REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Subskrybuj nas na Youtube
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Pomoc osobie należącej do grupy „zagubionych” nie wymaga jakiś nadzwyczajnych środków, o ile sekretarka zna dobrze strukturę swojej firmy. Dlatego każda sekretarka powinna orientować się dokładnie w fizycznym rozmieszczeniu budynków, a także dysponować spisem wszystkich pracowników.

REKLAMA

Najlepiej by spis ten był sporządzono dwupoziomowo – pierwsza jego część powinna grupować pracowników ze względu na piony/działy, w których są zatrudnieni wraz z centralnymi numerami telefonów oraz mailem wspólnym. W drugiej części powinien znajdować się alfabetyczny spis pracowników, wraz z ich służbowymi mailami oraz numerami telefonów.

Podczas rozmowy z interesantem, który co prawda wie, co chce osiągnąć, ale nie wie, do kogo się zwrócić, należy:

1. Upewnić się, czy na pewno dodzwonili się do właściwej firmy. Warto ogólnie zapytać, czy sprawa związana jest z usługami lub produktami naszego przedsiębiorstwa.
2. Nawiązanie pozytywnej więzi z interesantem; sekretarka jest wizytówką swojej firmy, dbajmy o to, by dzwoniący czuł, że jest traktowany poważnie i że może liczyć na naszą pomoc.
3. Upewnić się, że dobrze zrozumieliśmy o co chodzi naszemu rozmówcy. Wystarczy upewnić się co do faktów, które pomogą nam skierować go do właściwej osoby. Nie potrzebny jest nam szczegółowy opis problemu, bo to nie my będziemy go rozwiązywać. 

Porównaj: Jak selekcjonować interesantów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Dla większej pewności, warto powtórzyć rozmówcy to, co powiedział własnymi słowami. Dzięki temu szanse na to, że dobrze się zrozumiemy, i tym samym zaoszczędzimy czas na sprostowanie ewentualnej pomyłki, wzrosną. Gdy już mamy jasność sytuacji, należy podać interesantowi nazwisko osoby, z którą go połączymy oraz wyjaśnić mu, dlaczego uważamy, że jest ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Może się zdarzyć, że nasz rozmówca po takim uzasadnieniu będzie miał inne zdanie -należy szybko wyjaśnić dlaczego.

Po ogólnym przedstawieniu sprawy przez klienta doszliśmy do wniosku, że chodzi mu połączenie z działem serwisu, podczas gdy tak naprawdę chodziło mu o dział reklamacji.

5. Zanim przełączymy interesanta, powinniśmy uprzedzić osobę, z którą go łączymy dlaczego wydaje nam się, że będzie ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Jeśli okaże się, że błędnie dokonaliśmy rozpoznania, należy wrócić do interesanta
i spróbować połączyć go z kim innym. W żadnym wypadku nie wolno przerzucać odpowiedzialności za znalezienie właściwej osoby na pierwszą osobę, z którą udało nam się połączyć.
6. Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.

Zobacz: Budowanie zespołu

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA