REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni
Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni

REKLAMA

REKLAMA

Branża usług rządzi się swoimi prawami. Cechuje ją, tak jak społeczeństwo, w którym przyszło nam żyć, wymiana ról. Termin ważny.

Pracuję jako fryzjerka. Obsługuję klientów, staram się, aby byli zadowoleni z moich usług. Wychodzę z pracy i idę do restauracji na lunch, gdzie chciałabym być równie dobrze obsłużona. Czyli ten, kto korzysta z naszych usług powinien być z nich zadowolony, ponieważ role za chwilę mogą się odwrócić i będziemy zmuszeni skorzystać z jego usług.

REKLAMA

Jak się zatem zachować. Nie przesadzajmy zatem. Zasada złotego środka jest tu jak najbardziej na miejscu. Będąc usługodawcą nie bądźmy nachalni. Profesjonalizm przede wszystkim. Obsłużmy tego klienta jak należy, tak jak sobie życzy.

Trudny Klient

Co zrobić kiedy zdarzy nam się trudny do obsłużenia klient. Starajmy się zrozumieć. Spróbujmy delikatnie podejść do sprawy. Być może nasz usługobiorca ma zły dzień, który kiedyś może i nam się zdarzyć, gdy na przykład będziemy zmuszeni skorzystać z jego usług.

Zobacz: Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

„Poczekalnia”

Jeżeli mamy taką możliwość starajmy się umówić naszego klienta na konkretną godzinę i nie dajmy mu czekać. Jeżeli obsługa poprzedniego klienta nam się przedłuży, przeprośmy i zaproponujmy czekającemu kawę lub herbatę. W wielu salonach fryzjerskich czy gabinetach kosmetycznych tak się robi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miła rozmowa

„Uśmiech jest najkrótszą drogą do drugiego człowieka”. Jako usługodawca czy też usługobiorca powinniśmy sobie zapamiętać tę zasadę. Kiedy wchodzi do naszego „zakładu” klient przywitajmy go miłym uśmiechem oraz ciepłym słowem. Podczas wykonywania przez nas usługi porozmawiajmy o czymkolwiek. Lub... posłuchajmy, często panie korzystające z gabinetu kosmetycznego czy salonu fryzjerskiego przychodzą tam głównie po to by pogawędzić, a poprawienie wyglądu to dla nich drugorzędna sprawa.

Pozostawienie dobrego wrażenia

Pamiętajmy, że klient miło przez nas obsłużony opowie o nas innym – rodzinie, znajomym. Starajmy się jak najbardziej fachowo i profesjonalnie podejść do wykonywanych przez nas usług, a to zaprocentuje; być może większą ilością klientów w przyszłości.

Karta stałego klienta, gratisy

Pamiętajmy by zadbać o klientów, którzy odwiedzają nas regularnie. Być może skłoni nas to do podarowania takiemu klientowi Karty stałego klienta z odpowiednimi upustami. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy na przykład naszej stałej klientce podarować odżywkę do włosów lub próbkę jakiegoś kremu.

Nieprzewidziane sytuacje

REKLAMA

Jeżeli zdarzy nam się niekoniecznie profesjonalnie wykonać usługę lub nie tak jak sobie tego klient życzył, starajmy się szybko i pozytywnie dla obu stron rozwiązać ten problem. Koniecznie: przeprośmy za zaistniałą sytuację, jeżeli wynikła z naszej winy.

Jeżeli na przykład kolor włosów o jakim marzył klient nie jest taki jakiego sobie życzył, zaproponujmy na przykład kilka kolejnych wizyt gratis. Koniecznie wysłuchajmy co klient ma do powiedzenia, być może będzie miał dla nas inną propozycję rozwiązania tego czy innego problemu. Starajmy się znaleźć satysfakcjonujący dla obu stron kompromis.

Napiwek

To wyraz zadowolenia klienta z wykonanej obsługi. Można zostawić go w restauracji, ale także w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z uzyskanego efektu dokonanej usługi (ładnej fryzury czy dobrze wykonanego manikiur) nie w tym nic złego, że zostawimy tam dodatkowych parę groszy. Oczywiście często napiwek jest ujęty w cenie usługi. Lecz mimo tego wielu usługobiorców zostawia jakąś dodatkową kwotę kelnerowi czy fryzjerce. Podręczniki dobrych manier mówią o tym iż napiwek powinien wynosić od 7 do 10% rachunku. Ja zostawiam to zawsze jako sprawę otwartą, przecież nie stanie się nic, jeżeli zostawimy go mniej czy więcej. Liczy się nasza dobra wola. Inna zasada, jaką przyjmują powyższe podręczniki to taka, że im wyższa suma rachunku, tym mniejszy udział procentowy.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni. Wyjątkiem jest płatność kartą kredytową. Wtedy napiwek zostawiamy przy barze.

Jeżeli chodzi o wczasy i pobyt w pensjonacie czy hotelu to dajemy go już pierwszego dnia - pokojówce czy innej osobie z obsługi. Jeżeli zapowiada się pobyt dłuższy niż dwa tygodnie napiwek uiszczamy w połowie turnusu, a także na jego zakończenie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA