REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką metodą pracować, aby skutecznie działać?

Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało.
Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele jest różnych metod działania. Część z nich jest opisana w różnych publikacjach podpowiadających jaką obrać drogę działania, aby osiągnąć upragniony sukces. Recept jest wiele. Można znaleźć odpowiedzi na pytania: jak siebie motywować? jak motywować innych, aby grali z nami „do jednej bramki”? co zrobić aby inni chętnie z nami współpracowali? jak to robić, aby efekty były długotrwałe? Ile różnych odpowiedzi można znaleźć na takie pytania? Wiele.

REKLAMA

Tak jak wiele jest doświadczeń i sposobów jakimi autorzy poradników odnieśli sukces, tak wiele jest porad. Oczywiście każda porada jest dobra jeżeli nam służy. Problem zaczyna się w innym miejscu. Gdy nie wiem, która z nich jest faktycznie dobra. Jeżeli za każdy razem po przeczytaniu nowego poradnika zmieniamy swoje podejście twierdząc „od dziś tak będę pracował, tych metod będę się trzymał”. Tak naprawdę nie mamy szansy na odniesienie pełnego sukcesu. Ciągle rozpoczynamy nową metodę i nim sprawdzimy jej efekty już wybieramy inną. Możemy o sobie powiedzieć, że wiemy jak zacząć pracować daną metodą, ale nie możemy powiedzieć „wiem jak działa”.

REKLAMA

Skąd o tym wiem? Z życia. Jeden z moich klientów tak właśnie pracował. Na pierwszym spotkaniu opowiadał o metodzie, którą pracuje od tygodnia. Po zadaniu kilku pytań zorientowałam się, że to nie jest pierwsza zmiana w jego podejściu. Tych „fascynacji” w jego życiu było już kilkanaście. Po każdym szkoleniu motywacyjnym lub po przeczytaniu książki. Zazwyczaj trwało to przez trzy tygodnie. Po czym przerywał wdrażanie nowych umiejętności do czasu przeczytania innej książki. Zapytałam o to, która z tych metod jest najbardziej efektywna. Po głębszym zastanowieniu powiedział, że nie zna odpowiedzi na to pytania. Ale może się zastanowić nad odpowiedzią na inne pytanie - która z tych metod jest dla niego najłatwiejsza do zastosowania. Zapytałam wtedy – czy uważasz, że odpowiedź na to pytanie gwarantuje Twój sukces. Nie – usłyszałam – ja potrzebuje skutecznej metody. Wtedy wiedziałam, że jest to najlepszy czas na to, żeby nareszcie uwierzył we własną mądrość i wypracował własną metodę. Spójną z jego charakterem i temperamentem. To gwarantuje, że będzie spójny w swoim postępowaniu. A to pozwoli wysyłać jasne, konkretne, czytelne komunikaty do osób z nim współpracujących. Jest to bardzo ważne gdy sukces zależy od współpracy z innymi . Oni potrzebują jasnych i precyzyjnych komunikatów. Wypracowanie własnej metody pomaga zbudować autorytet i dobry wizerunek.

Przeczytaj także: Jak powinien działać menedżer doskonały?

Co stawia osobę na pozycji lidera. Tak, żeby jak najwięcej osób chciało z nim współpracować. Jeżeli postępowanie jest czytelne to inni skupiają się na pracy, a nie na odgadywaniu co dzisiaj będzie się komuś podobało, w jaki sposób dzisiaj ta osoba zareaguje? Nie namawiam do trzymania się jednego schematu działania, bo to też jest skrajnością. Namawiam do odpowiedniego dobierania nowych metod. Do sprawdzenia, które z nich będą działały. W odpowiedni sposób sprawdzając daną metodę, możemy zorientować się czy będzie skuteczna. Nie musimy w tym celu „wywracać” naszego postępowania co trzy tygodnie. Możemy również wybrać te elementy, które są dla nas korzystne. Możemy je modyfikować. Zanim coś wdrożymy zastanówmy się czy to zadziała. Jeżeli już mamy wypracowaną przez siebie sprawdzoną i skuteczną metodę, wtedy też łatwiej będzie nam skorzystać z nowości. Z nowych pomysłów innych osób. Będziemy mogli „wyjąć” to co zadziała w naszym przypadku. Włączyć to do sprawdzonego zbioru naszych metod. Każdy zna metaforę z dawaniem komuś ryby, albo wędki. Ja namawiam do nie dawania też wędki. Namawiam do zrobienia sobie własnej wędki. Takiej, która pasuje do Ciebie, czujesz się z nią dobrze, wiesz, ze zagwarantuje Tobie sukces.

Polecamy serwis Szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Aneta Juszczuk coach, trener www.rozwojwpracy.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA