REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom
Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom

REKLAMA

REKLAMA

Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Powrót stereotypów

Pandemia koronawirusa spowodowała, niestety, powrót do dawnych wzorców w kwestiach płci, o których wszyscy już myśleliśmy, że należą do przeszłości – mówi Dorota Warakomska. […] Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Jak podkreśla w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) kobietom trudniej jest wrócić na rynek pracy i są bardziej poszkodowane, bo ponoszą po prostu ogromne koszty pandemii. Tu nie chodzi tylko i wyłącznie o godzenie ról, o prace zawodową czy obowiązki domowe i życie prywatne. Praca zdalna sprawia, że wszystko się dzieje w jednym pomieszczeniu i wszystko jest na głowie kobiety – dodaje Warakomska.

REKLAMA

Jaka jest sytuacja kobiet w pandemii?

  • Ogólnie, sytuacja w naszym kraju jest fatalna dla kobiet. I mam na myśli, zarówno sytuację z koronawirusem, bo widać wyraźnie, że także w Polsce ten ciężar pandemii koronawirusa spadł na barki kobiet. Ale także dlatego, że działania rządu zmierzają w tym kierunku obecnie, by kobiety wypchnąć z rynku pracy. Czyli żeby właśnie przywrócić to stare, tradycyjne postrzeganie kobiet jako tych, które powinny być ostoją ogniska domowego i które powinny zajmować się sprawami prywatnymi, a nie sprawami publicznymi. Uważam, że to jest bardzo wielkie niebezpieczeństwo i musimy się temu przeciwstawiać – podkreśla Warakomska.
  • Abstrahuję już od tego, że okres stawania się matkami w Polsce ewidentnie, podobnie jak na całym świecie, przesuwa się. Czyli coraz później kobiety zostają matkami. Ale co z tego, że kobieta staje się matką? […] Nie można postrzegać kobiety tylko i wyłącznie przez pryzmat macierzyństwa i tego, że ma obowiązki domowe i w związku z tym, więcej czasu wolnego poświęca właśnie na dzieci.

Jakie są wyzwania rynku pracy dla kobiet?

  • Warto obserwować te kobiety w biznesie, które stwarzają przestrzeń dla innych kobiet. Ja bardzo sekunduję tym paniom, które są szefowymi firm albo liderkami dużych działów w korporacjach i które ustanawiają nowe standardy. Tym, które mają odwagę tworzyć przestrzenie dla innych kobiet. To nie chodzi tylko o stworzenie klubu czy przestrzeni do dyskusji, do rozmów, ale chodzi o realne wspieranie. O to, żeby przestrzegać prawa, żeby dawać kobietom dokładnie takie same możliwości jak mężczyznom. A czasami to może oznaczać, że się te kobiety trochę „popchnie”, po prostu stwarzając im możliwości. Takich kobiet w Polsce jest naprawdę dużo, warto jest rozejrzeć się wokół siebie.

Jak kobiety powinny o siebie zawalczyć?

  • Bądźmy asertywne. Nauczymy się mówić dobrze o sobie i chwalić same siebie. Nauczymy się doceniać to, co robimy dobrze. Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom. Po prostu, bądźmy konsekwentne i zdeterminowane. Używajmy też pozytywnego języka. Mówmy i myślmy dobrze o sobie. W momencie, kiedy ktoś mówi stereotypowo, np. „ojej, jaka ty jesteś uparta”, odpowiedzmy: „nie, ja jestem po prostu konsekwentna” albo „jestem zdeterminowana, by doprowadzić to działanie do końca”. Patrzmy pozytywnie – podsumowuje Warakomska.

REKLAMA

Dorota Warakomska - dziennikarka, publicystka, autorka książek "Śmiało. Mów własnym głosem", "Droga 66", "Co się stanie z Ameryką". Trenerka wystąpień publicznych, doradczyni medialna, prowadzi coaching rozwojowy. Działa na rzecz kobiet, równości.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  2. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  3. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  4. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  5. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  6. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  7. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  8. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  9. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  10. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  11. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  12. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  13. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  14. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  15. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  16. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  17. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  18. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  19. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  20. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  21. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  22. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  23. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  24. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  25. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  26. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  27. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  28. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  29. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  30. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  31. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  32. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  33. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  34. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  35. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  36. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  37. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  38. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  39. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  40. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  41. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  42. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  43. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  44. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA