Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

REKLAMA
REKLAMA
Małgorzata Cebelińska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że wzrosło zainteresowanie przede wszystkim naturalnymi produktami, fermentowanymi, które pozwalają dbać o odporność.
REKLAMA
REKLAMA
Jak branża eksportowa zareagowała na pandemię?
Do dziś wspominamy, że przez dwa tygodnie nie było możliwości zupełnie wywozu tych towarów, ponieważ porty były pozamykane. Te łańcuchy naprawdę były pozrywane – mówi Cebelińska. Nawet kurierzy nie dostarczali dokumentów, które utykały w różnych miejscach na świecie i nie docierały do portów docelowych, a są one niezbędne do odbioru towarów, które właśnie dopłynęły. Sytuacja była trudna i całe szczęście, że bardzo szybko zaczęło się to wszystko poprawiać. W tej chwili to funkcjonuje u wszystkich w jakichś reżimach i standardach, do których szybciutko musieliśmy się dostosować.
Jak wygląda eksport na rynki azjatyckie?
Praktycznie od początku naszego funkcjonowania, Mlekpol był związany z eksportem i dotyczył on też rynków azjatyckich. Współpraca z krajami azjatyckimi to był wynik potrzeb i zainteresowania partnerów, ale też naszej polityki dywersyfikacji sprzedaży. Pandemia spowodowała, że nasza współpraca jeszcze bardziej się rozszerzyła. Na dzień dzisiejszy współpracujemy praktycznie ze wszystkimi krajami, zrzeszonymi w ASEAN [Association of Southeast Asian Nations]. Są to: Wietnam, Kambodża, Malezja, Indonezja, Filipiny. Ponad 30% całego naszego eksportu, to są właśnie kraje azjatyckie – dodaje Cebelińska.
REKLAMA
Małgorzata Cebelińska - Dyrektor Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie. Ze Spółdzielnią związana zawodowo od ponad 20 lat. Zarządza sprzedażą ponad 500 produktów Mlekpolu i marek, takich jak Łaciate, Milko, Maślanka Mrągowska, Rolmlecz czy Mazurski Smak.
Na co dzień stąpa twardo po ziemi, kocha podróże i spędza aktywnie czas ze swoją rodziną. Pasjonuje się gotowaniem i zdrowym odżywianiem. Gdy ma chwilę dla siebie wybiera literaturę faktu.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY - poprzednie odcinki
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA