REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Myśląc o promowaniu marki i zwiększeniu obrotów firmy przedsiębiorca powinien pamiętać także o organizacji spotkań integracyjnych czy eventów. Takie okazje wymagają m.in. zredagowania odpowiednich zaproszeń.

W życiu zawodowym spotykamy się niejednokrotnie z potrzebą zredagowania zaproszeń na różne okazje jak: prezentacja nowego produktu, uroczysty obiad, kolacja, otwarcie nowej siedziby firmy, otwarcie wystawy i inne okazje.

REKLAMA

Najbardziej oficjalną i najwygodniejszą formą zaproszenia jest zaproszenie pisemne. Rzadko zdarzają się zaproszenia osobiste bądź telefoniczne. Z reguły dzwonimy z zaproszeniem w przypadku, kiedy zaproszenie w formie pisemnej nie dotrze na czas do naszego odbiorcy.

Jak powinno wyglądać zaproszenie?

Tekst zaproszenia powinien być wydrukowany na papierze wysokiej jakości i zawierać następujące informacje:

  • kto zaprasza,
  • kogo zaprasza,
  • na co zaprasza,
  • miejsce, datę i godzinę wydarzenia/spotkania,
  • skróty i dopiski.

Polecamy: Ogólne zasady redagowania pism

Przy czym należy pamiętać, żeby podać dokładny adres spotkania, a kiedy to konieczne dołączyć także plan dojazdu. W przypadku przyjęć stojących należy oprócz godziny rozpoczęcia, podać także godzinę ich zakończenia. W prawym lub lewym dolnym rogu należy umieścić informację na temat obowiązującego stroju. Czynimy to zazwyczaj w języku polskim lub angielskim.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rodzaj ubrania Angielskie tłumaczenie

  • frak - white tie
  • smoking - black tie
  • strój wizytowy - informal
  • ciemny garnitur - dark suit
  • długa suknia - long dress
  • żakiet - cut-away

Skróty i dopiski dopisujemy także w prawym lub lewym dolnym rogu razem z numerami telefonu.

Rozdaje skrótów

R.S.V.P. – proszę odpowiedzieć na zaproszenie,

P.M. – dla pamięci,

regrets only – w przypadku nieobecności. 

Polecamy: Anulowanie zamówienia

Rodzaje zaproszeń

Wyróżniamy dwa rodzaje zaproszeń: specjalne i uniwersalne. Pierwsze z nich drukuje się specjalnie na jedno, konkretne wydarzenie. W tym rodzaju zaproszeń wydrukowane są wszystkie dane z wyjątkiem danych osoby zapraszanej. Imię i nazwisko gościa zawsze wpisujemy odręcznie. Z kolei zaproszenia uniwersalne są to wydruki kilkukrotnego użytku. Tu wydrukowane są tylko informacje dotyczące tego kto zaprasza, zwrot „prosi” oraz niekiedy skróty i dopiski. Resztę informacji wypełnia się ręcznie.

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA