REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Treść zapytania ofertowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Iwona Świdurska Mati Consulting
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.

W celu sformułowania zapytania ofertowego jest nam potrzebny szereg niezbędnych informacji o odbiorcach. Informacje takie zazwyczaj czerpiemy z ogłoszeń prasowych, reklam, ulotek, prospektów, folderów, stron internetowych oraz przesłanych przez firmy ofert. Analiza zebranych informacji o możliwościach zakupu poszukiwanych surowców i materiałów jest gwarancją pełnego sukcesu na konkurencyjnym rynku. Treść zapytania ofertowego może mięć charakter wstępny, ogólny lub szczegółowy.

REKLAMA

REKLAMA

Treść wstępnego zapytania ofertowego może zawierać:

  • skierowanie uwagi na rodzaj nawiązania kontaktu oraz wzmiankę o własnej firmie,
  • rodzaj towarów lub usług, którymi aktualnie jesteśmy zainteresowani,
  • możliwy termin do realizacji zakupu towarów lub usług,
  • zapytanie, czy adresat jest zainteresowany współpracą z nami,
  • termin oczekiwanej odpowiedzi.

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

REKLAMA

Ogólne zapytanie ofertowe różni się od wstępnego tym, że służy przede wszystkim przedstawieniu swoich poglądów na temat towarów i usług, które chcemy zakupić. W ogólnym zapytaniu ofertowym zwracamy się z prośbą o nadesłanie nam wszystkich materiałów informacyjnych, takich jak: katalogi, prospekty, cenniki, warunki sprzedaży. W danym zapytaniu ofertowym powinny znaleźć się takie informacje, jak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dlaczego zwracamy się właśnie do tej firmy,
  • jakie materiały informacyjne nas interesują,
  • zapewnienie o możliwości nawiązania długotrwałej współpracy,
  • prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe ogólne pozwala na uzyskanie informacji o możliwościach nabycia interesującego nas wyrobu lub nawiązania kontaktu handlowego z daną firmą.

Polecamy: Układ treści dokumentu

Zapytanie ofertowe szczegółowe zawiera dokładnie sprecyzowany przedmiot sprawy nie tylko w zakresie ilości, jakości pożądanych towarów i terminu ich dostaw, ale przede wszystkim w zakresie warunków i sposobów zapłaty. Elementy zapytania ofertowego szczegółowego dzieli się na trzy główne części:

  • Wstęp – informacja o własnej firmie oraz wzmianka o źródle informacji o odbiorcy z jakiego czerpaliśmy,
  • Część zasadnicza – sprecyzowanie sprawy; prośba o cennik, podanie warunków zakupu, próbki, wzory, katalogi; sugestie warunków i sposobu zapłaty; zapytanie o możliwość otrzymania rabatu; informacje dotyczące terminu dostawy.
  • Zakończenie – sugestia, że w przypadku otrzymania korzystnej oferty istnieje możliwość dalszej współpracy, prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe szczegółowe dotyczy również sprzedaży wyrobów przez znaną sieć dystrybucyjną. Może być ono kierowane do przedsiębiorstw, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę.

Dane zapytanie ofertowe może być ponadto uzupełnione o:

  • prośbę dotyczącą części zamiennych,
  • prośbę o sposobie pakowania przesyłki,
  • podanie systemu konserwacji,
  • możliwość realizacji dostawy w przyszłości,
  • referencje adresata i bliższe informacje o nim.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA