REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom
Dorota Warakomska: Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom

REKLAMA

REKLAMA

Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Powrót stereotypów

Pandemia koronawirusa spowodowała, niestety, powrót do dawnych wzorców w kwestiach płci, o których wszyscy już myśleliśmy, że należą do przeszłości – mówi Dorota Warakomska. […] Na całym świecie pandemia powoduje powrót krzywdzących stereotypów. I powrót nieuświadomionego, złego traktowania kobiet, które częściej i łatwiej tracą pracę. Jak podkreśla w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) kobietom trudniej jest wrócić na rynek pracy i są bardziej poszkodowane, bo ponoszą po prostu ogromne koszty pandemii. Tu nie chodzi tylko i wyłącznie o godzenie ról, o prace zawodową czy obowiązki domowe i życie prywatne. Praca zdalna sprawia, że wszystko się dzieje w jednym pomieszczeniu i wszystko jest na głowie kobiety – dodaje Warakomska.

REKLAMA

Jaka jest sytuacja kobiet w pandemii?

  • Ogólnie, sytuacja w naszym kraju jest fatalna dla kobiet. I mam na myśli, zarówno sytuację z koronawirusem, bo widać wyraźnie, że także w Polsce ten ciężar pandemii koronawirusa spadł na barki kobiet. Ale także dlatego, że działania rządu zmierzają w tym kierunku obecnie, by kobiety wypchnąć z rynku pracy. Czyli żeby właśnie przywrócić to stare, tradycyjne postrzeganie kobiet jako tych, które powinny być ostoją ogniska domowego i które powinny zajmować się sprawami prywatnymi, a nie sprawami publicznymi. Uważam, że to jest bardzo wielkie niebezpieczeństwo i musimy się temu przeciwstawiać – podkreśla Warakomska.
  • Abstrahuję już od tego, że okres stawania się matkami w Polsce ewidentnie, podobnie jak na całym świecie, przesuwa się. Czyli coraz później kobiety zostają matkami. Ale co z tego, że kobieta staje się matką? […] Nie można postrzegać kobiety tylko i wyłącznie przez pryzmat macierzyństwa i tego, że ma obowiązki domowe i w związku z tym, więcej czasu wolnego poświęca właśnie na dzieci.

Jakie są wyzwania rynku pracy dla kobiet?

  • Warto obserwować te kobiety w biznesie, które stwarzają przestrzeń dla innych kobiet. Ja bardzo sekunduję tym paniom, które są szefowymi firm albo liderkami dużych działów w korporacjach i które ustanawiają nowe standardy. Tym, które mają odwagę tworzyć przestrzenie dla innych kobiet. To nie chodzi tylko o stworzenie klubu czy przestrzeni do dyskusji, do rozmów, ale chodzi o realne wspieranie. O to, żeby przestrzegać prawa, żeby dawać kobietom dokładnie takie same możliwości jak mężczyznom. A czasami to może oznaczać, że się te kobiety trochę „popchnie”, po prostu stwarzając im możliwości. Takich kobiet w Polsce jest naprawdę dużo, warto jest rozejrzeć się wokół siebie.

Jak kobiety powinny o siebie zawalczyć?

  • Bądźmy asertywne. Nauczymy się mówić dobrze o sobie i chwalić same siebie. Nauczymy się doceniać to, co robimy dobrze. Nauczmy się prezentować swoje osiągnięcia i zabiegać o to, żeby płacono nam odpowiednio dużo – tak, jak płaci się mężczyznom. Po prostu, bądźmy konsekwentne i zdeterminowane. Używajmy też pozytywnego języka. Mówmy i myślmy dobrze o sobie. W momencie, kiedy ktoś mówi stereotypowo, np. „ojej, jaka ty jesteś uparta”, odpowiedzmy: „nie, ja jestem po prostu konsekwentna” albo „jestem zdeterminowana, by doprowadzić to działanie do końca”. Patrzmy pozytywnie – podsumowuje Warakomska.

REKLAMA

Dorota Warakomska - dziennikarka, publicystka, autorka książek "Śmiało. Mów własnym głosem", "Droga 66", "Co się stanie z Ameryką". Trenerka wystąpień publicznych, doradczyni medialna, prowadzi coaching rozwojowy. Działa na rzecz kobiet, równości.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  2. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  3. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  4. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  5. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  6. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  7. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  8. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  9. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  10. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  11. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  12. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  13. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  14. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  15. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  16. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  17. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  18. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  19. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  20. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  21. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  22. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  23. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  24. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  25. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  26. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  27. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  28. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  29. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  30. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  31. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  32. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  33. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  34. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  35. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  36. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  37. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  38. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  39. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  40. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  41. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  42. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  43. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  44. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA