REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka przyszłość czeka galerie i parki handlowe?

Jaka przyszłość czeka galerie i parki handlowe?
Jaka przyszłość czeka galerie i parki handlowe?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy galerie handlowe zostaną otwarte? A jeśli nie, to jaka jest przyszłość rynku handlowego? Wyjaśnia Beata Kokeli,z Cushman & Wakefield.

Czy wrócą zakupy w galeriach handlowych?

REKLAMA

Jaka wielka nagroda należy się temu, kto odważy się udzielić odpowiedzi na to pytanie. Aktualnie jest to rynek wielkiej niepewności, tym bardziej, że nie wiemy jak długo przyjdzie nam funkcjonować w pandemicznej rzeczywistości. Pojawiają się liczne głosy, że szczepienia pozwolą wrócić do rzeczywistości sprzed pandemii, a co za tym idzie do stacjonarnych zakupów, w połowie tego roku. Co nas wtedy czeka? Nie dysponujemy jeszcze badaniami na ten temat, jednak już teraz, obserwując rynek, przewidujemy, że liczba pustostanów znacznie wzrośnie. Szczególnie możemy spodziewać się zwalniania lokali poprzez przedstawicieli takich branż jak food & beverage, fitness, czy rozrywkowa, których placówki mogą znikać zarówno z galerii handlowych, ulic handlowych oraz parterów budynków biurowych.

REKLAMA

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że pandemia wpłynęła na zmianę zwyczajów zakupowych i postawiła przed nami wiele pytań: czy strefy food-court w galeriach będą cieszyć się popularnością? Czy klienci będą chcieli pozostawiać swoje pociechy w salach zabaw? Jak skonstruować tenant mix oraz czy przedstawiciele pokolenia Z będą spędzać czas wolny w przestrzeniach galerii handlowych, bo już teraz obserwujemy, że większość klientów zakupów stacjonarnych to klienci 40+.

Jakie trendy pojawiły się na rynku w czasie pandemii?

Badania trendów panujących w galeriach handlowych w erze post covid jeszcze przed nami, natomiast już teraz możemy wskazać kilka kierunków, które uwidoczniły się podczas pandemii:

  • Wzrost lojalności klientów w stosunku do lokalnych sklepów i zakupów w pobliżu miejsca zamieszkania, a także lokalnych producentów. Zauważalne jest, że lokalne centra handlowe odnotowały wyższą odwiedzalność oraz konwersję. Produkty lokalnych producentów były wybierane częściej.
     
  • Wzrost wrażliwości na cenę. W czasie trwania pandemii klienci stali się wrażliwi na cenę i okazało się, że koncepty typu „value add” odnotowują wzrosty obrotów.
     
  • Wybór marek odpowiedzialnych społecznie. Klienci wybierają produkty wytwarzane świadomie i fair, co nie trudno zauważyć po działaniach marek typu fast fashion, które przestawiają produkcję, tak, aby ograniczać ślad węglowy, oferują platformy typu pre-owned (dzięki którym można zwracać produkty, a inni mogą je wtórnie nabywać), jak np. H&M, Zalando i inne. Klienci z pokolenia Z będą dokonywali zakupów towarów marek, które odpowiadają im wartościom, jak odpowiedzialność za zmiany klimatyczne, czy za zanieczyszczenie (np. wybierają buty treningowe Salomona, które w 100% podlegają recyklingowi).
     
  • Omnichannel. Operatorzy sieci stacjonarnych integrują swoje kanały zakupowe oferując już nie tylko usługę „click and collect”, ale także możliwość przeglądania i zamawiania towaru dostępnego w sklepach przy pomocy narzędzi on-line.

Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Cushman & Wakefield

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA