REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii.
Wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii.

REKLAMA

REKLAMA

Wiadomości elektroniczne, podobnie jak te pisane ręcznie, podlegają tym samym regułom ortografii. Nie należy o tym zapominać, jeżeli chcemy być poważnie potraktowani przez odbiorcę wiadomości.

Przed przystąpieniem do pisania wiadomości warto zapoznać się z kilkoma ważnymi regułami, które sprawią, że nasz e-mail zostanie należycie przyjęty przez adresata.

REKLAMA

Oto kilka najważniejszych porad ortograficznych dla wszystkich użytkowników internetu:

1. wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii; jeżeli twoja poczta oferuje taką możliwość, warto z niej skorzystać; oczywiście, nie jest powiedziane, że wykryje on wszystkie błędy, ale z pewnością przyczyni się do znacznego zmniejszenia ich ilości;

Polecamy: Jak adresować wiadomości

REKLAMA

2. warto zaopatrzyć się w aktualny słownik; jest on przydatny nie tylko podczas pisania e-maili, ale i również każdej innej wiadomości czy informacji; słownik jest jedną z tych pozycji, która powinna znaleźć się na półce każdego człowieka; można wyróżnić kilka typów słowników, które wydają się być szczególnie przydatne podczas pisania wiadomości, będą to, m.in.: słownik ortograficzny, słownik języka polskiego, słownik wyrazów obcych lub słownik wyrazów bliskoznacznych;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. wiadomość najlepiej sprawdzać już w całości; poprawiając tekst po kawałkach, możemy łatwo pominąć jakiś ważny błąd, np. gramatyczny lub logiczny, który rozbije sens e-maila;

4. tekst wiadomości warto jest, przed ostatecznym wysłaniem, dokładnie prześledzić; jeżeli jest to możliwe, warto jest wydrukować tekst, by móc go przeczytać z kartki, a nie z ekranu komputera;

Polecamy: Kiedy stawiamy przecinek

5. należy pamiętać także o podstawowych zasadach formowania wiadomości; w tym celu można zakupić specjalnych podręcznik lub poszukać odpowiednich informacji w internecie.

Każda wiadomość powinna być dobrze zredagowana przed wysłaniem. Nie powinno się traktować adresata, jakby go nie było. To do niego kierujemy nasze słowa, dlatego też powinniśmy mu jak najbardziej ułatwić przyswojenie informacji, szczególnie jeżeli jest ona dla nas istotna. Żadna wiadomość z widocznymi i licznymi błędami, nie może być przyjęta prze kogokolwiek pozytywnie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA