REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.
Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Rynek energii dla przedsiębiorców został uwolniony w 2007 r. Jednak dopiero od 2010 r. firmy mogą wybierać spośród naprawdę atrakcyjnych ofert. Taryfy energii elektrycznej zatwierdzane są przez Urząd Regulacji Energetyki. Dodatkowo potrzebny był czas na przystosowanie taryfikacji opłat do nowej sytuacji rynkowej. Według zarządzających spółek, zarabiających na handlu prądem, rok 2011 upłynie pod hasłem walki o klienta biznesowego.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza zaatakowała Energa, która 1 stycznia uruchomiła dedykowaną linię telefoniczną dla biznesu. Grupa energetyczna z Gdańska ma dziś 300 tys. klientów z sektora przedsiębiorstw. Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Zaraz po Nowym Roku Enea poinformowała, że przygotowała dla małego i średniego biznesu ofertę sprzedaży energii elektrycznej z gwarancją ceny do końca 2011 r.

- Nasza oferta adresowana jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów, dla których możliwość precyzyjnego planowania kosztów, związanych ze zużyciem energii elektrycznej, ma pierwszoplanowe znaczenie – mówi Andrzej Górski, dyrektor departamentu handlu Enea.

Enea liczy na to, że jej pomysł zostanie podchwycony i pozwoli podebrać konkurencji część klientów. Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że do końca 2010 r. ponad 6,5 tys. odbiorców przemysłowych zmieniło sprzedawcę energii.

REKLAMA

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tauron – dbałość o indywidualne potrzeby klientów

Jednym z uczestników rynku, który nieustannie pozostaje w czołówce, jest Tauron. Dostarcza on energię elektryczną do ponad czterech milionów klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców. Według Macieja Dolnego, wiceprezesa zarządu ds. sprzedaży i marketingu Tauron Sprzedaż, spółki należącej do Grupy Tauron, przy wyborze sprzedawcy energii firmy kierują się nie tylko ceną.

- Wyróżnikiem dla oferty Tauron Polska Energia, kierowanej do biznesu, zdecydowanie jest możliwość indywidualnego dopasowania naszej oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Mówiąc kolokwialnie, „szyjemy ją na miarę”.

Tauron zatrudnia w tym celu kilkudziesięciu doradców handlowych, którzy obsługują klientów biznesowych na terenie całego kraju. Doświadczeni opiekunowie oferują doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów energii elektrycznej, a także różne warianty oferty handlowej, dopasowanej do klienta. 

- Klientom biznesowym oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych – wymienia Maciej Dolny. – Zależy nam, aby nasi klienci biznesowi otrzymywali od nas najlepszej jakości oferty i wsparcie dedykowanych doradców. Zależy nam także na stworzeniu platformy komunikacyjnej z klientami, dużymi przedsiębiorcami, w zakresie ich potrzeb i oczekiwań, co nie tylko ułatwia współpracę, ale także może przynieść wiele korzyści obu stronom w przyszłości.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Spółka zbiera obfite żniwo nowego podejścia do klientów. Cały czas wzrasta liczba firm spoza terenu działalności dystrybucyjnej Grupy. Do portfela spółki należą jedne z największych polskich firm, duże i średnie zakłady produkcyjne, a także klienci wielooddziałowi, dla których przygotowywane są specjalne warunki sprzedażowe, uwzględniające specyfikę danego klienta.

- W ostatnich kilku miesiącach pozyskaliśmy kolejnych, nowych klientów biznesowych na sprzedaż energii poza terenem swojej działalności. W sumie zakontraktowano sprzedaż na 2011 rok na około 4 TWh energii elektrycznej dla nowych klientów na terenach zewnętrznych – mówi Ireneusz Perkowski, prezes Tauron Sprzedaż.
TAURON oferuje swoim klientom nie tylko usługi na wysokim poziomie, ale także unikalne w skali kraju produkty, jak na przykład Tauron EKO Premium. To ekologiczna energia, pozyskiwana z odnawialnych źródeł, której pochodzenie - jako pierwszej i obecnie jedynej w kraju - potwierdza Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii. Produkt został nagrodzony Ekolaurem Polskiej Izby Ekologii. To energia adresowana do dużych przedsiębiorstw, które mogą oznaczyć wytwarzane przez siebie produkty specjalnym logo Tauron EKO Premium.

Całodobowa infolinia w RWE

W rosnącej rotacji klientów szansę dla siebie widzi również koncern RWE. Spółka jako pierwsza firma na rynku uruchomiła całodobową infolinię, a część klientów koncernu może korzystać z elektronicznego biura obsługi e-bok, gdzie monitorują swoje zużycie energii i opłaty.

Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska, podkreśla, że dużym zainteresowaniem cieszą się usługi około energetyczne, szczególnie wśród klientów, którzy zużywają znaczne ilości energii elektrycznej.

„Energy Check”, który oferujemy, pozwala im określić, w jaki sposób mogą doprowadzić do obniżenia rachunków za energię elektryczną – mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska.

Od prawie dwóch lat klienci RWE posiadają dostęp do ciekawych ofert, takich jak gwarancja stałej ceny czy „korytarz cenowy”.

Perspektywy na przyszłość

Rosnąca aktywność firm sprzedających energię powinna cieszyć szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, duży odbiorca zawsze sobie poradzi. Żaden dostawca prądu nie może sobie pozwolić na utratę giganta, choćby z powodów prestiżowych.

Jeszcze większe zmagania o klientów biznesowych rozpoczną się w momencie uwolnienia cen dla klientów indywidualnych. Dzisiaj główni gracze na rynku mogą tracić na taryfie G11 nawet 100 mln zł rocznie. Muszą więc odbijać sobie na firmach. Kiedy zatwierdzający taryfy URE (Urząd Regulacji Energetyki) zmieni swoje podejście na bardziej elastyczne, przedsiębiorcy powinni znaleźć się w jeszcze lepszej sytuacji, choć za nowym dostawcą energii warto rozejrzeć się już teraz.

Eksperci TotalMoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

REKLAMA

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA