REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Potencjał gospodarczy Gliwic zaprezentowany zagranicznym dziennikarzom

Subskrybuj nas na Youtube
Przyszłość gospodarcza Gliwic. /Fot. Fotolia
Przyszłość gospodarcza Gliwic. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na zaproszenie prezydenta Zygmunta Frankiewicza do Gliwic przyjechali dziennikarze zagranicznej prasy gospodarczej, w tym branżowej z sektora logistycznego, motoryzacyjnego i nieruchomości.

Dzięki bezpośrednim spotkaniom i rozmowom m.in. z przedstawicielami samorządu, największymi inwestorami oraz firmami doradczymi, opuścili miasto z bogatą wiedzą o jego stanie, planach oraz potencjale.

REKLAMA

REKLAMA

Celem wizyty 14 dziennikarzy z Austrii, Belgii, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii było zapoznanie ich z biznesowo-inwestycyjnym profilem Gliwic w bezpośredni i doświadczalny sposób w okresie poprzedzającym międzynarodowe targi inwestycyjne Expo Real w Monachium i Mapic w Cannes. “Stąd też przygotowany przez nas program wizyty składający się z dwóch bloków. Po pierwsze był to gruntowny briefing gospodarczy dotyczący miasta. Po drugie zaś szereg wizyt i spotkań z największymi inwestorami Gliwickiej Podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz innowacyjnymi firmami, które powstały i rozwinęły się na lokalnym gruncie. Dodatkową atrakcją była szczypta historii w postaci opowieści przewodnika podczas spaceru”, powiedziała Katarzyna Kobierska, naczelnik Biura Rozwoju Miasta.

Dziennikarze, reprezentujący m.in. “Property Week Global”, “Property Investor Europe”, “Financial Times”, “Automotive Logistic Business”, “Wiener Zeitung”, “La Croix”, odwiedzili Śląskie Centrum Logistyki, fabryki General Motors Manufacturing Poland i Aiut, oraz obiekty magazynowe Segro Business Park Gliwice i Müller - Die lila Logistik. W programie wizyty ważną pozycję zajęły także spotkania z innowacyjnymi firmami FlyTronic i i3D (ta ostatnia zaprezentowała się wraz z gliwickim Technoparkiem w ramach Dnia Nauki i Przemysłu) oraz wizyta na skrzyżowaniu autostrad A4 i A1, gdzie powstaje jedno z największych  centrów handlowych w naszej części kontynentu - Europa Centralna (firmy Helical Poland).

“W obecnych czasach trudno nie zauważać istotnej roli mediów w procesie przekazywania informacji i kształtowania opinii. Dlatego też zdecydowaliśmy się na organizację przedsięwzięcia określanego mianem International Business Press Tour Gliwice. Zależało nam na tym, aby przez ukazanie znakomitych atutów i potencjału tego miasta zainspirować naszych gości, a jednocześnie wyraźnie zaznaczyć swoją obecność na mapie Europy i Polski. Z moich rozmów z dziennikarzami wynika, iż nasz cel został osiągnięty.”, powiedział Adam Neumann, zastępca prezydenta Gliwic.

Zobacz serwis: Szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizyta dziennikarzy była elementem projektu “Promocja Inwestycyjna Miasta Gliwice 2012/2013”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.

Partnerami wizyty zagranicznych dziennikarzy w Polsce były firmy: Colliers International, Grant Thornton Frąckowiak, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Śląskie Centrum Logistyki, Segro, Helical Poland, General Motors Manufacturing Poland, Aiut, Müller - Die lila Logistik Polska oraz Technopark i Agencja Rozwoju Lokalnego w Gliwicach. Współorganizatorem była firma Bluevine Consulting.

Źródło: Bluevine Consulting

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA