REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Niemyjska - Zielona Linia 19524
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Jeżeli oferta pracy będzie napisana „na szybko”, stracimy nie tylko swój czas, ale i pieniądze na… kolejną rekrutację.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu pracodawców nie przykłada zbyt dużej wagi do tego, jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana oferta pracy. Jest to duży błąd. Dobra oferta będzie nie tylko wyglądała zachęcająco i przyciągała wzrok  do zapoznania się z jej treścią, ale przede wszystkim powinna spełniać wzorowo swoją funkcję – zachęcić do udziału w rekrutacji tylko te osoby, których rzeczywiście szuka pracodawca.

Treść oferty

To od niej w dużym stopniu zależy, od kogo pracodawca otrzyma CV. W związku z tym, w treści samej oferty pracy powinny znaleźć się takie elementy jak: dokładna nazwa stanowiska pracy; zakres wymagań, jakie powinien spełniać kandydat i obowiązków czekających przyszłego pracownika; korzyści wynikające z zatrudnienia oraz informacje o firmie z uwzględnieniem siedziby wykonywania pracy. Są to podstawowe informacje, które pracodawca powinien zawrzeć w ogłoszeniu. Pominięcie któregokolwiek elementu może spowodować otrzymanie lawiny nieprzydatnych CV, wydłużyć proces rekrutacji, a nawet przyczynić się do procesu zakończonego niepowodzeniem: wyborem niewłaściwego kandydata lub jego rezygnacją w pierwszych dniach pracy.

Należy przy tym zaznaczyć, że sama treść oferty nie zagwarantuje, że tego typu sytuacje się nie zdarzą, ale z całą pewnością, znacząco zminimalizuje ryzyko ich wystąpienia.

REKLAMA

Zapisz się na nasz newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekrutacja zewnętrzna a rekrutacja wewnętrzna - wady i zalety

Czy istnieje szablon?

Format ogłoszenia o pracę nie jest z góry narzucony, choć standardowo przyjęty jest układ treści składający się z występujących kolejno po sobie: nagłówka (nazwy stanowiska), wstępu i zakończenia. Pomiędzy tymi dwoma ostatnimi elementami można manewrować, np. lokalizacja wykonywania pracy może być podana na samym początku (jako atut) lub przy końcu ogłoszenia (jeśli nie ma większego znaczenia).

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zamieszczania oferty na portalach z ogłoszeniami. Tutaj są zwykle dostępne określone formularze z pustymi polami do wypełnienia. Później dodana na portalu oferta jest dostępna w wyszukiwarce ofert pracy. Warto zwrócić uwagę na to, gdzie oferta może być zamieszczona bezpłatnie. Jednym z portali, który daje taką możliwość pracodawcom, jest Zielona Linia Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Oferta pracy musi być zgoda z prawem. Co to oznacza? Nie mogą się w niej znaleźć treści dyskryminujące ze względu np. na wiek, płeć czy religię. W sytuacji, gdy oferta pracy będzie naruszała zasadę równego traktowania, można zażądać odszkodowania od nieuczciwego pracodawcy.

To, w jaki sposób została skonstruowana oferta pracy świadczy o pracodawcy i jest jego oczekiwaną lub też nie – wizytówką. W związku z  tym warto przyłożyć wagę nie tylko do tego, kogo szukamy, ale też, w jaki sposób te poszukiwania prowadzimy.

Idealna praca - jak odpowiedzieć na to pytanie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA