REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centra handlowe gotowe na przyjęcie klientów od 1 lutego

Otwarte w najwyższym reżimie sanitarnym – centra handlowe gotowe na przyjęcie klientów od 1 lutego
Otwarte w najwyższym reżimie sanitarnym – centra handlowe gotowe na przyjęcie klientów od 1 lutego

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lutego galerie handlowe zostaną otwarte - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. Jakie będą konsekwencje uwolnienia handlu? Jak będą wyglądały zasady reżimu sanitarnego?

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego

Długo wyczekiwana przez branżę centrów handlowych decyzja o zakończeniu lockdownu i odmrożeniu handlu jest dla wielu przedstawicieli z branży handlowej jedyną szansą, by rozpocząć walkę o przetrwanie i ograniczenie ryzyka bankructwa.

REKLAMA

 1 lutego nastąpi pełne otwarcie sklepów w centrach handlowych, które były i są gotowe na przyjęcie klientów i funkcjonowanie w najwyższym rygorze sanitarnym.

Co będzie otwarte w galeriach, a co pozostanie zamknięte?

REKLAMA

Wraz z początkiem lutego nastąpi otwarcie galerii handlowych po trzecim lockdownie trwającym 5 tygodni. W ciągu ostatnich 12 miesięcy centra handlowe i znacząca część najemców zostali zmuszeni do znaczącego ograniczenia swoich operacji przez 15 tygodni. Zgodnie z dzisiejszą decyzją rządu w centrach handlowych ponownie funkcjonować będą wszystkie sklepy i punkty usługowe niezależnie od asortymentu i powierzchni. Zamknięte pozostaną rozrywka i fitness, a gastronomia nadal będzie funkcjonować z opcją na wynos i w dostawie (konkretne regulacje znajdą się w obowiązującym od 1 lutego 2021 r. rozporządzeniu epidemicznym). Rząd podjął także decyzję o zniesieniu godzin dla seniorów.

Uwolnienie handlu w centrach może uchronić wiele podmiotów związanych z branżą galerii handlowych przed upadłością i zapobiec konieczności dalszego ograniczenia zatrudnienia. Pierwsze miesiące roku to dla handlu okres upłynniania towaru przechowywanego w magazynach.  Dzięki decyzji o pełnym otwarciu sklepy będą miały szansę rozpocząć sprzedaż tego asortymentu, który z każdym dniem traci na wartości oraz pozyskać środki na zakup kolejnego na przyszłe sezony.

Ile pracowników zatrudnia branża handlowa?

REKLAMA

Od powrotu klientów do centrów handlowych zależy utrzymanie ciągłości funkcjonowania handlu w Polsce, który w 2019 r. stanowił 15,5 proc. PKB. Galerie handlowe są głównym kanałem dystrybucji towarów większości polskich marek modowych, obuwniczych, jubilerskich i sieci z elektroniką oraz tysięcy powiązanych z nimi lokalnych biznesów. Branża handlowa zatrudnia około 400 tys. pracowników, dlatego uruchomienie galerii i umożliwienie klientom powrotu do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych pomoże uratować miejsca pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczymy, że wraz z końcem stycznia, zakończy się ostatni z tak wyniszczających dla sektora centrów handlowych lockdownów. Analiza danych pokazuje, że zamykanie placówek handlowych w galeriach nie ma uzasadnienia. Otwarcie galerii w grudniu ub. roku nie przełożyło się na wzrost zachorowań. Realizowany jest już narodowy program szczepień. Dodatkowo przed nami  perspektywa sezonu wiosenno-letniego, w którym jak pokazują doświadczenia z 2020 roku wirus wolniej się rozprzestrzenia. Wszystko to pozwala mieć nadzieję, że możliwe będzie prowadzenie działalności bez ograniczeń. Oczywiście w najwyższym reżimie sanitarnym, jak miało to miejsce dotychczas” – podkreśla Zarząd PRCH.

Jakie standardy sanitarne będą obowiązywały w galeriach handlowych?

Obiekty handlowe działały, działają i będą działać z zachowaniem najwyższych standardów sanitarnych. PRCH podkreśla, że centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych obiektów w przestrzeni publicznej. Środki bezpieczeństwa w galeriach handlowych są dostosowane do krajowych zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii. W obiektach handlowych wdrożono wytyczne WHO oraz specjalistyczne wymogi Safe Shopping Centres – międzynarodowej organizacji certyfikującej bezpieczeństwo w punktach handlowych. Na każdym etapie wizyty w centrum handlowym systemy informacyjne, komunikaty głosowe i obsługa przypominają kupującym o konieczności przestrzegania zasad DDM. Prowadzony na bieżąco monitoring pozwala efektywnie kontrolować liczbę klientów przebywających w obiekcie i zapobiegać przekroczeniu bezpiecznego poziomu.

Czy zostanie wyznaczony termin nowej niedzieli handlowej?

PRCH w imieniu branży centrów handlowych zaapelowała także do rządu o wyznaczenie nowego terminu, który zrekompensuje stratę jednej niedzieli handlowej przypadającej na czas lockdownu – 31 stycznia i umożliwi placówkom handlowym i usługowym przyjęcie klientów. W obecnej dramatycznej sytuacji sektora każdy dzień prowadzenia działalności i generowania obrotów ma znaczenie – szczególnie dla przedsiębiorstw, które znajdują się w ciężkiej sytuacji finansowej, a w wielu przypadkach na skraju bankructwa.

Skutki trzech lockdownów są nieodwracalne i doprowadziły do poważnego zachwiania płynności finansowej, zarówno najemców, jak i wynajmujących. Właściciele i zarządcy galerii handlowych, apelują o objęcie ich programem wsparcia państwa w ramach tarcz pomocowych, w tym dofinansowania kosztów stałych przedsiębiorstw obejmujących także czynsze i uregulowania kwestii artykułu 15 ze ustawy covidowej, który w obecnym kształcie jest sprzeczny z polskim porządkiem prawnym. Dyskryminuje jedną grupę podmiotów gospodarczych – wynajmujących na rzecz innej grupy – najemców. „Oczekujemy równego traktowania wszystkich podmiotów z branży centrów handlowych oraz udzielenia przedsiębiorcom realnego i adekwatnego do ponoszonych strat wsparcia ze strony Skarbu Państwa” - zaznacza Zarząd PRCH.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA