REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

Małgorzata Cebelińska: w pandemii wzrosło zainteresowanie przede wszystkim naturalnymi produktami, fermentowanymi, które pozwalają dbać o odporność.
Małgorzata Cebelińska: w pandemii wzrosło zainteresowanie przede wszystkim naturalnymi produktami, fermentowanymi, które pozwalają dbać o odporność.

REKLAMA

REKLAMA

Pandemia znacząco zmieniła podeście Polaków i ich zainteresowanie zdrowym żywieniem – mówi Małgorzata Cebelińska. Dziś zdrowe produkty zyskują na znaczeniu. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Małgorzata Cebelińska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że wzrosło zainteresowanie przede wszystkim naturalnymi produktami, fermentowanymi, które pozwalają dbać o odporność.

REKLAMA

Jak branża eksportowa zareagowała na pandemię?

Do dziś wspominamy, że przez dwa tygodnie nie było możliwości zupełnie wywozu tych towarów, ponieważ porty były pozamykane. Te łańcuchy naprawdę były pozrywane – mówi Cebelińska. Nawet kurierzy nie dostarczali dokumentów, które utykały w różnych miejscach na świecie i nie docierały do portów docelowych, a są one niezbędne do odbioru towarów, które właśnie dopłynęły. Sytuacja była trudna i całe szczęście, że bardzo szybko zaczęło się to wszystko poprawiać. W tej chwili to funkcjonuje u wszystkich w jakichś reżimach i standardach, do których szybciutko musieliśmy się dostosować.

Jak wygląda eksport na rynki azjatyckie?

Praktycznie od początku naszego funkcjonowania, Mlekpol był związany z eksportem i dotyczył on też rynków azjatyckich. Współpraca z krajami azjatyckimi to był wynik potrzeb i zainteresowania partnerów, ale też naszej polityki dywersyfikacji sprzedaży. Pandemia spowodowała, że nasza współpraca jeszcze bardziej się rozszerzyła. Na dzień dzisiejszy współpracujemy praktycznie ze wszystkimi krajami, zrzeszonymi w ASEAN [Association of Southeast Asian Nations]. Są to: Wietnam, Kambodża, Malezja, Indonezja, Filipiny. Ponad 30% całego naszego eksportu, to są właśnie kraje azjatyckie – dodaje Cebelińska.

REKLAMA

Małgorzata Cebelińska - Dyrektor Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie. Ze Spółdzielnią związana zawodowo od ponad 20 lat. Zarządza sprzedażą ponad 500 produktów Mlekpolu i marek, takich jak Łaciate, Milko, Maślanka Mrągowska, Rolmlecz czy Mazurski Smak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co dzień stąpa twardo po ziemi, kocha podróże i spędza aktywnie czas ze swoją rodziną. Pasjonuje się gotowaniem i zdrowym odżywianiem. Gdy ma chwilę dla siebie wybiera literaturę faktu.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  2. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  3. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  4. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  5. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  6. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  7. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  8. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  9. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  10. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  11. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  12. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  13. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  14. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  15. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  16. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  17. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  18. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  19. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  20. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  21. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  22. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  23. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  24. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  25. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  26. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  27. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  28. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  29. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  30. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  31. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  32. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  33. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  34. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  35. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  36. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  37. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  38. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  39. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  40. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  41. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  42. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA