Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu korespondencja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące korespondencja.
Listy z ZUS o stanie konta - niedopłata
Aktualizacja: 16.01.2020
ZUS wysyła listy do ponad 3 mln płatników składek. Korespondencja zawiera informację o stanie konta w ZUS. Sprawdź, co zrobić w razie niedopłaty. »
Elektroniczna korespondencja z urzędami już możliwa
Aktualizacja: 12.05.2014
11 maja weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy o informatyzacji. Dzięki wprowadzonym zmianom obywatele będą mieli ułatwiony dostęp i komunikację z urzędami. Wszystko odbywać się będzie za pomocą elektronicznej komunikacji. »
Jak zainteresować adresata pisma?
Aktualizacja: 04.11.2011
Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”. »
Jak należy przygotować dokumenty od strony technicznej?
Aktualizacja: 03.11.2011
„Jak cię widzą, tak cię piszą” - to powiedzenie, w przypadku dokumentów, można by było zamienić na „jak cię czytają, tak cię widzą”. Przy przygotowywaniu jakichkolwiek dokumentów, zwłaszcza tych długich, prócz treści w nich zawartej, trzeba zwrócić uwagę na ich formę. »
Jak przepraszać w imieniu szefa?
Aktualizacja: 03.11.2011
W każdym biurze od czasu do czasu pojawiają się konflikty. Nikt jednak nie lubi pracować, czy przebywać w pomieszczeniu, gdzie panuje niemiła i niezręczna atmosfera. Dlatego powiedzenie słowa „przepraszam” jest konieczne. »
Jakie są podstawowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych?
Aktualizacja: 21.10.2011
Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z interesantem. Nie zawsze jednak obie strony zadowolone są z takiej formy komunikacji. Jak temu zaradzić? »
Ostateczna wersja protokołu – rodzaje
Aktualizacja: 03.11.2011
Każdy protokół powinien być klarowny, przejrzysty i w miarę krótki, a nadto zawierać jak najbardziej szczegółowe streszczenie przebiegu obrad. Zasadniczo możemy wyróżnić cztery rodzaje ostatecznej wersji protokołu. »
Ostateczna wersja protokołu – jak ją przygotować?
Aktualizacja: 04.11.2011
Głównym celem protokołowania jest jak najdokładniejsze i najwierniejsze oddanie faktycznego przebiegu obrad. Zredagowanie ostatecznej wersji sprawozdania wymaga opracowania sporządzonych podczas zebrania notatek. »
Techniczne przygotowanie zebrania
Aktualizacja: 03.11.2011
Każdemu z nas zapewne zdarzyło się brać udział w zebraniu, po wyjściu z którego czuliśmy się przybici, sfrustrowani. Powodem niezadowolenia nie zawsze był poziom merytoryczny, czy temat spotkania. Często winę za to ponosiły zaniedbania od strony technicznej. »
Jak wysłać faks przez internet (indesys.pl)
Aktualizacja: 20.05.2010
Osobiści zdarzyło mi się wysłać ostatnio faks drogą internetową. Jest to wygodne dla każdego kto nie prowadzi działalności gospodarczej, lub po prostu go nie posiada. Wygodnie i szybko sprzed komputera możemy przefaksować każdy dokument. Zobaczmy jak to zrobić »
Kiedy kontaktować się przez e-mail?
Aktualizacja: 21.10.2011
Poczta elektroniczna tym różni się od EMS, że nie ma charakteru mediacyjnego (wiadomość jest przekazywana bezpośrednio na komputer innego uczestnika) i jest asynchroniczna (ludzie odpowiadają, kiedy jest im wygodnie). »
Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem
Aktualizacja: 03.11.2011
Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora. »
Zmiana koloru wypełnienia tekstowego
Aktualizacja: 03.11.2011
Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu. »
Ukryta ramka w dokumencie Word
Aktualizacja: 03.11.2011
Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę. »
Aktualizacja: 04.11.2011
Ileż papierów ląduje codziennie na Twoim biurku! Poza zwykłą korespondencją są to czasopisma fachowe, różne protokoły będące w obiegu, kopie mało ważnych dokumentów z adnotacją „do wiadomości”. Aby na bieżąco porządkować dokumentację, trzeba na początku ustalić, które dokumenty powinny być przeczytane jako pierwsze, a które mogą być odłożone na później. »
HoReCa podsumowała rok – w 2020 zadłużenie branży wzrosło o 1/3
Nawet 70 tyś. zł dotacji na rozwój rekreacji