REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja przyjęć w biurze

Monika Żak
Przygotowując menu w miarę możliwości należy wziąć pod uwagę upodobania kulinarne zaproszonych gości.
Przygotowując menu w miarę możliwości należy wziąć pod uwagę upodobania kulinarne zaproszonych gości.

REKLAMA

REKLAMA

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Czy jest to powitanie nowego pracownika, a może świętowanie podpisania strategicznej umowy, czy też przyjęcie mające na celu zintegrowanie pracowników.

REKLAMA

Jest to o tyle istotne, gdyż od tego zależy wybór formy przyjęcia. Ustalić musisz harmonogram działań, aby mieć pewność, że nic nie umknie Ci w natłoku wydarzeń:

  1. Ustal termin i miejsce przyjęcia.
  2. Sprawdź czy w tym czasie nie organizowane jest inne konkurencyjne przyjęcie, unikniesz w ten sposób sytuacji w której zaproszone osoby odmówią przyjścia na Twoją imprezę, gdyż biorą w tym czasie udział w bardziej prestiżowym wydarzeniu.
  3. Jeśli zmuszony jesteś wynająć salę najpierw upewnij się co do możliwości jej rezerwacji a następnie wysyłaj zaproszenia. Unikniesz wtedy zmiany terminu czy miejsca imprezy a także stawiania firmy w niezręcznej sytuacji.
  4. Powinieneś pamiętać o zorganizowaniu transportu i noclegu. Jeśli organizujesz przyjęcie poza siedzibą firmy powinieneś zapewnić uczestnikom imprezy, którzy nie dysponują własnym środkiem transportu, autokar lub taksówki. Dla gości zmotoryzowanych powinieneś zarezerwować miejsca parkingowe.

Polecamy: Kultura osobista na spotkaniach biznesowych

REKLAMA

Jeśli zaproszeni zostali również goście korzystający z komunikacji publicznej, pamiętaj aby uwzględnić godziny ich przyjazdu, i tak dopasować czas rozpoczęcia przyjęcia, aby mogli mieć czas na odświeżenie i przebranie. Upewnij się kto z gości będzie korzystał z noclegu i w miarę potrzeby zarezerwuj miejsca w hotelu.

Przygotuj listę gości, pomoże to w ocenie co do wielkości planowanego przyjęcia. Jeśli planujesz zaprosić dużo osób, bezpieczniej jest powierzyć organizację imprezy specjalistom. Nie zwalnia Cię to jednak od nadzoru nad organizacją przyjęcia. Sporządź plan rozmieszczenia gości z uwzględnieniem hierarchii służbowej zaproszonych gości, dokonaj wyboru menu i alkoholi podawanych na przyjęciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przygotowując menu w miarę możliwości należy wziąć pod uwagę upodobania kulinarne zaproszonych gości, bezpiecznie jest serwować więc obok potraw tradycyjnych, np. dania wegetariańskie. Zapraszając gości z różnych kręgów kulturowych, obowiązkowo musisz pamiętać o zwyczajach panujących w ich kraju, ich nakazach i zakazach religijnych.

Polecamy: Kolacja biznesowa - ważne wskazówki

Określ, jeśli przewidujesz, ilość i rodzaj prezentów dla zaproszonych gości. Z reguły goście otrzymują gadżety firmowe ( notesy, długopisy, breloczki ect.), jednak jakość i wartość prezentów zależy od rangi imprezy i zaproszonych gości.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA