REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką metodą pracować, aby skutecznie działać?

Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało.
Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele jest różnych metod działania. Część z nich jest opisana w różnych publikacjach podpowiadających jaką obrać drogę działania, aby osiągnąć upragniony sukces. Recept jest wiele. Można znaleźć odpowiedzi na pytania: jak siebie motywować? jak motywować innych, aby grali z nami „do jednej bramki”? co zrobić aby inni chętnie z nami współpracowali? jak to robić, aby efekty były długotrwałe? Ile różnych odpowiedzi można znaleźć na takie pytania? Wiele.

REKLAMA

Tak jak wiele jest doświadczeń i sposobów jakimi autorzy poradników odnieśli sukces, tak wiele jest porad. Oczywiście każda porada jest dobra jeżeli nam służy. Problem zaczyna się w innym miejscu. Gdy nie wiem, która z nich jest faktycznie dobra. Jeżeli za każdy razem po przeczytaniu nowego poradnika zmieniamy swoje podejście twierdząc „od dziś tak będę pracował, tych metod będę się trzymał”. Tak naprawdę nie mamy szansy na odniesienie pełnego sukcesu. Ciągle rozpoczynamy nową metodę i nim sprawdzimy jej efekty już wybieramy inną. Możemy o sobie powiedzieć, że wiemy jak zacząć pracować daną metodą, ale nie możemy powiedzieć „wiem jak działa”.

REKLAMA

Skąd o tym wiem? Z życia. Jeden z moich klientów tak właśnie pracował. Na pierwszym spotkaniu opowiadał o metodzie, którą pracuje od tygodnia. Po zadaniu kilku pytań zorientowałam się, że to nie jest pierwsza zmiana w jego podejściu. Tych „fascynacji” w jego życiu było już kilkanaście. Po każdym szkoleniu motywacyjnym lub po przeczytaniu książki. Zazwyczaj trwało to przez trzy tygodnie. Po czym przerywał wdrażanie nowych umiejętności do czasu przeczytania innej książki. Zapytałam o to, która z tych metod jest najbardziej efektywna. Po głębszym zastanowieniu powiedział, że nie zna odpowiedzi na to pytania. Ale może się zastanowić nad odpowiedzią na inne pytanie - która z tych metod jest dla niego najłatwiejsza do zastosowania. Zapytałam wtedy – czy uważasz, że odpowiedź na to pytanie gwarantuje Twój sukces. Nie – usłyszałam – ja potrzebuje skutecznej metody. Wtedy wiedziałam, że jest to najlepszy czas na to, żeby nareszcie uwierzył we własną mądrość i wypracował własną metodę. Spójną z jego charakterem i temperamentem. To gwarantuje, że będzie spójny w swoim postępowaniu. A to pozwoli wysyłać jasne, konkretne, czytelne komunikaty do osób z nim współpracujących. Jest to bardzo ważne gdy sukces zależy od współpracy z innymi . Oni potrzebują jasnych i precyzyjnych komunikatów. Wypracowanie własnej metody pomaga zbudować autorytet i dobry wizerunek.

Przeczytaj także: Jak powinien działać menedżer doskonały?

Co stawia osobę na pozycji lidera. Tak, żeby jak najwięcej osób chciało z nim współpracować. Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało, w jaki sposób dzisiaj ta osoba zareaguje? Nie namawiam do trzymania się jednego schematu działania, bo to też jest skrajnością. Namawiam do odpowiedniego dobierania nowych metod. Do sprawdzenia, które z nich będą działały. W odpowiedni sposób sprawdzając daną metodę, możemy zorientować się czy będzie skuteczna. Nie musimy w tym celu „wywracać” naszego postępowania co trzy tygodnie. Możemy również wybrać te elementy, które są dla nas korzystne. Możemy je modyfikować. Zanim coś wdrożymy zastanówmy się czy to zadziała. Jeżeli już mamy wypracowaną przez siebie sprawdzoną i skuteczną metodę, wtedy też łatwiej będzie nam skorzystać z nowości. Z nowych pomysłów innych osób. Będziemy mogli „wyjąć” to co zadziała w naszym przypadku. Włączyć to do sprawdzonego zbioru naszych metod. Każdy zna metaforę z dawaniem komuś ryby, albo wędki. Ja namawiam do nie dawania też wędki. Namawiam do zrobienia sobie własnej wędki. Takiej, która pasuje do Ciebie, czujesz się z nią dobrze, wiesz, ze zagwarantuje Tobie sukces.

Polecamy serwis Szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Aneta Juszczuk coach, trener www.rozwojwpracy.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA