REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Techniczne przygotowanie zebrania

Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.
Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zapewne zdarzyło się brać udział w zebraniu, po wyjściu z którego czuliśmy się przybici, sfrustrowani. Powodem niezadowolenia nie zawsze był poziom merytoryczny, czy temat spotkania. Często winę za to ponosiły zaniedbania od strony technicznej.

Sala konferencyjna

Chociaż warunki lokalowe zależą zwłaszcza od ilości środków finansowych, które mogą być na nie przeznaczone, to jednak nie należy oszczędzać na sali konferencyjnej. Przede wszystkim, nie może ona być zbyt mała. Teoretycznie możliwe jest zgromadzenie 10 – 12 osób na powierzchni 11 – 12 m2, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ścisk i duchota zdecydowanie nie sprzyjają koncentracji i twórczemu myśleniu.

REKLAMA

Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2

Najlepsze wyniki daje przeprowadzenie spotkania w pomieszczeniu, w którym znajdują się duże powierzchnie okienne, dające dużo naturalnego światła. Nie bez znaczenia jest także widok rozpościerający się za oknem – najbardziej pożądane są otwarte przestrzenie (dlatego prawdopodobnie największym powodzeniem cieszą się sale znajdujące się na najwyższych kondygnacjach budynków).

Zobacz także: Organizacja przyjęć w biurze

Krzesła

Niektórzy organizatorzy zebrań myślą, że jeśli usadzą uczestników na niewygodnych krzesłach, to nie pozwoli im to zapaść w sen i sprawi, że będą bardziej skoncentrowani. Nic bardziej mylnego. Niewygodne krzesła spowodują, że nikt nie będzie zwracał uwagi na dyskusję, a tylko spoglądał na zegarek wyczekując końca spotkania albo wiercił się szukając najwygodniejszej pozycji. Warto więc zapewnić uczestnikom minimum komfortu w postaci wygodnych siedzisk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdzenie sprzętu

REKLAMA

Jeżeli na zebraniu ma być używany jakikolwiek sprzęt – np. rzutnik, magnetowid, czy komputer, należy wcześniej sprawdzić, czy urządzenie na pewno działa. Jest to też dobry moment na „wypróbowanie” funkcji sprzętu, jeśli go wcześniej nie znaliśmy.

Podobnie należy sprawdzić, czy jesteśmy zaopatrzeni w stojaki z arkuszami papieru, ewentualnie tablice, a także czy mamy czym po nich pisać. Te proste czynności pozwolą nam uniknąć wpadki, np. gdy chcemy zrobić pokaz slajdów a okaże się, że rzutnik nie działa albo nie potrafimy go obsłużyć.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Papier i przybory do pisania

Na bardziej profesjonalne zebrania warto przygotować dodatkowe notatniki i długopisy. Jeśli spotkanie dotyczy kwestii finansowych, dobrze jest mieć pod ręką kilka dodatkowych kalkulatorów. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdyby okazało się, że część gości zapomniała tego typu przyborów.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA