REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Pomoc osobie należącej do grupy „zagubionych” nie wymaga jakiś nadzwyczajnych środków, o ile sekretarka zna dobrze strukturę swojej firmy. Dlatego każda sekretarka powinna orientować się dokładnie w fizycznym rozmieszczeniu budynków, a także dysponować spisem wszystkich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepiej by spis ten był sporządzono dwupoziomowo – pierwsza jego część powinna grupować pracowników ze względu na piony/działy, w których są zatrudnieni wraz z centralnymi numerami telefonów oraz mailem wspólnym. W drugiej części powinien znajdować się alfabetyczny spis pracowników, wraz z ich służbowymi mailami oraz numerami telefonów.

Podczas rozmowy z interesantem, który co prawda wie, co chce osiągnąć, ale nie wie, do kogo się zwrócić, należy:

1. Upewnić się, czy na pewno dodzwonili się do właściwej firmy. Warto ogólnie zapytać, czy sprawa związana jest z usługami lub produktami naszego przedsiębiorstwa.
2. Nawiązanie pozytywnej więzi z interesantem; sekretarka jest wizytówką swojej firmy, dbajmy o to, by dzwoniący czuł, że jest traktowany poważnie i że może liczyć na naszą pomoc.
3. Upewnić się, że dobrze zrozumieliśmy o co chodzi naszemu rozmówcy. Wystarczy upewnić się co do faktów, które pomogą nam skierować go do właściwej osoby. Nie potrzebny jest nam szczegółowy opis problemu, bo to nie my będziemy go rozwiązywać. 

REKLAMA

Porównaj: Jak selekcjonować interesantów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Dla większej pewności, warto powtórzyć rozmówcy to, co powiedział własnymi słowami. Dzięki temu szanse na to, że dobrze się zrozumiemy, i tym samym zaoszczędzimy czas na sprostowanie ewentualnej pomyłki, wzrosną. Gdy już mamy jasność sytuacji, należy podać interesantowi nazwisko osoby, z którą go połączymy oraz wyjaśnić mu, dlaczego uważamy, że jest ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Może się zdarzyć, że nasz rozmówca po takim uzasadnieniu będzie miał inne zdanie -należy szybko wyjaśnić dlaczego.

Po ogólnym przedstawieniu sprawy przez klienta doszliśmy do wniosku, że chodzi mu połączenie z działem serwisu, podczas gdy tak naprawdę chodziło mu o dział reklamacji.

5. Zanim przełączymy interesanta, powinniśmy uprzedzić osobę, z którą go łączymy dlaczego wydaje nam się, że będzie ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Jeśli okaże się, że błędnie dokonaliśmy rozpoznania, należy wrócić do interesanta
i spróbować połączyć go z kim innym. W żadnym wypadku nie wolno przerzucać odpowiedzialności za znalezienie właściwej osoby na pierwszą osobę, z którą udało nam się połączyć.
6. Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.

Zobacz: Budowanie zespołu

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

REKLAMA

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

REKLAMA

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA