reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

Rząd wprowadza kolejne restrykcje nie analizując dostępnych danych i powoduje gwałtowne zainteresowanie zakupami, co będzie widoczne szczególnie teraz przed okresem świątecznym. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Krzysztof Poznański z Polskiej Rady Centrów Handlowych podkreśla, że centra handlowe cały czas funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a obiekty handlowe nie sprzyjają transmisji wirusa. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) zauważa, że decyzje rządu o częściowym zamykaniu i otwieraniu obiektów handlowych wywołują nagłe, niepotrzebne przyrosty odwiedzalności. Każde kolejne ograniczenia działalności obiektów handlowych, pogłębiają i tak już dramatyczne straty branży.

Dlaczego otwieranie i zamykanie galerii handlowych powoduje wzrost zakażeń?

Podnosimy jednocześnie, co rząd powinien usłyszeć, że zamykanie i otwieranie centrów handlowych powoduje wzrost ryzyka [zakażeń]. Ponieważ, to co się będzie działo teraz – w weekend przed zamknięciem centrów handlowych, to zobaczycie Państwo, że gromadzą się tłumy. Ludzie ustawiają się w kolejkach, żeby zrealizować swoje potrzeby zakupowe, a to na pewno powoduje wzrost ryzyka – mówi Poznański.

Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a inne nie?

Mamy poczucie, że ten nasz głos nie był słyszalny, że rząd go nie wziął pod uwagę. Według nas: tak, mogą centra handlowe działać w jeszcze ściślejszym reżimie sanitarnym. A przede wszystkim, zadajemy sobie pytanie: dlaczego rząd różnicuje sklepy? Dlaczego niektóre sklepy, np. te, które są w ciągach ulic czy sklepy meblowe czy sklepy z materiałami budowlanymi mogą być otwarte? Ja oczywiście nie mam pretensji do tych sklepów, życzę im jak najlepiej, tylko zadaję takie pytanie: jaka jest różnica?

Brak analizy danych i konsultacji

Rząd wprowadza kolejne restrykcje nie analizując dostępnych danych i powoduje gwałtowne zainteresowanie zakupami, co będzie widoczne szczególnie teraz przed okresem świątecznym, jednocześnie odbierając przedsiębiorstwom możliwość minimalnego generowania obrotów i ratowania miejsc pracy.

Według szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych w wyniku pandemii i trzech ogólnopolskich lockdownów branża centrów handlowych odnotowała lukę w obrotach w wysokości ponad 33 mld zł, kolejne obostrzenia regionalne to utrata obrotów rzędu około 2 mld zł. Ogólnokrajowy lockdown to kolejne miliardy utraconych obrotów, a co za tym idzie ogromnych strat poszczególnych przedsiębiorstw.

Krzysztof Poznański – dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  2. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  3. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  4. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  5. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  6. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  7. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  8. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  9. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  10. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  11. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  12. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  13. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  14. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  15. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  16. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  17. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  18. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  19. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  20. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  21. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  22. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  23. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  24. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  25. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  26. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  27. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  28. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  29. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  30. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  31. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  32. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  33. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  34. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  35. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  36. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  37. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  38. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  39. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  40. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  41. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  42. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  43. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  44. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  45. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  46. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Bielicka

Prawnik, specjalista w zakresie prawa konsumenckiego, cywilnego i handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama