reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

Brexit nie był dla mnie zaskoczeniem, uważam, że jest to słuszna decyzja. Anglicy dążyli do tego, aby mieć większą kontrolę nad własną gospodarką – mówi Sebastian Sadowski – Romanov. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Kluczowym w całym procesie było podpisanie umowy o handlu z EU. Sadowski – Romanov podkreśla w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), że Wielka Brytania jest w czołówce naszych partnerów handlowych, jeżeli chodzi o obrót towarami eksportowanymi z Polski.

Rośnie skala zatorów płatniczych – jak zabezpieczyć płatności za towar?

„Czasy sprzedaży za gotówkę to czasy przeszłe. Rzadko kiedy znajdziemy klienta, który będzie gotowy nam dokonać przedpłaty czy zapłacić 100% wartości towaru. Dla wielu firm utrzymanie płynności finansowej, tzw. cashflow, jest dużo ważniejsze niż niższa cena towaru. One się posiłkują tzw. kredytami kupieckimi. Te pieniądze, które miałyby zapłacić z góry za towar, wykorzystują do obrotu w swoich przedsiębiorstwach. Tu ważnym elementem jest nasza polska instytucja KUKE, która ubezpiecza transakcje eksportowe"

W czym pomaga faktoring?

Oprócz kredytu kupieckiego przedsiębiorca może posiłkować się też faktoringiem.

Faktoring to usługa polegająca na wykupie faktur od klienta, który jest dostawcą towarów lub wykonawcą usług na rzecz swoich kontrahentów.

Sebastian Sadowski – Romanov - prezes zarządu ITRO Sp. z o.o. Posiada wieloletnie doświadczenie w działalności importowo-eksportowej w sektorze MŚP na rynku międzynarodowym – Unii Europejskiej, Unii Celnej, Chin i USA – bezpośrednio jako przedsiębiorca i jako konsultant.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  2. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  3. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  4. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  5. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  6. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  7. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  8. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  9. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  10. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  11. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  12. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  13. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  14. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  15. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  16. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  17. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  18. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  19. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  20. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  21. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  22. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  23. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  24. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  25. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  26. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  27. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  28. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  29. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  30. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  31. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  32. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  33. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  34. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  35. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  36. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  37. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  38. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  39. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama