REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korespondencja z odbiorcą zagranicznym

Katarzyna Tomczyk
Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.
Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.

REKLAMA

REKLAMA

Dostęp do internetu pozwala obecnie na szybki kontakt z osobami znajdującymi się w każdym zakątku świata. Mimo że wysłanie wiadomości tekstowej nie stanowi już w zasadzie żadnego problemu, często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, których należy przestrzegać przygotowując informację dla odbiorcy zagranicznego.

Wybór języka

Pisząc wiadomość do osoby, która mieszka za granicą powinniśmy pamiętać, że może ona nie rozumieć naszego języka. Niektórzy wysyłają wiadomość napisaną po angielsku, co nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Mimo, że angielski uznawany jest powszechnie za język międzynarodowy nie każdy zna go w stopniu dobrym czy bardzo dobrym.

REKLAMA

Zanim więc napiszemy i wyślemy wiadomość upewnijmy się, w jakim języku naszemu odbiorcy będzie się najłatwiej komunikować. Jeśli nie znamy dobrze danego języka zwróćmy się do kogoś z prośbą o przetłumaczenie tekstu. Nie liczmy w tym wypadku na elektroniczne translatory, które dokładnie tłumaczą każdy wyraz, przez co sens całej wiadomości może się zupełnie zmienić.

Polecamy: Maile nieformalne po angielsku

Aby się wzajemnie zrozumieć

Jeżeli chcemy, żeby treść e-maila wysyłanego do odbiorcy zagranicznego była bardziej przejrzysta, pamiętajmy m.in., żeby podawać pełne daty, tzn. nie piszmy: Spotkanie odbędzie się 10/5/11”, ale: Spotkanie odbędzie się 10 maja 2011 roku. O ile niektórzy mieszkańcy Europy mogliby zrozumieć prawidłowo skrócony zapis, to Amerykanie na pewno przyjechaliby na spotkanie 5 października 2011 roku. Natomiast Japończycy 11 maja 2010 roku, bo zapisują datę w formie rok/miesiąc/dzień.

Uważajmy również, jak zapisujemy godziny oraz jednostki miar i wag. W tym wypadku najlepiej jest podawać je w dwóch formach, np. 8 wieczorem (20:00), 20 kilometrów (12,4 mili).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Korespondencja seryjna

Unikajmy języka potocznego

Jeśli piszemy e-mail do przyjaciela, który mieszka za granicą albo do pracownika z zagranicznego oddziału naszej firmy również powinniśmy zwracać uwagę na to, jak piszemy i co piszemy. Unikajmy przede wszystkim skrótów i żargonu, którym posługujemy się w pracy. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA