Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Praca w handlu nie jest najłatwiejsza, ale w czasach pandemii to praca stabilna – mówi Małgorzata Ławnik. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) Ławnik podkreśla, że pandemia zmieniła siły na rynku pracy i w procesach rekrutacji. Wiele osób, które straciło pracę w hotelu czy restauracji zaczęło szukać zatrudnienia w handlu, aby przeczekać ten czas lockdownu. Czy warto inwestować w pracownika, który chce być u nas „tylko na chwilę”? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
REKLAMA
Jak pandemia wpłynęła na rekrutację pracowników do handlu?
Mieliśmy bardzo dużo kandydatur, szczególnie na początku pandemii, kiedy zamknięto hotele, branżę gastronomiczną i osoby zostały bez pracy. W tym okresie rzeczywiście mieliśmy natłok kandydatur. Natomiast rekrutowaliśmy tylko w tych marketach, gdzie mieliśmy takie potrzeby. W związku z pandemią mieliśmy też chwilowy wzrost takich potrzeb, co było związane z opieką nad dziećmi, ponieważ nagle wszytko zostało zamknięte. Musieliśmy bardzo szybko reagować, bo w zależności od regionu, mieliśmy te absencje ok. 10%, a w innych regionach dochodziło nawet do 30%. Wtedy uruchamialiśmy szybko procesy rekrutacyjne.
Jaki nowy typ kandydata pojawił się na rynku pracy?
Po pierwszych rozmowach już mieliśmy obraz nowego kandydata, czyli osoby, która straciła pracę w restauracji, fitness klubie czy w hotelu i chciała tylko na przeczekanie na kilka miesięcy, do ustania pandemii, się u nas zatrudnić. My jednak szukamy osób, które chcą z branżą handlową związać się na dłużej. Bo sam okres wdrożenia i wytężona praca innych pracowników w tym czasie, to nas bardzo dużo kosztuje. Dlatego podczas rozmowy kwalifikacyjnej, bardzo dokładnie sprawdzaliśmy motywację pracownika do objęcia stanowiska w naszych sklepach. Od razu, przy pierwszym pytaniu, padały bardzo szczere odpowiedzi, że np. „ja wiążę swoją przyszłość z branżą gastronomiczną”.
REKLAMA
Małgorzata Ławnik - Dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska, menadżer wysokiego szczebla, od 20 lat związana z firmą Kaufland, w której odpowiada za politykę personalną w całej sieci w Polsce. Prywatnie pasjonatka biegania, czytania oraz dalekich i bliskich podróży.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY - poprzednie odcinki
-
Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
-
Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
-
Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
-
Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
-
Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
-
Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
-
Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
-
Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.