Organizacja zebrań, konferencji i narad
REKLAMA
REKLAMA
Zadanie zorganizowania tego typu spotkań powierza się sekretarkom lub asystentkom. Do których należy powiadomienie wszystkich uczestników o terminie, miejscu spotkania, tematyce i osobie która ja organizuje.
REKLAMA
Osoby powinny zostać poinformowane jakie muszą dostarczyć materiały i prezentacje rozwiązania danego problemu. Jeśli wcześniej uczestnicy nie zostali poinformowani o konieczności pisemnego przygotowania muszą przygotować się odpowiednio do dyskusji na dany temat.
Przed każdym spotkaniem powinna zostać wyznaczona osoba która sporządzi notatki lub protokół z dyskusji.
Polecamy: Wydajna komunikacja ze współpracownikami
Narada powinna rozpocząć się punktualnie a uczestnicy powinni się nie spóźniać, gdyż wprowadza to chaos i zamieszanie. Aby należycie przygotować się do zorganizowania większych spotkań i zebrań, należy przygotować wstępne założenia konferencji obejmujące:
- ustalenie celu konferencji;
- tematyki spotkania;
- określenie ilości referatów i koreferatów;
- ustalenie terminu i miejsca spotkania, a także porządku obrad, godziny rozpoczęcia i ewentualnie godziny zakończenia;
- określenie sposobu wykorzystania wyników narady, oraz
- dokonanie kalkulacji finansowych i możliwości pokrycia wynikającej z nich wydatków;
- zapewnienie obsługi technicznej np: rzutniki, nagłośnienie ect.
Polecamy: Kultura osobista na spotkaniach biznesowych
Odpowiednio wcześnie należy wyznaczyć pracowników odpowiedzialnych za sprawną obsługę konferencji. Trzeba rozdysponować stosowne zadania zapewniając tym samym:
- szatnie dla gości;
- odpowiednią ilość wieszaków;
- zaopatrzenie (napoje, ciastka ect.);
- sporządzenie listy obecności-przygotowanie odpowiedniej ilości materiałów;
- wytypowanie osoby do protokołowania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.