reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

Widzę desperację wielu przedsiębiorców i ją rozumiem. Ci którzy latami budowali swoje biznesy są zdesperowani - mówi Marek Moczulski. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Do tej pory kryzys był powodowany brakiem popytu na dane usługi czy produkty. Teraz mamy do czynienia z sytuacją bezprecedensową w historii, kiedy zamyka się biznesy i mamy przymusowy brak podaży – mówi Marek Moczulski. Jak zauważa w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) firmy to często dorobek kilku pokoleń, który stanął pod znakiem zapytania.

Czy biznes powinien zostać otwarty?

„Uważam, że natychmiast powinny być podjęte kroki w celu umożliwienia ludziom normalnego funkcjonowania z zachowaniem oczywiście wszelkich ostrożności sanitarnych. Ludzie muszą pracować, muszą zarabiać. Bo samo drukowanie pieniędzy czy tzw. tarcze dla gospodarki są zbędne, o ile będzie otwarty biznes.”

Czy tarcze antykryzysowe są wsparciem dla przedsiębiorców?

Tarcze finansowe to są pieniądze dawane za to, żebyście nic nie robili. Ale to oznacza, że wszyscy godzimy się na hiperinflację. Jeśli chcemy dojść do hiperinflacji, to jest to najlepsza droga. A wiemy, co się stało w Wenezueli i wielu innych krajach, gdzie hiperinflacja po prostu zabiła te kraje - mówi Moczulski.

Marek Moczulski – prezes firmy Unitop, doświadczony manager z wieloletnim stażem w branży FMCG (m.in. Bakalland, ZPC Mieszko).

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  2. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  3. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  4. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  5. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  6. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  7. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  8. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  9. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  10. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  11. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  12. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  13. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  14. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  15. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  16. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  17. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  18. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  19. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  20. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  21. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  22. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  23. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  24. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  25. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  26. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  27. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  28. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  29. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  30. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  31. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  32. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  33. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  34. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  35. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  36. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  37. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  38. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Majcherczak

Starszy Konsultant w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama