REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Subskrybuj nas na Youtube
Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.
Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Rynek energii dla przedsiębiorców został uwolniony w 2007 r. Jednak dopiero od 2010 r. firmy mogą wybierać spośród naprawdę atrakcyjnych ofert. Taryfy energii elektrycznej zatwierdzane są przez Urząd Regulacji Energetyki. Dodatkowo potrzebny był czas na przystosowanie taryfikacji opłat do nowej sytuacji rynkowej. Według zarządzających spółek, zarabiających na handlu prądem, rok 2011 upłynie pod hasłem walki o klienta biznesowego.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza zaatakowała Energa, która 1 stycznia uruchomiła dedykowaną linię telefoniczną dla biznesu. Grupa energetyczna z Gdańska ma dziś 300 tys. klientów z sektora przedsiębiorstw. Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Zaraz po Nowym Roku Enea poinformowała, że przygotowała dla małego i średniego biznesu ofertę sprzedaży energii elektrycznej z gwarancją ceny do końca 2011 r.

- Nasza oferta adresowana jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów, dla których możliwość precyzyjnego planowania kosztów, związanych ze zużyciem energii elektrycznej, ma pierwszoplanowe znaczenie – mówi Andrzej Górski, dyrektor departamentu handlu Enea.

Enea liczy na to, że jej pomysł zostanie podchwycony i pozwoli podebrać konkurencji część klientów. Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że do końca 2010 r. ponad 6,5 tys. odbiorców przemysłowych zmieniło sprzedawcę energii.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tauron – dbałość o indywidualne potrzeby klientów

REKLAMA

Jednym z uczestników rynku, który nieustannie pozostaje w czołówce, jest Tauron. Dostarcza on energię elektryczną do ponad czterech milionów klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców. Według Macieja Dolnego, wiceprezesa zarządu ds. sprzedaży i marketingu Tauron Sprzedaż, spółki należącej do Grupy Tauron, przy wyborze sprzedawcy energii firmy kierują się nie tylko ceną.

- Wyróżnikiem dla oferty Tauron Polska Energia, kierowanej do biznesu, zdecydowanie jest możliwość indywidualnego dopasowania naszej oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Mówiąc kolokwialnie, „szyjemy ją na miarę”.

Tauron zatrudnia w tym celu kilkudziesięciu doradców handlowych, którzy obsługują klientów biznesowych na terenie całego kraju. Doświadczeni opiekunowie oferują doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów energii elektrycznej, a także różne warianty oferty handlowej, dopasowanej do klienta. 

- Klientom biznesowym oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych – wymienia Maciej Dolny. – Zależy nam, aby nasi klienci biznesowi otrzymywali od nas najlepszej jakości oferty i wsparcie dedykowanych doradców. Zależy nam także na stworzeniu platformy komunikacyjnej z klientami, dużymi przedsiębiorcami, w zakresie ich potrzeb i oczekiwań, co nie tylko ułatwia współpracę, ale także może przynieść wiele korzyści obu stronom w przyszłości.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Spółka zbiera obfite żniwo nowego podejścia do klientów. Cały czas wzrasta liczba firm spoza terenu działalności dystrybucyjnej Grupy. Do portfela spółki należą jedne z największych polskich firm, duże i średnie zakłady produkcyjne, a także klienci wielooddziałowi, dla których przygotowywane są specjalne warunki sprzedażowe, uwzględniające specyfikę danego klienta.

- W ostatnich kilku miesiącach pozyskaliśmy kolejnych, nowych klientów biznesowych na sprzedaż energii poza terenem swojej działalności. W sumie zakontraktowano sprzedaż na 2011 rok na około 4 TWh energii elektrycznej dla nowych klientów na terenach zewnętrznych – mówi Ireneusz Perkowski, prezes Tauron Sprzedaż.
TAURON oferuje swoim klientom nie tylko usługi na wysokim poziomie, ale także unikalne w skali kraju produkty, jak na przykład Tauron EKO Premium. To ekologiczna energia, pozyskiwana z odnawialnych źródeł, której pochodzenie - jako pierwszej i obecnie jedynej w kraju - potwierdza Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii. Produkt został nagrodzony Ekolaurem Polskiej Izby Ekologii. To energia adresowana do dużych przedsiębiorstw, które mogą oznaczyć wytwarzane przez siebie produkty specjalnym logo Tauron EKO Premium.

Całodobowa infolinia w RWE

W rosnącej rotacji klientów szansę dla siebie widzi również koncern RWE. Spółka jako pierwsza firma na rynku uruchomiła całodobową infolinię, a część klientów koncernu może korzystać z elektronicznego biura obsługi e-bok, gdzie monitorują swoje zużycie energii i opłaty.

Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska, podkreśla, że dużym zainteresowaniem cieszą się usługi około energetyczne, szczególnie wśród klientów, którzy zużywają znaczne ilości energii elektrycznej.

„Energy Check”, który oferujemy, pozwala im określić, w jaki sposób mogą doprowadzić do obniżenia rachunków za energię elektryczną – mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska.

Od prawie dwóch lat klienci RWE posiadają dostęp do ciekawych ofert, takich jak gwarancja stałej ceny czy „korytarz cenowy”.

Perspektywy na przyszłość

Rosnąca aktywność firm sprzedających energię powinna cieszyć szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, duży odbiorca zawsze sobie poradzi. Żaden dostawca prądu nie może sobie pozwolić na utratę giganta, choćby z powodów prestiżowych.

Jeszcze większe zmagania o klientów biznesowych rozpoczną się w momencie uwolnienia cen dla klientów indywidualnych. Dzisiaj główni gracze na rynku mogą tracić na taryfie G11 nawet 100 mln zł rocznie. Muszą więc odbijać sobie na firmach. Kiedy zatwierdzający taryfy URE (Urząd Regulacji Energetyki) zmieni swoje podejście na bardziej elastyczne, przedsiębiorcy powinni znaleźć się w jeszcze lepszej sytuacji, choć za nowym dostawcą energii warto rozejrzeć się już teraz.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA