REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak powinna przebiegać rozmowa telefoniczna?

Połączenie najlepiej jest wykonywać z dogodnego dla nas i spokojnego miejsca, najlepiej z aparatu stojącego na naszym biurku, koło którego znajdują się potrzebne przybory do pisania.
Połączenie najlepiej jest wykonywać z dogodnego dla nas i spokojnego miejsca, najlepiej z aparatu stojącego na naszym biurku, koło którego znajdują się potrzebne przybory do pisania.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy ktoś do nas telefonuje, zazwyczaj trudno jest nam przewidzieć, czego będzie oczekiwał interesant. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy to my dzwonimy, bo wtedy możemy przygotować się do rozmowy i nad nią zapanować.

Nie dajmy się jednak zwieść pozorom, że gdy to my sami wykręcimy numer, to cała rozmowa będzie przebiegać wyłącznie po naszej myśli. Pamiętajmy też, że czasem trudniej jest zakończyć rozmowę, niż ją zacząć.

REKLAMA

Przygotowanie do wykonania rozmowy telefonicznej

Podstawową kwestią, jeżeli chodzi o rozmowy telefoniczne, a także każdą inną formę komunikacji, jest znalezienie odpowiedniej ilości czasu na jej przeprowadzenie. Numer powinniśmy wykręcać tylko wtedy, gdy mamy pewność, że będziemy mogli w pełni skoncentrować się na treści rozmowy.

REKLAMA

Połączenie najlepiej jest wykonywać z dogodnego dla nas i spokojnego miejsca, najlepiej z aparatu stojącego na naszym biurku, koło którego znajdują się potrzebne przybory do pisania. Jeśli będziemy omawiać jakąś umowę, dobrze jest mieć zawczasu przygotowane dokumenty, ewentualnie szybki do nich dostęp.

Kolejną ważną kwestią jest zastanowienie się nad tym, jaki cel zamierzamy naszą rozmową osiągnąć, tak móc by obrać odpowiednią strategię. Inaczej przecież będziemy rozmawiać, gdy chcemy zgłosić reklamację, a inaczej, gdy dzwonimy do kogoś żeby wyegzekwować długi. Podczas rozmowy, róbmy notatki. Pozwoli to na efektywniejsze przyswojenie informacji,
a także na uporządkowanie faktów.

Porównaj: Jak kontaktować się z cudzoziemcami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kończenie rozmowy

Często zakończenie rozmowy z pewnymi rozmówcami wydaje się być niemożliwe. Istnieje jednak pewien trójstopniowy model, który powinien pomóc nam „pozbyć” się rozgadanego rozmówcy.

„Krok pierwszy”: powiedzenie rozmówcy prawdy, np. „Przepraszam, ale muszę kończyć, jestem dziś bardzo zajęta/ty. Mam zebranie”. Po takim stwierdzeniu większość rozmówców żegna się i rozłącza, ewentualnie dopytuje się, czy mogą oddzwonić później w wolniejszej chwili. Niestety, zdarzają się osoby, które zupełnie się tym nie przejmują i kontynuują rozmowę (w zasadzie jest to już wtedy monolog). Czas wtedy przejść do następnego punktu.

Polecamy serwis Szkolenia

REKLAMA

„Krok drugi”: polega na schlebieniu rozmówcy i wzięciu „winy” za zbyt długą rozmowę na siebie. Można wtedy rzucić coś w stylu „Ojej, ja tu gadam, gadam, a Ty pewnie jesteś zajęty/a!”. Nasz rozmówca powinien się co prawda domyśleć, że dajemy mu do zrozumienia, że nadużywa naszej cierpliwości, ale dzięki wzięciu „winy” na siebie mają dogodny pretekst aby się rozłączyć.

„Krok trzeci”: czyli tzw. „odbicie piłeczki” do rozmówcy. Polega na grzecznym poinformowaniu rozmówcy o zakończeniu rozmowy i poproszenie o oddzwonienie i dokończeniu tematu. W tym momencie rozmówca powinien stwierdzić, że nie ma nam już nic do powiedzenia i jednak nie będzie się z nami ponownie kontaktował. 

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA