REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz.
Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Zalety telekonferencji

Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz. Każdy z uczestników takiego spotkania przebywa we własnym biurze, nie ma zatem obawy, że się spóźni z powodu awarii środka transportu, lub że zapomni potrzebne dokumenty.

REKLAMA

Wady telekonferencji

Mimo zalet istnieją też pewne wady takiego sposobu prowadzenia rozmów biznesowych. W czasie takiego spotkania nie możesz wnioskować o nastawieniu rozmówcy z jego mowy ciała, ponieważ go nie widzisz. Mogą się również pojawić trudności techniczne związane z głośnikiem, który przekazuje Twój głos za cicho, za głośno lub wydaje dodatkowe trzaski i szumy.

Polecamy: Komórka może stać się Twoim wrogiem

O czym pamiętać w czasie telekonferencji

Traktuj telekonferencję jak zwykłe spotkanie i stosuj obwiązujące w jego czasie zasady:
1. nie spóźniaj się,
2. dobrze się przygotuj,
3. nie staraj się dominować w rozmowie,
4. nie wychodź ukradkiem, nie wykonuj drobnych prac biurowych: kserowanie, porządkowanie biurka,
5. zadbaj, żeby wszyscy uczestnicy się znali,
6. bierz czynny udział w dyskusji,
7. nie okazuj znudzenia.
Zadbaj również, by w czasie telekonferencji drzwi do Twojego pokoju pozostały zamknięte. Uprzedź sekretarkę o spotkaniu i poproś, by nie łączyła rozmów i nie wpuszczała nikogo do Twojego pokoju. Przygotowane przez Ciebie materiały i dokumenty, którymi będziesz się posiłkował w czasie rozmowy, niech będą tak rozmieszczone, by szelest przekładanych papierów nie zakłócał rozmowy.

Czytaj także: Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Staraj się unikać monologu – jest to pułapka telekonferencji, w którą wpada wiele osób. Telefon przekazuje jedynie głos rozmówcy, zatem, gdy Ty mówisz pozostali uczestnicy milczą, by nie zagłuszać się wzajemnie. Ty z kolei, jako osoba mówiąca, nie widzisz reakcji pozostałych rozmówców, nie masz pewności czy wszystko dobrze zrozumieli i usłyszeli. Oni z kolei nie wiedzą, w którym momencie powinni zabrać głos – również Cię nie widzą i mogą mieć trudność z określeniem, czy już kończysz czy jesteś dopiero w połowie swojego wywodu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA