E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki zastosowaniu RTCM retailerzy zyskują pewność, że zawarta w wysłanej wiadomości oferta pozostanie aktualna nawet po zakończeniu pierwotnie ogłoszonej promocji. – Wyobraźmy sobie, że firma proponuje klientom udział w akcji, która trwa tylko przez weekend – od piątkowego popołudnia do niedzieli – tłumaczy Piotr Jędrzejewski, CEO w Email Partners. – W takiej sytuacji, jeśli klient sprawdziłby skrzynkę dopiero w poniedziałek, klasyczny komunikat byłby już stracony. Dzięki real time content management jesteśmy w stanie zaproponować zupełnie nową, aktualną ofertę.
REKLAMA
Zawsze aktualna oferta
REKLAMA
Mechanizm działania usługi polega na zmianie osadzonych w treści maila grafik i hiperłączy. Pozwala to na zaktualizowanie oferty w sytuacji, gdy dany produkt zostanie już wyprzedany albo gdy zakończy się czasowa wyprzedaż – np. black friday. Firmy używają RTCM również w ramach popularnego zabiegu „pogłębiania” wyprzedaży.
Troska o aktualność oferty staje się szczególnie ważna w kontekście statystyk. Badania wykazują, że w przypadku krótkoterminowych promocji nawet 43 proc. odbiorców zapoznaje się z mailingiem reklamowym już po ich wygaśnięciu. Real time content management pozwala także na wprowadzenie do kreacji elementów interaktywnych – na przykład zegara albo kalendarza do odmierzania czasu pozostałego do zakończenia promocji.
Reklamowa innowacja
Tego rodzaju zabiegi pomagają utrzymywać zainteresowanie i skłaniać do działania odbiorców, którzy wracają do maila już po pierwszym otwarciu. Często są to klienci, którzy najpierw otwierają wiadomość na urządzeniu mobilnym, ale zakupu wolą dokonać już na laptopie albo komputerze stacjonarnym. Sprawia to, że projektant mailingu tym bardziej musi pamiętać o jego responsywności – aby zagwarantować, że będzie się poprawnie wyświetlał na każdym urządzeniu.
Ulepszony design
REKLAMA
Usługa daje także możliwość modyfikacji całego wyglądu wiadomości. - Coraz popularniejszy, zwłaszcza na smartfonach, jest nocny tryb wyświetlania – uzupełnia Jędrzejewski. – Warto więc przygotować dwa rodzaje kreacji: do wyświetlania przed i po zachodzie słońca. Klienci na pewno docenią komfort, jaki przynosi zamiana.
RTCM można także kreatywnie wykorzystać przy geotargetowaniu wysyłek, dostosowując kreacje np. do prognoz pogody czy wydarzeń planowanych w danej lokalizacji. Takie nawiązania – zwłaszcza w połączeniu z personalizacją maila – pozytywnie wpływają na zaangażowanie odbiorców. Jedynym ograniczeniem jest tak naprawdę pomysłowość twórców wiadomości.
Zaprojektowanie mailingu, który nie ucierpiałby przy takich działaniach, stanowi wyzwanie nawet dla specjalistów. Pozwala za to wyróżnić się na konkurencyjnym rynku internetowej reklamy, dlatego przedsiębiorcy i marketerzy coraz częściej korzystają z pomocy wyspecjalizowanych agencji.
REKLAMA
REKLAMA