REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Joanna Niemyjska - Zielona Linia 19524
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Jeżeli oferta pracy będzie napisana „na szybko”, stracimy nie tylko swój czas, ale i pieniądze na… kolejną rekrutację.

REKLAMA

Wielu pracodawców nie przykłada zbyt dużej wagi do tego, jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana oferta pracy. Jest to duży błąd. Dobra oferta będzie nie tylko wyglądała zachęcająco i przyciągała wzrok  do zapoznania się z jej treścią, ale przede wszystkim powinna spełniać wzorowo swoją funkcję – zachęcić do udziału w rekrutacji tylko te osoby, których rzeczywiście szuka pracodawca.

Treść oferty

To od niej w dużym stopniu zależy, od kogo pracodawca otrzyma CV. W związku z tym, w treści samej oferty pracy powinny znaleźć się takie elementy jak: dokładna nazwa stanowiska pracy; zakres wymagań, jakie powinien spełniać kandydat i obowiązków czekających przyszłego pracownika; korzyści wynikające z zatrudnienia oraz informacje o firmie z uwzględnieniem siedziby wykonywania pracy. Są to podstawowe informacje, które pracodawca powinien zawrzeć w ogłoszeniu. Pominięcie któregokolwiek elementu może spowodować otrzymanie lawiny nieprzydatnych CV, wydłużyć proces rekrutacji, a nawet przyczynić się do procesu zakończonego niepowodzeniem: wyborem niewłaściwego kandydata lub jego rezygnacją w pierwszych dniach pracy.

Należy przy tym zaznaczyć, że sama treść oferty nie zagwarantuje, że tego typu sytuacje się nie zdarzą, ale z całą pewnością, znacząco zminimalizuje ryzyko ich wystąpienia.

Zapisz się na nasz newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekrutacja zewnętrzna a rekrutacja wewnętrzna - wady i zalety

Czy istnieje szablon?

REKLAMA

Format ogłoszenia o pracę nie jest z góry narzucony, choć standardowo przyjęty jest układ treści składający się z występujących kolejno po sobie: nagłówka (nazwy stanowiska), wstępu i zakończenia. Pomiędzy tymi dwoma ostatnimi elementami można manewrować, np. lokalizacja wykonywania pracy może być podana na samym początku (jako atut) lub przy końcu ogłoszenia (jeśli nie ma większego znaczenia).

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zamieszczania oferty na portalach z ogłoszeniami. Tutaj są zwykle dostępne określone formularze z pustymi polami do wypełnienia. Później dodana na portalu oferta jest dostępna w wyszukiwarce ofert pracy. Warto zwrócić uwagę na to, gdzie oferta może być zamieszczona bezpłatnie. Jednym z portali, który daje taką możliwość pracodawcom, jest Zielona Linia Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Oferta pracy musi być zgoda z prawem. Co to oznacza? Nie mogą się w niej znaleźć treści dyskryminujące ze względu np. na wiek, płeć czy religię. W sytuacji, gdy oferta pracy będzie naruszała zasadę równego traktowania, można zażądać odszkodowania od nieuczciwego pracodawcy.

To, w jaki sposób została skonstruowana oferta pracy świadczy o pracodawcy i jest jego oczekiwaną lub też nie – wizytówką. W związku z  tym warto przyłożyć wagę nie tylko do tego, kogo szukamy, ale też, w jaki sposób te poszukiwania prowadzimy.

Idealna praca - jak odpowiedzieć na to pytanie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA