REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Subskrybuj nas na Youtube
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Pomoc osobie należącej do grupy „zagubionych” nie wymaga jakiś nadzwyczajnych środków, o ile sekretarka zna dobrze strukturę swojej firmy. Dlatego każda sekretarka powinna orientować się dokładnie w fizycznym rozmieszczeniu budynków, a także dysponować spisem wszystkich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepiej by spis ten był sporządzono dwupoziomowo – pierwsza jego część powinna grupować pracowników ze względu na piony/działy, w których są zatrudnieni wraz z centralnymi numerami telefonów oraz mailem wspólnym. W drugiej części powinien znajdować się alfabetyczny spis pracowników, wraz z ich służbowymi mailami oraz numerami telefonów.

Podczas rozmowy z interesantem, który co prawda wie, co chce osiągnąć, ale nie wie, do kogo się zwrócić, należy:

1. Upewnić się, czy na pewno dodzwonili się do właściwej firmy. Warto ogólnie zapytać, czy sprawa związana jest z usługami lub produktami naszego przedsiębiorstwa.
2. Nawiązanie pozytywnej więzi z interesantem; sekretarka jest wizytówką swojej firmy, dbajmy o to, by dzwoniący czuł, że jest traktowany poważnie i że może liczyć na naszą pomoc.
3. Upewnić się, że dobrze zrozumieliśmy o co chodzi naszemu rozmówcy. Wystarczy upewnić się co do faktów, które pomogą nam skierować go do właściwej osoby. Nie potrzebny jest nam szczegółowy opis problemu, bo to nie my będziemy go rozwiązywać. 

REKLAMA

Porównaj: Jak selekcjonować interesantów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Dla większej pewności, warto powtórzyć rozmówcy to, co powiedział własnymi słowami. Dzięki temu szanse na to, że dobrze się zrozumiemy, i tym samym zaoszczędzimy czas na sprostowanie ewentualnej pomyłki, wzrosną. Gdy już mamy jasność sytuacji, należy podać interesantowi nazwisko osoby, z którą go połączymy oraz wyjaśnić mu, dlaczego uważamy, że jest ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Może się zdarzyć, że nasz rozmówca po takim uzasadnieniu będzie miał inne zdanie -należy szybko wyjaśnić dlaczego.

Po ogólnym przedstawieniu sprawy przez klienta doszliśmy do wniosku, że chodzi mu połączenie z działem serwisu, podczas gdy tak naprawdę chodziło mu o dział reklamacji.

5. Zanim przełączymy interesanta, powinniśmy uprzedzić osobę, z którą go łączymy dlaczego wydaje nam się, że będzie ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Jeśli okaże się, że błędnie dokonaliśmy rozpoznania, należy wrócić do interesanta
i spróbować połączyć go z kim innym. W żadnym wypadku nie wolno przerzucać odpowiedzialności za znalezienie właściwej osoby na pierwszą osobę, z którą udało nam się połączyć.
6. Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.

Zobacz: Budowanie zespołu

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA