REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz.
Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Zalety telekonferencji

Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz. Każdy z uczestników takiego spotkania przebywa we własnym biurze, nie ma zatem obawy, że się spóźni z powodu awarii środka transportu, lub że zapomni potrzebne dokumenty.

REKLAMA

Wady telekonferencji

Mimo zalet istnieją też pewne wady takiego sposobu prowadzenia rozmów biznesowych. W czasie takiego spotkania nie możesz wnioskować o nastawieniu rozmówcy z jego mowy ciała, ponieważ go nie widzisz. Mogą się również pojawić trudności techniczne związane z głośnikiem, który przekazuje Twój głos za cicho, za głośno lub wydaje dodatkowe trzaski i szumy.

Polecamy: Komórka może stać się Twoim wrogiem

O czym pamiętać w czasie telekonferencji

Traktuj telekonferencję jak zwykłe spotkanie i stosuj obwiązujące w jego czasie zasady:
1. nie spóźniaj się,
2. dobrze się przygotuj,
3. nie staraj się dominować w rozmowie,
4. nie wychodź ukradkiem, nie wykonuj drobnych prac biurowych: kserowanie, porządkowanie biurka,
5. zadbaj, żeby wszyscy uczestnicy się znali,
6. bierz czynny udział w dyskusji,
7. nie okazuj znudzenia.
Zadbaj również, by w czasie telekonferencji drzwi do Twojego pokoju pozostały zamknięte. Uprzedź sekretarkę o spotkaniu i poproś, by nie łączyła rozmów i nie wpuszczała nikogo do Twojego pokoju. Przygotowane przez Ciebie materiały i dokumenty, którymi będziesz się posiłkował w czasie rozmowy, niech będą tak rozmieszczone, by szelest przekładanych papierów nie zakłócał rozmowy.

Czytaj także: Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Staraj się unikać monologu – jest to pułapka telekonferencji, w którą wpada wiele osób. Telefon przekazuje jedynie głos rozmówcy, zatem, gdy Ty mówisz pozostali uczestnicy milczą, by nie zagłuszać się wzajemnie. Ty z kolei, jako osoba mówiąca, nie widzisz reakcji pozostałych rozmówców, nie masz pewności czy wszystko dobrze zrozumieli i usłyszeli. Oni z kolei nie wiedzą, w którym momencie powinni zabrać głos – również Cię nie widzą i mogą mieć trudność z określeniem, czy już kończysz czy jesteś dopiero w połowie swojego wywodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA