reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

Pandemia spowolniła gospodarkę, ale nie zatrzymała inwestycji. Zwłaszcza inwestycji w startupy. Jak zarobić na startupach? Jak dobrze ulokować kapitał? Jak znaleźć dobry startup? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak zarobić na startupach?

Łukasz Blichewicz w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że obecny czas jest podwójnie trudny, bo mamy do czynienia z globalną pandemią i jej konsekwencjami, a z drugiej strony zaszły pewne operacje ekonomiczne, związane z bankami centralnymi, takie jak obniżka stóp procentowych. Tych możliwości zarabiania jest na rynku coraz mniej. Dzisiaj na lokatach praktycznie już nie zarabiamy. Ale można zarobić na startupach.

Co jest przewagą startupów?

- Główną przewagą start-upów jest zwinność organizacyjna. W odniesieniu do korporacji, jakakolwiek zmiana modelu biznesowego jest dużym wysiłkiem dla prawie wszystkich osób, które są w niej zatrudnione. Tą przewagą start-upy są w stanie konkurować na rynku, pomimo niskich nakładów kapitałowych i małej jeszcze organizacji - podkreśla Blichewicz. Zaangażowanie twórców pomysłu jest bardzo istotnym elementem, nie do przecenienia w rozwoju start-upu.

W których branżach jest najwięcej startupów?

- Są branże, które są trudniejsze, jeśli chodzi o podbijanie rynku przez start-upy. To branże przemysłowe, gdzie ważne są korzyści skali i nakłady finansowe na postawienie np. jakiejś olbrzymiej linii produkcyjnej. Dlatego najwięcej start-upów obserwujemy dzisiaj w branżach związanych z informacją, z technologiami IT - wymienia Blichewicz.

Łukasz Blichewicz — współzałożyciel i prezes zarządu Grupy Assay, ekspert w zakresie rozwoju i finansowania spółek technologicznych.

Słuchaj podcastów DGPtalk: Obiektywnie o Biznesie MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  2. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  3. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  4. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  5. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  6. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  7. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  8. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  9. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  10. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  11. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  12. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  13. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  14. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  15. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  16. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  17. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  18. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  19. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  20. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  21. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  22. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  23. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  24. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  25. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  26. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  27. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  28. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  29. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  30. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  31. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  32. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  33. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  34. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  35. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  36. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Łukasz Blichewicz: są branże, które są trudniejsze, jeśli chodzi o podbijanie rynku przez start-upy
Łukasz Blichewicz: są branże, które są trudniejsze, jeśli chodzi o podbijanie rynku przez start-upy

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Kijaczko

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama