REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Techniczne przygotowanie zebrania

Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.
Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zapewne zdarzyło się brać udział w zebraniu, po wyjściu z którego czuliśmy się przybici, sfrustrowani. Powodem niezadowolenia nie zawsze był poziom merytoryczny, czy temat spotkania. Często winę za to ponosiły zaniedbania od strony technicznej.

Sala konferencyjna

Chociaż warunki lokalowe zależą zwłaszcza od ilości środków finansowych, które mogą być na nie przeznaczone, to jednak nie należy oszczędzać na sali konferencyjnej. Przede wszystkim, nie może ona być zbyt mała. Teoretycznie możliwe jest zgromadzenie 10 – 12 osób na powierzchni 11 – 12 m2, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ścisk i duchota zdecydowanie nie sprzyjają koncentracji i twórczemu myśleniu.

REKLAMA

Najlepszym miejscem dla swobodnej dyskusji są przestronne i przewiewne pomieszczenia – optymalna sala dla 12 osób powinna mieć ok. 21 m2

Najlepsze wyniki daje przeprowadzenie spotkania w pomieszczeniu, w którym znajdują się duże powierzchnie okienne, dające dużo naturalnego światła. Nie bez znaczenia jest także widok rozpościerający się za oknem – najbardziej pożądane są otwarte przestrzenie (dlatego prawdopodobnie największym powodzeniem cieszą się sale znajdujące się na najwyższych kondygnacjach budynków).

Zobacz także: Organizacja przyjęć w biurze

Krzesła

Niektórzy organizatorzy zebrań myślą, że jeśli usadzą uczestników na niewygodnych krzesłach, to nie pozwoli im to zapaść w sen i sprawi, że będą bardziej skoncentrowani. Nic bardziej mylnego. Niewygodne krzesła spowodują, że nikt nie będzie zwracał uwagi na dyskusję, a tylko spoglądał na zegarek wyczekując końca spotkania albo wiercił się szukając najwygodniejszej pozycji. Warto więc zapewnić uczestnikom minimum komfortu w postaci wygodnych siedzisk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdzenie sprzętu

REKLAMA

Jeżeli na zebraniu ma być używany jakikolwiek sprzęt – np. rzutnik, magnetowid, czy komputer, należy wcześniej sprawdzić, czy urządzenie na pewno działa. Jest to też dobry moment na „wypróbowanie” funkcji sprzętu, jeśli go wcześniej nie znaliśmy.

Podobnie należy sprawdzić, czy jesteśmy zaopatrzeni w stojaki z arkuszami papieru, ewentualnie tablice, a także czy mamy czym po nich pisać. Te proste czynności pozwolą nam uniknąć wpadki, np. gdy chcemy zrobić pokaz slajdów a okaże się, że rzutnik nie działa albo nie potrafimy go obsłużyć.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Papier i przybory do pisania

Na bardziej profesjonalne zebrania warto przygotować dodatkowe notatniki i długopisy. Jeśli spotkanie dotyczy kwestii finansowych, dobrze jest mieć pod ręką kilka dodatkowych kalkulatorów. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdyby okazało się, że część gości zapomniała tego typu przyborów.

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA