REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Niemyjska - Zielona Linia 19524
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Jeżeli oferta pracy będzie napisana „na szybko”, stracimy nie tylko swój czas, ale i pieniądze na… kolejną rekrutację.

REKLAMA

Wielu pracodawców nie przykłada zbyt dużej wagi do tego, jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana oferta pracy. Jest to duży błąd. Dobra oferta będzie nie tylko wyglądała zachęcająco i przyciągała wzrok  do zapoznania się z jej treścią, ale przede wszystkim powinna spełniać wzorowo swoją funkcję – zachęcić do udziału w rekrutacji tylko te osoby, których rzeczywiście szuka pracodawca.

Treść oferty

To od niej w dużym stopniu zależy, od kogo pracodawca otrzyma CV. W związku z tym, w treści samej oferty pracy powinny znaleźć się takie elementy jak: dokładna nazwa stanowiska pracy; zakres wymagań, jakie powinien spełniać kandydat i obowiązków czekających przyszłego pracownika; korzyści wynikające z zatrudnienia oraz informacje o firmie z uwzględnieniem siedziby wykonywania pracy. Są to podstawowe informacje, które pracodawca powinien zawrzeć w ogłoszeniu. Pominięcie któregokolwiek elementu może spowodować otrzymanie lawiny nieprzydatnych CV, wydłużyć proces rekrutacji, a nawet przyczynić się do procesu zakończonego niepowodzeniem: wyborem niewłaściwego kandydata lub jego rezygnacją w pierwszych dniach pracy.

Należy przy tym zaznaczyć, że sama treść oferty nie zagwarantuje, że tego typu sytuacje się nie zdarzą, ale z całą pewnością, znacząco zminimalizuje ryzyko ich wystąpienia.

Zapisz się na nasz newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekrutacja zewnętrzna a rekrutacja wewnętrzna - wady i zalety

Czy istnieje szablon?

REKLAMA

Format ogłoszenia o pracę nie jest z góry narzucony, choć standardowo przyjęty jest układ treści składający się z występujących kolejno po sobie: nagłówka (nazwy stanowiska), wstępu i zakończenia. Pomiędzy tymi dwoma ostatnimi elementami można manewrować, np. lokalizacja wykonywania pracy może być podana na samym początku (jako atut) lub przy końcu ogłoszenia (jeśli nie ma większego znaczenia).

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zamieszczania oferty na portalach z ogłoszeniami. Tutaj są zwykle dostępne określone formularze z pustymi polami do wypełnienia. Później dodana na portalu oferta jest dostępna w wyszukiwarce ofert pracy. Warto zwrócić uwagę na to, gdzie oferta może być zamieszczona bezpłatnie. Jednym z portali, który daje taką możliwość pracodawcom, jest Zielona Linia Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Oferta pracy musi być zgoda z prawem. Co to oznacza? Nie mogą się w niej znaleźć treści dyskryminujące ze względu np. na wiek, płeć czy religię. W sytuacji, gdy oferta pracy będzie naruszała zasadę równego traktowania, można zażądać odszkodowania od nieuczciwego pracodawcy.

To, w jaki sposób została skonstruowana oferta pracy świadczy o pracodawcy i jest jego oczekiwaną lub też nie – wizytówką. W związku z  tym warto przyłożyć wagę nie tylko do tego, kogo szukamy, ale też, w jaki sposób te poszukiwania prowadzimy.

Idealna praca - jak odpowiedzieć na to pytanie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA