REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Treść zapytania ofertowego

Iwona Świdurska Mati Consulting
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.

W celu sformułowania zapytania ofertowego jest nam potrzebny szereg niezbędnych informacji o odbiorcach. Informacje takie zazwyczaj czerpiemy z ogłoszeń prasowych, reklam, ulotek, prospektów, folderów, stron internetowych oraz przesłanych przez firmy ofert. Analiza zebranych informacji o możliwościach zakupu poszukiwanych surowców i materiałów jest gwarancją pełnego sukcesu na konkurencyjnym rynku. Treść zapytania ofertowego może mięć charakter wstępny, ogólny lub szczegółowy.

REKLAMA

Treść wstępnego zapytania ofertowego może zawierać:

  • skierowanie uwagi na rodzaj nawiązania kontaktu oraz wzmiankę o własnej firmie,
  • rodzaj towarów lub usług, którymi aktualnie jesteśmy zainteresowani,
  • możliwy termin do realizacji zakupu towarów lub usług,
  • zapytanie, czy adresat jest zainteresowany współpracą z nami,
  • termin oczekiwanej odpowiedzi.

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

Ogólne zapytanie ofertowe różni się od wstępnego tym, że służy przede wszystkim przedstawieniu swoich poglądów na temat towarów i usług, które chcemy zakupić. W ogólnym zapytaniu ofertowym zwracamy się z prośbą o nadesłanie nam wszystkich materiałów informacyjnych, takich jak: katalogi, prospekty, cenniki, warunki sprzedaży. W danym zapytaniu ofertowym powinny znaleźć się takie informacje, jak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dlaczego zwracamy się właśnie do tej firmy,
  • jakie materiały informacyjne nas interesują,
  • zapewnienie o możliwości nawiązania długotrwałej współpracy,
  • prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe ogólne pozwala na uzyskanie informacji o możliwościach nabycia interesującego nas wyrobu lub nawiązania kontaktu handlowego z daną firmą.

Polecamy: Układ treści dokumentu

Zapytanie ofertowe szczegółowe zawiera dokładnie sprecyzowany przedmiot sprawy nie tylko w zakresie ilości, jakości pożądanych towarów i terminu ich dostaw, ale przede wszystkim w zakresie warunków i sposobów zapłaty. Elementy zapytania ofertowego szczegółowego dzieli się na trzy główne części:

  • Wstęp – informacja o własnej firmie oraz wzmianka o źródle informacji o odbiorcy z jakiego czerpaliśmy,
  • Część zasadnicza – sprecyzowanie sprawy; prośba o cennik, podanie warunków zakupu, próbki, wzory, katalogi; sugestie warunków i sposobu zapłaty; zapytanie o możliwość otrzymania rabatu; informacje dotyczące terminu dostawy.
  • Zakończenie – sugestia, że w przypadku otrzymania korzystnej oferty istnieje możliwość dalszej współpracy, prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe szczegółowe dotyczy również sprzedaży wyrobów przez znaną sieć dystrybucyjną. Może być ono kierowane do przedsiębiorstw, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę.

Dane zapytanie ofertowe może być ponadto uzupełnione o:

  • prośbę dotyczącą części zamiennych,
  • prośbę o sposobie pakowania przesyłki,
  • podanie systemu konserwacji,
  • możliwość realizacji dostawy w przyszłości,
  • referencje adresata i bliższe informacje o nim.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA