Kategorie

Oferta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy szukają coraz więcej nowych pracowników. Liczba ofert pracy w urzędach pracy rośnie. Jakie są przyczyny?
Przedsiębiorca, któremu nie udało się przesłać oferty, musi dowieść, że wynikało to z błędów w działaniu platformy. Problem w tym, że nie bardzo ma jak.
22 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędą się warsztaty "Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego". Warsztaty organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
30 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Prawne aspekty profilowania osób". Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Osoby poszukujące mieszkania, w pierwszej chwili zwracają uwagę jedynie na ceną ofertową. Tymczasem cena transakcyjna, za którą faktycznie mogliby nabyć mieszkanie, może być niższa nawet o 5-7%. Jak zatem wynegocjować z deweloperem lepszą ofertę?
Tryb zapytania o cenę, w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest powszechnie uznawany za najkorzystniejszy sposób wyboru wykonawców, którzy będą brali potencjalny udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Prostota jego stosowania, umożliwiająca współpracę z wybranym gronem wykonawców, jest jednak obwarowana szczegółowymi wymogami, które należy spełnić, aby stosować wskazany sposób udzielania zamówień publicznych.
Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. W przypadku faksu, jest to moment uzyskania raportu z jego transmisji. Zamawiający przesyłając zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty za pomocą faksu otrzymuje wydruk kontrolny, z którego wynika, że zawiadomienie zostało wysłane z jego aparatu nadawczego oraz odebrane przez aparat wykonawcy.
Nowelizacja przepisów prawa zamówień publicznych wprowadziła nowe kryteria oceny ofert, z których mogą korzystać zamawiający. Należą do nich oczywiście cena, ale również termin realizacji zamówienia czy też warunki gwarancji. Z których kryteriów najczęściej korzystają zamawiający?
Nowe regulacje prawne, zawarte w art. 55 dyrektywy 2004/18/WE i w dyrektywie 2014/24/UE162 nakładają na zamawiającego obowiązek uzyskania od wykonawców informacji dotyczących lub kosztów proponowanych w ofercie, jeżeli oferta może zawierać rażąco niską cenę.
Konfederacja Lewiatan proponuje wprowadzenie zmian w zamówieniach publicznych, a dokładniej o wprowadzenie tzw. dobrych praktyk. Nowelizacja ustawy o PZP nie określa już ceny jako wyłącznego kryterium rozstrzygania przetargów. Konieczne jest również odpowiednie podejście i wprowadzenie właściwych procedur.
Dialog konkurencyjny jest stosowany w prawie zamówień publicznych w sytuacji, gdy zamawiający jest w stanie określić swoje potrzeby i wymagania, jednakże nie zna sposobu na ich spełnienie. Dodatkowo ciężko jest im ustalić jakich metod i rozwiązań powinni użyć. Dla rozwiązania tych niejasności przydatny jest właśnie dialog konkurencyjny.
W procedurze konkurencyjnej z negocjacjami zamawiający ma obowiązek określić w dokumentach zamówienia kryteria oraz minimalne wymogi udzielenia zamówienia. Ma to na celu zagwarantowanie równego traktowania wszystkich wykonawców.
Po raz kolejny okazuje się, że stosowanie kryterium najniższej ceny, kosztem innych, istotnych elementów wymogów wobec oferenta, prowadzi do poważnych problemów – tym razem o znaczeniu państwowym. Rozstrzygając przetarg na system operacyjny obsługujący wybory samorządowe, PKW wyłoniła wykonawcę w oparciu o kryterium cenowe, z pominięciem kryteriów jakościowych w stosunku do wymagań zamawiającego. Stało się tak mimo istnienia odpowiednich mechanizmów prawnych umożliwiających stosowanie także innych kryteriów aniżeli tylko najniższa cena
Ogłoszenie o zamówieniu publicznym jest niczym innym jak zaproszeniem do ubiegania się o zamówienie wedle wszystkich procedur. Ogłoszenie przesyła zamawiający w terminie nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia umowy. Nowa dyrektywa unijna skraca minimalne terminy składania ofert i wniosków o udzielenie zamówienia.
Po nowelizacji PZP, zgodnie z art. 46 ust. 4a, zamawiający będzie obowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami w określonych sytuacjach. W artykule przedstawione zostały 4 przypadki, w których możliwe jest zatrzymanie wadium.
Zgodnie z art. 90 ust. 1 Pzp po nowelizacji, jeżeli cena oferty będzie wydawać się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzić wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności będzie niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający będzie obowiązany zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 Pzp.
Na Osiedlu Białołęka" w Warszawie znajdują się ostatnie wolne mieszkania: dwu i trzypokojowe. Mieszkania posiadają już prawomocne pozwolenie na ich użytkowanie, klucze są do odbioru od października .
Nowa dyrektywa unijna wprowadza wiele istotnych zmian w procedurach udzielania zamówień publicznych. Zmiany dotyczą przede wszystkim katalogu procedur oraz możliwości zastosowania ich w praktyce. Do najważniejszych należy procedura otwarta i ograniczona. Na czym polega udzielanie zamówienia w tych trybach?
Zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych, osoby ubiegające się o udzielenie zamówienia zobowiązane są złożyć pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, które wyłączają możliwość występowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Nowelizacja ustawy - Prawo zamówień publicznych wprowadza zasadę, zgodnie z którą zamawiający może stosować cenę, jako jedyne kryterium oceny ofert, wyłącznie w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępnym o ustalonych standardach jakościowych, natomiast jednostki sektora finansów publicznych, a także państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż jednostki sektora finansów publicznych, jeżeli dodatkowo wykażą w załączniku do protokołu postępowania, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. Wyjątkiem jest tryb licytacji elektronicznej, w którym zamawiający dopuszcza do udziału w licytacji elektronicznej i zaprasza do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu, określając w zaproszeniu termin związania ofertą wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę.
Pojęcie „rażąco niskiej ceny” nie zostało zdefiniowane w Pzp, jak również w dyrektywach unijnych. Ponieważ przepisy Pzp nie zawierają legalnej definicji rażąco niskiej ceny, o tym, czy cena oferty jest rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia, decyduje zamawiający, który powinien mieć wiedzę pozwalającą zweryfikować zaoferowane przez wykonawców ceny oraz wyjaśnienia złożone na podstawie art. 90 ust. 1 Pzp.
Jeżeli oferta zawiera rażąco niską cenę w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, wówczas zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie wyjaśnień. Wezwanie do złożenia wyjaśnień wiąże się każdorazowo z decyzją o odrzuceniu oferty.
Zgodnie z art. 2 pkt 9a prawa zamówień publicznych umową ramową jest umowę zawartą pomiędzy zamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców, której celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie. Zamawiający może zawrzeć umowę ramową po przeprowadzeniu postępowania, stosując odpowiednio przepisy dotyczące udzielania zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.
Wedle regulacji prawa cywilnego oświadczenie woli zawarcia umowy stanowi ofertę , jeżeli zawiera istotne postanowienia umowy. Termin związania ofertą powinien zostać określony w jej treści. W prawie zamówień publicznych określenie terminu leży po stronie zamawiającego. W jaki sposób liczyć termin związania ofertą?
Regulacje unijne zawierają wyczerpującą listę przesłanek, na podstawie których można wykluczyć oferenta z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W jakich sytuacjach dochodzi do wykluczenia?
Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.
Nierzadkim problemem w czasie trwania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego jest kończący się termin związania ofertą. W przypadkach, gdy postępowanie zabezpieczone jest wadium, wiąże się to zazwyczaj z upływającym okresem ważności wadium. Pytanie jednak brzmi, czy w świetle ustawy Prawo zamówień publicznych jest możliwe, aby wykonawca nie został wykluczony, jeśli nie złoży oświadczenia o przedłużeniu terminu związania ofertą, a jedynie przedłuży okres zabezpieczenia oferty wadium ?
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Prawo zamówień publicznych nie zawiera jednakże definicji pojęcia rażąco niskiej ceny, toteż jej ocena powinna odbywać się w odniesieniu do sytuacji zamawiającego i wszystkich okoliczności towarzyszących udzielaniu zamówienia publicznego.
Zamówieniem publicznym jest odpłatna umowa zawierana pomiędzy zamawiającym, a wykonawcą, której przedmiotem są dostawy, usługi bądź roboty budowlane. Organ administracji publicznej może w każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia zwrócić się do biegłego o wydanie opinii.
Zastosowanie innych niż cena kryteriów oceny ofert oznacza konieczność nazwania tych kryteriów i określenia ich znaczenia (wagi kryteriów). Informacja taka, stosownie do treści art. 41 pkt. 9 oraz art. 48 ust. 2 pkt. 10 ustawy Pzp, powinna znaleźć się w ogłoszeniu o zamówieniu, gdy obowiązek publikacji ogłoszenia jest przewidziany ustawą, lub w zaproszeniu do negocjacji oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Oferta kredytowa banków programu „Mieszkania dla Młodych” dopiero się rozwija. Aktualnie banki posiadające w swojej ofercie kredyt dla ludzi poszukujących pierwszego mieszkania oferują wyższe marże i oprocentowanie dla kredytu „Mieszkania dla Młodych” niż w ofercie standardowego kredytu. Jednak w perspektywie czasu kredyt MdM jest wygodniejszy do spłaty.
Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej nie mogą brać udziału w postępowaniu o udzielenie tego samego zamówienia publicznego. Takie działanie jest sprzeczne z zasadą uczciwej konkurencji. Jaki jest charakter prawny listy podmiotów uczestniczących w udzieleniu zamówienia?
Wykonawca zobowiązany jest należycie wykonać zobowiązania wynikające z umowy z zamawiającym. Zamawiający może zażądać kaucji od wykonawcy stanowiącej zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Jaka jest podstawa ustalenia jej wysokości?
Na gruncie prawa międzynarodowego i krajowego - oferta w zamówieniach publicznych nie może zawierać rażąco niskiej ceny. W innym przypadku zamawiający ma prawo zbadać ofertę. Jaka jest procedura badania? Jakie są wówczas skutki dla wykonawcy?
Prawo zamówień publicznych ogranicza krąg podmiotów, które mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Jedynie wykonawcy spełniający warunki określone przez zamawiającego na podstawie przepisów ustawy mogą wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Oferta wariantowa zawiera inny sposób wykonywania zamówienia publicznego niż określony przez zamawiającego, natomiast oferta częściowa związana jest z wykonaniem tylko części zamówienia publicznego. Wybór oferty pozwala wykonawcy wybrać inny wariant wykonania zamówienia. Zamawiający musi jednak zastrzec, czy dopuszcza złożenie tego rodzaju ofert.
Na zaproszenie prezydenta Zygmunta Frankiewicza do Gliwic przyjechali dziennikarze zagranicznej prasy gospodarczej, w tym branżowej z sektora logistycznego, motoryzacyjnego i nieruchomości.
Dziennikarze z najważniejszych europejskich mediów gospodarczych odwiedzą Gliwice.
Polacy spędzą wakacje w kraju. Kołobrzeg, Zakopane i Wisła cieszą się największą popularnością. W 20 najpopularniejszych turystycznie powiatach spało 40 % turystów - wynika z danych GUS.
Komisja Nadzoru Finansowego od dłuższego czasu miała kłopot z lokatami antypodatkowymi. Teraz, kiedy w końcu udało jej się uporać z tym problemem, a po lokacie z dzienną kapitalizacją nie został nawet ślad, mamy do wyboru niżej oprocentowane tradycyjne lokaty, polisolokaty i obligacje oraz mniej bezpieczne formy oszczędzania.
Które konta oszczędnościowe są najlepiej oprocentowane? Czy dzięki wysoko oprocentowanemu kontu oszczędnościowemu można zarobić przeszło 8% w skali miesiąca? Przyjrzyjmy się najwyżej oprocentowanym kontom oszczędnościowym, w tym depozytom z kapitalizacją miesięczną.
Ostatnio nasiliły się opinie o bliskim pęknięciu bańki na rynku amerykańskich obligacji. Niektórzy liczą, że pieniądze popłyną na giełdy, powodując hossę. Na taki scenariusz jest jednak zbyt wcześnie.
13% osób, szukających mieszkania, dysponuje zbyt niskim budżetem. W niektórych dzielnicach nie można dostać mieszkań w rozsądnej cenie. Nabywcy muszą zmieniać swoje preferencje mieszkaniowe.
Tylko co trzecia lokata strukturyzowana przyniosła zysk. Średnio na lokacie strukturyzowanej, zakończonej w styczniu lub lutym 2012 r., można było zarobić tylko 1,13 proc. Eksperci uważają, że z lokatami strukturyzowanymi nie było tak źle od trzech lat.
We wszystkich obszarach, monitorowanych przez GUS, odnotowano poprawę na rynku mieszkaniowym. Mieszkania są budowane głównie dzięki deweloperom – w lutym 2012 oddali oni do użytkowania 108,7% więcej lokali niż rok temu. Uruchomili też dużo nowych inwestycji mieszkaniowych.
Banki stawiają wysokie wymagania przed osobami, które ubiegają się o kredyty w euro. Żeby udzieliły kredytu w euro, musimy przeciętnie zarabiać kilkanaście tys. zł i pochwalić się wkładem własnym. Przyjrzyjmy się kredytom w euro w poszczególnych instytucjach.
Osoby, które mają do spłacenia kredyty we frankach, powinny być zadowolone. Szwajcarski bank narodowy utrzymuje kurs franka na minimalnym poziomie, a to sprzyja kredytom we frankach. LIBOR również znajduje się na niskim poziomie, dzięki czemu rata kredytu we frankach jest najniższa od czerwca ur.
Od połowy przyszłego roku to gmina będzie decydowała, która firma będzie sprzątała przed naszą nieruchomością. Dokładnie chodzi o zarządzanie odpadami, związanych z nieruchomościami, które leżą na terenie gminy powyżej 10 tys. mieszkańców. Może to zaszkodzić nie tyle samym nieruchomościom, co naszym portfelom i spowodować wzrost opłat za wywóz odpadów.
Z opodatkowanymi lokatami terminowymi w dalszym ciągu można uchronić swoje oszczędności przed inflacją. Dzięki najlepszym na rynku lokatom terminowym posiadacze nadmiaru gotówki mogą spać spokojnie. Niestety po lokacie terminowej z dzienną kapitalizacją odsetek przyszedł czas na płacenie podatku Belki.