REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Techniczne przygotowanie zebrania

Subskrybuj nas na Youtube
Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.
Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zapewne zdarzyło się brać udział w zebraniu, po wyjściu z którego czuliśmy się przybici, sfrustrowani. Powodem niezadowolenia nie zawsze był poziom merytoryczny, czy temat spotkania. Często winę za to ponosiły zaniedbania od strony technicznej.

Sala konferencyjna

Chociaż warunki lokalowe zależą zwłaszcza od ilości środków finansowych, które mogą być na nie przeznaczone, to jednak nie należy oszczędzać na sali konferencyjnej. Przede wszystkim, nie może ona być zbyt mała. Teoretycznie możliwe jest zgromadzenie 10 – 12 osób na powierzchni 11 – 12 m2, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ścisk i duchota zdecydowanie nie sprzyjają koncentracji i twórczemu myśleniu.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2

Najlepsze wyniki daje przeprowadzenie spotkania w pomieszczeniu, w którym znajdują się duże powierzchnie okienne, dające dużo naturalnego światła. Nie bez znaczenia jest także widok rozpościerający się za oknem – najbardziej pożądane są otwarte przestrzenie (dlatego prawdopodobnie największym powodzeniem cieszą się sale znajdujące się na najwyższych kondygnacjach budynków).

Zobacz także: Organizacja przyjęć w biurze

REKLAMA

Krzesła

Niektórzy organizatorzy zebrań myślą, że jeśli usadzą uczestników na niewygodnych krzesłach, to nie pozwoli im to zapaść w sen i sprawi, że będą bardziej skoncentrowani. Nic bardziej mylnego. Niewygodne krzesła spowodują, że nikt nie będzie zwracał uwagi na dyskusję, a tylko spoglądał na zegarek wyczekując końca spotkania albo wiercił się szukając najwygodniejszej pozycji. Warto więc zapewnić uczestnikom minimum komfortu w postaci wygodnych siedzisk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdzenie sprzętu

Jeżeli na zebraniu ma być używany jakikolwiek sprzęt – np. rzutnik, magnetowid, czy komputer, należy wcześniej sprawdzić, czy urządzenie na pewno działa. Jest to też dobry moment na „wypróbowanie” funkcji sprzętu, jeśli go wcześniej nie znaliśmy.

Podobnie należy sprawdzić, czy jesteśmy zaopatrzeni w stojaki z arkuszami papieru, ewentualnie tablice, a także czy mamy czym po nich pisać. Te proste czynności pozwolą nam uniknąć wpadki, np. gdy chcemy zrobić pokaz slajdów a okaże się, że rzutnik nie działa albo nie potrafimy go obsłużyć.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Papier i przybory do pisania

Na bardziej profesjonalne zebrania warto przygotować dodatkowe notatniki i długopisy. Jeśli spotkanie dotyczy kwestii finansowych, dobrze jest mieć pod ręką kilka dodatkowych kalkulatorów. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdyby okazało się, że część gości zapomniała tego typu przyborów.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA