REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail.
Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie – co na pierwszy rzut oka liczy się w e-mailu? Odpowiedź jest prosta, jest to temat. Często zdarza się, że to właśnie temat decyduje o tym, czy nadawca zdecyduje się kliknąć i otworzyć wiadomość, czy też od razu skasuje ją ze swojej skrzynki. Wiele osób nie przywiązuje należytej uwagi do tematu e-maila i zapewne nawet nie wie, jak dużo przy tym traci.

REKLAMA

Właściwy temat

Oto kilka wskazówek, które mogą zadecydować o pomyślności wysyłanej drogą elektroniczną wiadomości:

• temat wiadomości powinien być przede wszystkim jasny, konkretny i opisowy; ważne jest, by już w temacie wiadomości zawrzeć jej cel, który ma szansę zainteresować adresata;
• warto zastanowić się, jak najlepiej dotrzeć do nadawcy; język, w którym piszemy temat, odgrywa tutaj istotną rolę; można pisać stylem formalnym albo mniej formalnym, jednak nigdy nie powinno się zbytnio nadużywać zwrotów tzw. podwórkowych; jest to raczej postrzegane jako brak szacunku;
• najlepiej jest wymyślić taki temat, który będzie ciekawy dla większej ilości osób, zwłaszcza jeśli przesyłana przez nas informacja przeznaczona jest do dalszego rozpowszechniania;
• tytuł wiadomości nie powinien obiecywać więcej, niż może dać sama wiadomość; nadawca szybko połapie się w naszym podstępie i jest małe prawdopodobieństwo, że następnym razem zechce ponownie przeczytać naszego e-maila.

Polecamy: W jakich sytuacjach nie wysyłać maila?

Temat dla większej grupy odbiorców

Jest to zadanie o tyle trudne, że wymaga od adresata umiejętnego posługiwania się słowem, tak, by przyciągnąć uwagę jak największego grona osób. Tego typu wiadomości już w samym tytule powinny być zachęcające dla wielu grup, a nie tylko dla jednej konkretnej. Nie powinno się faworyzować żadnej grupy, gdyż ludzie spoza niej uznają, że wiadomość nie jest skierowana do nich i ją skazują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail. 

Polecamy: Urlop a poczta elektroniczna

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA