REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom
Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom

REKLAMA

REKLAMA

Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Powrót stereotypów

Pandemia koronawirusa spowodowała, niestety, powrót do dawnych wzorców w kwestiach płci, o których wszyscy już myśleliśmy, że należą do przeszłości – mówi Dorota Warakomska. […] Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Jak podkreśla w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) kobietom trudniej jest wrócić na rynek pracy i są bardziej poszkodowane, bo ponoszą po prostu ogromne koszty pandemii. Tu nie chodzi tylko i wyłącznie o godzenie ról, o prace zawodową czy obowiązki domowe i życie prywatne. Praca zdalna sprawia, że wszystko się dzieje w jednym pomieszczeniu i wszystko jest na głowie kobiety – dodaje Warakomska.

REKLAMA

Jaka jest sytuacja kobiet w pandemii?

  • Ogólnie, sytuacja w naszym kraju jest fatalna dla kobiet. I mam na myśli, zarówno sytuację z koronawirusem, bo widać wyraźnie, że także w Polsce ten ciężar pandemii koronawirusa spadł na barki kobiet. Ale także dlatego, że działania rządu zmierzają w tym kierunku obecnie, by kobiety wypchnąć z rynku pracy. Czyli żeby właśnie przywrócić to stare, tradycyjne postrzeganie kobiet jako tych, które powinny być ostoją ogniska domowego i które powinny zajmować się sprawami prywatnymi, a nie sprawami publicznymi. Uważam, że to jest bardzo wielkie niebezpieczeństwo i musimy się temu przeciwstawiać – podkreśla Warakomska.
  • Abstrahuję już od tego, że okres stawania się matkami w Polsce ewidentnie, podobnie jak na całym świecie, przesuwa się. Czyli coraz później kobiety zostają matkami. Ale co z tego, że kobieta staje się matką? […] Nie można postrzegać kobiety tylko i wyłącznie przez pryzmat macierzyństwa i tego, że ma obowiązki domowe i w związku z tym, więcej czasu wolnego poświęca właśnie na dzieci.

Jakie są wyzwania rynku pracy dla kobiet?

  • Warto obserwować te kobiety w biznesie, które stwarzają przestrzeń dla innych kobiet. Ja bardzo sekunduję tym paniom, które są szefowymi firm albo liderkami dużych działów w korporacjach i które ustanawiają nowe standardy. Tym, które mają odwagę tworzyć przestrzenie dla innych kobiet. To nie chodzi tylko o stworzenie klubu czy przestrzeni do dyskusji, do rozmów, ale chodzi o realne wspieranie. O to, żeby przestrzegać prawa, żeby dawać kobietom dokładnie takie same możliwości jak mężczyznom. A czasami to może oznaczać, że się te kobiety trochę „popchnie”, po prostu stwarzając im możliwości. Takich kobiet w Polsce jest naprawdę dużo, warto jest rozejrzeć się wokół siebie.

Jak kobiety powinny o siebie zawalczyć?

  • Bądźmy asertywne. Nauczymy się mówić dobrze o sobie i chwalić same siebie. Nauczymy się doceniać to, co robimy dobrze. Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom. Po prostu, bądźmy konsekwentne i zdeterminowane. Używajmy też pozytywnego języka. Mówmy i myślmy dobrze o sobie. W momencie, kiedy ktoś mówi stereotypowo, np. „ojej, jaka ty jesteś uparta”, odpowiedzmy: „nie, ja jestem po prostu konsekwentna” albo „jestem zdeterminowana, by doprowadzić to działanie do końca”. Patrzmy pozytywnie – podsumowuje Warakomska.

REKLAMA

Dorota Warakomska - dziennikarka, publicystka, autorka książek "Śmiało. Mów własnym głosem", "Droga 66", "Co się stanie z Ameryką". Trenerka wystąpień publicznych, doradczyni medialna, prowadzi coaching rozwojowy. Działa na rzecz kobiet, równości.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  2. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  3. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  4. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  5. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  6. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  7. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  8. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  9. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  10. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  11. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  12. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  13. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  14. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  15. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  16. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  17. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  18. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  19. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  20. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  21. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  22. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  23. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  24. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  25. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  26. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  27. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  28. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  29. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  30. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  31. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  32. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  33. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  34. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  35. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  36. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  37. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  38. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  39. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  40. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  41. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  42. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  43. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  44. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA