REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przepraszać w imieniu szefa?

Subskrybuj nas na Youtube
Rozmowa telefoniczna nigdy nie przekaże tych wszystkich niuansów, które daje nam rozmowa w cztery oczy.
Rozmowa telefoniczna nigdy nie przekaże tych wszystkich niuansów, które daje nam rozmowa w cztery oczy.

REKLAMA

REKLAMA

W każdym biurze od czasu do czasu pojawiają się konflikty. Nikt jednak nie lubi pracować, czy przebywać w pomieszczeniu, gdzie panuje niemiła i niezręczna atmosfera. Dlatego powiedzenie słowa „przepraszam” jest konieczne.

Przyznanie się do błędu i zadośćuczynienie drugiej stronie wypowiedzeniem słowa „przepraszam” nie jest rzeczą łatwą. Tym niemniej jest to konieczne, jeżeli chcemy „oczyścić” atmosferę z negatywnych emocji. Skuteczne przeprosiny, które zadowolą drugą stronę, opierają się na trzech podstawowych zasadach:
1. Słowo „przepraszam” - powinno być wypowiedziane wyraźnie, powoli, bez sarkazmu, niezadowolenia. Ważna jest intonacja – nadajmy naszemu głosowi spokojny ciepły ton, niech osoba, którą przepraszamy wyczuje w nim troskę, a nie złość, czy lekceważenie.
2. Kontakt wzrokowy. Gdy przepraszamy, powinniśmy patrzeć drugiej stronie prosto
w oczy, by dać jej odczuć, że w swych przeprosinach jesteśmy jak najbardziej szczerzy. Trzeba mieć jednak na uwadze, że zbyt intensywne wpatrywanie się w drugą osobę może być odczytane, jako próba jej zdominowania.
3. Mimika i mowa ciała. Składaniu przeprosin nie powinny towarzyszyć zaciśnięte pięści, czy nienaturalnie uniesione brwi. Rozmówca na pewno zauważy sprzeczność między treścią naszych słów a sposobem ich wyrażenia. Pilnujmy więc, by nasza twarz wyrażała to samo, co słowa.

REKLAMA

Zobacz także serwis: Korespondencja w biznesie

Przeprosiny przez telefon

Rozmowa telefoniczna nigdy nie przekaże tych wszystkich niuansów, które daje nam rozmowa w cztery oczy. Właśnie dlatego, że nie możemy posiłkować się mową ciała, jest ona o wiele trudniejsza. W rozmowach tego typu największy nacisk musimy położyć na intonację – trzeba pilnować, żeby cała wypowiedź utrzymana była na tym samym poziomie, bez intonacji wznoszącej i opadającej, co mogłoby świadczyć o naszej nieszczerości lub arogancji.

Polecamy: Jakie są podstawowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych?

Przeprosiny pisemne

Zredagowanie przeprosin na piśmie jest o tyle łatwe, że dysponujemy czasem
na przemyślenie treści pisma i dobór właściwych słów. Odpowiadając na reklamację klienta, warto pamiętać o pewnym schemacie pomocnym przy ułożeniu odpowiedzi na jego skargę:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • grzeczne podziękowanie za zgłoszone uwagi/zainteresowanie produktem/usługą,
  • podkreślenie cech wspólnych z klientem, miejsc, w których się zgadzacie,
  • dokładne opisanie sytuacji, która miała miejsce,
  • zwrócenie klientowi uwagi na komplikacje/niedogodności,
  • przeproszenie za powstałe niedogodności,
  • propozycja rozwiązania sytuacji/rozwiązania problemu,
  • ewentualna propozycja rekompensaty, „bonusów” w celu przekonania do kontynuacji współpracy,
  • grzeczne zakończenie.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA