REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Subskrybuj nas na Youtube
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Pomoc osobie należącej do grupy „zagubionych” nie wymaga jakiś nadzwyczajnych środków, o ile sekretarka zna dobrze strukturę swojej firmy. Dlatego każda sekretarka powinna orientować się dokładnie w fizycznym rozmieszczeniu budynków, a także dysponować spisem wszystkich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepiej by spis ten był sporządzono dwupoziomowo – pierwsza jego część powinna grupować pracowników ze względu na piony/działy, w których są zatrudnieni wraz z centralnymi numerami telefonów oraz mailem wspólnym. W drugiej części powinien znajdować się alfabetyczny spis pracowników, wraz z ich służbowymi mailami oraz numerami telefonów.

Podczas rozmowy z interesantem, który co prawda wie, co chce osiągnąć, ale nie wie, do kogo się zwrócić, należy:

1. Upewnić się, czy na pewno dodzwonili się do właściwej firmy. Warto ogólnie zapytać, czy sprawa związana jest z usługami lub produktami naszego przedsiębiorstwa.
2. Nawiązanie pozytywnej więzi z interesantem; sekretarka jest wizytówką swojej firmy, dbajmy o to, by dzwoniący czuł, że jest traktowany poważnie i że może liczyć na naszą pomoc.
3. Upewnić się, że dobrze zrozumieliśmy o co chodzi naszemu rozmówcy. Wystarczy upewnić się co do faktów, które pomogą nam skierować go do właściwej osoby. Nie potrzebny jest nam szczegółowy opis problemu, bo to nie my będziemy go rozwiązywać. 

REKLAMA

Porównaj: Jak selekcjonować interesantów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Dla większej pewności, warto powtórzyć rozmówcy to, co powiedział własnymi słowami. Dzięki temu szanse na to, że dobrze się zrozumiemy, i tym samym zaoszczędzimy czas na sprostowanie ewentualnej pomyłki, wzrosną. Gdy już mamy jasność sytuacji, należy podać interesantowi nazwisko osoby, z którą go połączymy oraz wyjaśnić mu, dlaczego uważamy, że jest ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Może się zdarzyć, że nasz rozmówca po takim uzasadnieniu będzie miał inne zdanie -należy szybko wyjaśnić dlaczego.

Po ogólnym przedstawieniu sprawy przez klienta doszliśmy do wniosku, że chodzi mu połączenie z działem serwisu, podczas gdy tak naprawdę chodziło mu o dział reklamacji.

5. Zanim przełączymy interesanta, powinniśmy uprzedzić osobę, z którą go łączymy dlaczego wydaje nam się, że będzie ona kompetentna do zajęcia się jego sprawą. Jeśli okaże się, że błędnie dokonaliśmy rozpoznania, należy wrócić do interesanta
i spróbować połączyć go z kim innym. W żadnym wypadku nie wolno przerzucać odpowiedzialności za znalezienie właściwej osoby na pierwszą osobę, z którą udało nam się połączyć.
6. Jeżeli klient został połączony z centralą, należy go przeprosić i osobiście dopilnować, aby następnym razem został właściwie połączony.

Zobacz: Budowanie zespołu

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA