Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Małgorzata Cebelińska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że wzrosło zainteresowanie przede wszystkim naturalnymi produktami, fermentowanymi, które pozwalają dbać o odporność.
REKLAMA
Jak branża eksportowa zareagowała na pandemię?
Do dziś wspominamy, że przez dwa tygodnie nie było możliwości zupełnie wywozu tych towarów, ponieważ porty były pozamykane. Te łańcuchy naprawdę były pozrywane – mówi Cebelińska. Nawet kurierzy nie dostarczali dokumentów, które utykały w różnych miejscach na świecie i nie docierały do portów docelowych, a są one niezbędne do odbioru towarów, które właśnie dopłynęły. Sytuacja była trudna i całe szczęście, że bardzo szybko zaczęło się to wszystko poprawiać. W tej chwili to funkcjonuje u wszystkich w jakichś reżimach i standardach, do których szybciutko musieliśmy się dostosować.
Jak wygląda eksport na rynki azjatyckie?
Praktycznie od początku naszego funkcjonowania, Mlekpol był związany z eksportem i dotyczył on też rynków azjatyckich. Współpraca z krajami azjatyckimi to był wynik potrzeb i zainteresowania partnerów, ale też naszej polityki dywersyfikacji sprzedaży. Pandemia spowodowała, że nasza współpraca jeszcze bardziej się rozszerzyła. Na dzień dzisiejszy współpracujemy praktycznie ze wszystkimi krajami, zrzeszonymi w ASEAN [Association of Southeast Asian Nations]. Są to: Wietnam, Kambodża, Malezja, Indonezja, Filipiny. Ponad 30% całego naszego eksportu, to są właśnie kraje azjatyckie – dodaje Cebelińska.
REKLAMA
Małgorzata Cebelińska - Dyrektor Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie. Ze Spółdzielnią związana zawodowo od ponad 20 lat. Zarządza sprzedażą ponad 500 produktów Mlekpolu i marek, takich jak Łaciate, Milko, Maślanka Mrągowska, Rolmlecz czy Mazurski Smak.
Na co dzień stąpa twardo po ziemi, kocha podróże i spędza aktywnie czas ze swoją rodziną. Pasjonuje się gotowaniem i zdrowym odżywianiem. Gdy ma chwilę dla siebie wybiera literaturę faktu.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY - poprzednie odcinki
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.