REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Treść zapytania ofertowego

Iwona Świdurska Mati Consulting
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.
W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.

W celu sformułowania zapytania ofertowego jest nam potrzebny szereg niezbędnych informacji o odbiorcach. Informacje takie zazwyczaj czerpiemy z ogłoszeń prasowych, reklam, ulotek, prospektów, folderów, stron internetowych oraz przesłanych przez firmy ofert. Analiza zebranych informacji o możliwościach zakupu poszukiwanych surowców i materiałów jest gwarancją pełnego sukcesu na konkurencyjnym rynku. Treść zapytania ofertowego może mięć charakter wstępny, ogólny lub szczegółowy.

REKLAMA

Treść wstępnego zapytania ofertowego może zawierać:

  • skierowanie uwagi na rodzaj nawiązania kontaktu oraz wzmiankę o własnej firmie,
  • rodzaj towarów lub usług, którymi aktualnie jesteśmy zainteresowani,
  • możliwy termin do realizacji zakupu towarów lub usług,
  • zapytanie, czy adresat jest zainteresowany współpracą z nami,
  • termin oczekiwanej odpowiedzi.

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

W zapytaniu ofertowym należy podać z jakiego źródła uzyskaliśmy informację o danym producencie.

Ogólne zapytanie ofertowe różni się od wstępnego tym, że służy przede wszystkim przedstawieniu swoich poglądów na temat towarów i usług, które chcemy zakupić. W ogólnym zapytaniu ofertowym zwracamy się z prośbą o nadesłanie nam wszystkich materiałów informacyjnych, takich jak: katalogi, prospekty, cenniki, warunki sprzedaży. W danym zapytaniu ofertowym powinny znaleźć się takie informacje, jak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dlaczego zwracamy się właśnie do tej firmy,
  • jakie materiały informacyjne nas interesują,
  • zapewnienie o możliwości nawiązania długotrwałej współpracy,
  • prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe ogólne pozwala na uzyskanie informacji o możliwościach nabycia interesującego nas wyrobu lub nawiązania kontaktu handlowego z daną firmą.

Polecamy: Układ treści dokumentu

Zapytanie ofertowe szczegółowe zawiera dokładnie sprecyzowany przedmiot sprawy nie tylko w zakresie ilości, jakości pożądanych towarów i terminu ich dostaw, ale przede wszystkim w zakresie warunków i sposobów zapłaty. Elementy zapytania ofertowego szczegółowego dzieli się na trzy główne części:

  • Wstęp – informacja o własnej firmie oraz wzmianka o źródle informacji o odbiorcy z jakiego czerpaliśmy,
  • Część zasadnicza – sprecyzowanie sprawy; prośba o cennik, podanie warunków zakupu, próbki, wzory, katalogi; sugestie warunków i sposobu zapłaty; zapytanie o możliwość otrzymania rabatu; informacje dotyczące terminu dostawy.
  • Zakończenie – sugestia, że w przypadku otrzymania korzystnej oferty istnieje możliwość dalszej współpracy, prośba o szybką odpowiedź.

Zapytanie ofertowe szczegółowe dotyczy również sprzedaży wyrobów przez znaną sieć dystrybucyjną. Może być ono kierowane do przedsiębiorstw, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę.

Dane zapytanie ofertowe może być ponadto uzupełnione o:

  • prośbę dotyczącą części zamiennych,
  • prośbę o sposobie pakowania przesyłki,
  • podanie systemu konserwacji,
  • możliwość realizacji dostawy w przyszłości,
  • referencje adresata i bliższe informacje o nim.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA