REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Twoja reakcja na takie sytuacje ma wielki wpływ na proces budowy zaufania. Nigdy nie rozliczaj pracowników publicznie. Postępuj zgodnie ze starą zasadą: „Chwal przed wszystkimi, krytykuj na osobności”.
Twoja reakcja na takie sytuacje ma wielki wpływ na proces budowy zaufania. Nigdy nie rozliczaj pracowników publicznie. Postępuj zgodnie ze starą zasadą: „Chwal przed wszystkimi, krytykuj na osobności”.

REKLAMA

REKLAMA

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Droga do sukcesu

Zaufanie to pochodna sukcesu. Czy wierzysz, że pracowników można nauczyć sukcesu? Daj więc im wierzchowce, które mogliby okiełznać. Wyznacz im takie zadania, z którymi sobie poradzą. Przyzwyczajaj ich do tego, że odnoszą sukcesy. Zaczynaj powoli, od małych zwycięstw. Jest to szczególnie ważne, gdy masz do czynienia z nowymi pracownikami. Od czasu do czasu pracownik wykona zleconą pracę niewłaściwie albo wręcz zupełnie ją spartaczy.

REKLAMA

Twoja reakcja na takie sytuacje ma wielki wpływ na proces budowy zaufania. Nigdy nie rozliczaj pracowników publicznie. Postępuj zgodnie ze starą zasadą: „Chwal przed wszystkimi, krytykuj na osobności”.

W zarządzaniu to powiedzenie jest wciąż aktualne. Gdy na osobności omawiasz z członkiem zespołu jego błąd, pamiętaj, że musi on dostrzec, w czym tkwi problem, aby w przyszłości nie popełniać tych samych pomyłek.

Menadżer wobec błędów pracowników

Właściwe podejście do ludzkich błędów jest bardziej wymowne niż wszelkie słowa. Powinieneś skupić się na przyczynach błędu, a nie na osądzaniu winy. Nigdy nie mów ani nie rób niczego, co podkreśli nieudolność pracownika. Chcesz przecież budować w nim pewność siebie, a nie ją niszczyć. Jeśli upokarzanie członków zespołu sprawia Ci przyjemność, poważnie się nad sobą zastanów, gdyż nie można budować własnej wartości, niszcząc charaktery.

Polecamy: Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przypatrz się błędowi, sprawdź, co poszło nie tak, po czym idź dalej. Z drobnymi pomyłkami postępuj rutynowo - przede wszystkim ich nie wyolbrzymiaj. Przyjrzyjmy się jeszcze tej części zasady, która mówi o publicznej pochwale. Przez długi czas menedżerowie traktowali ją jak prawdę objawioną, dopóki nie okazało się, że publiczne chwalenie też bywa źródłem problemów. Osobie, na którą spływały pochwały, było miło i przyjemnie, ale inni, mniej doceniani, reagowali negatywnie.

Rozczarowanie zwykle odbijało się na wyróżnionym pracowniku. Dlatego właśnie chwaląc kogoś w obecności ego kolegów, należy zachować ostrożność. Po co mu utrudniać życie, wzbudzając zawiść lub niechęć osób, z którymi musi pracować osiem godzin dziennie? Jeśli naprawdę chcesz kogoś nadzwyczajnie pochwalić za wyjątkowe osiągnięcia, zrób to prywatnie, w ciszy gabinetu.

Osiągniesz zamierzone cele bez wzbudzania negatywnych emocji wśród współpracowników. Z drugiej strony jednak, jeśli grupa dobrze współpracuje, docenia wkład każdego członka zespołu i radzi sobie z zadaniami, publiczna pochwała jednego pracownika wzmacnia morale pozostałych.

Nie ograniczaj samodzielności podwładnych

Od teraz niech więc stara zasada nabierze nowego znaczenia: „Chwal publicznie lub na osobności (w zależności od preferencji jednostki i dynamiki zespołu), a krytykuj wyłącznie w ciszy gabinetu”. Możesz też zaangażować pracowników w proces decyzyjny, nie przekazując im odpowiedzialności ani władzy. Pozwól podwładnym uzyskać wpływ na sprawy, które ich bezpośrednio dotyczą. 

Polecamy: Konsekwencja główna zaleta menedżera

Nowe zadanie, zlecone przez zarząd zespołowi, to idealna okazja, by budować wzajemne zaufanie. Zbierz opinie, jak dodatkowe obowiązki mogą zostać włączone do codziennych zajęć. W ten sposób nowy podział pracy zostanie uzgodniony z wszystkimi. Nie oznacza to wcale, że pracownicy podejmą decyzję za Ciebie. Sugeruję tylko, że włączając pracowników w proces decyzyjny, umożliwiasz im wspólne wypracowanie rozwiązania. Nowych reguł wcale nie trzeba odgórnie narzucać.

Artykuł jest fragmentem książki „Początkujący menedżer. Wydanie V”, autorzy Loren B. Belker, Gary S. Topchik, wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA