REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szczepionka to szansa na to, żeby do hoteli zaczęli wracać goście

Subskrybuj nas na Youtube
Szczepionka to szansa na to, żeby do hoteli zaczęli wracać goście
Szczepionka to szansa na to, żeby do hoteli zaczęli wracać goście

REKLAMA

REKLAMA

Szczepionka daje nadzieję, że znów chętniej będziemy podróżować. Rok 2021 to początek długiej drogi do nowej normalności dla branży hotelarskiej - mówi Joanna Ostrowska.

Czy szczepionka jest światełkiem w tunelu?

- Pojawienie się szczepionki to szansa na to, żeby w 2021 roku do hoteli zaczęli wracać goście, a branża powoli zaczęła odbudowywać to, co na skutek pandemii straciła. Mimo że do normalności jeszcze daleka droga, to prowadzone są już działania, których celem jest przyciągnięcie do miasta nie tylko turystów, ale i ważnych, międzynarodowych wydarzeń, kiedy tylko będzie to możliwe - mówi Joanna Ostrowska, zarządzającej rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

REKLAMA

Komfort i bezpieczeństwo gości jest priorytetem dla hotelarzy. Od samego początku pandemii koronawirusa działają w zaostrzonym reżimie sanitarnym.

- Jesteśmy gotowi na to, aby otworzyć się w każdym momencie. Hotel Kossak już od połowy stycznia otrzymuje coraz więcej zapytań dotyczących noclegu dla pracowników firm w ramach spotkań z klientami i prowadzonej działalności gospodarczej - komentuje Joanna Ostrowska. Jednocześnie coraz więcej przedsiębiorców sygnalizuje potrzebę spotkań, konferencji i szkoleń z cateringiem, nawet przy bardzo ograniczonej liczbie osób. Także i w tym obszarze widać duże oczekiwania związane ze zmniejszeniem ograniczeń - dodaje Joanna Ostrowska.

Ile traci turystyka miejska?

REKLAMA

Branża turystyczna i kongresowa są jednymi z tych, które najmocniej odczuwają skutki pandemii koronawirusa. W 2020 roku – wobec wprowadzanych na skalę globalną obostrzeń: lockdownu i uziemienia komunikacji lotniczej – Kraków mógł liczyć niemal wyłącznie na krajowego turystę. Według Małopolskiej Organizacji Turystycznej w zeszłym roku królewskie miasto odwiedziło 8 mln gości, przy czym aż 90 proc. z nich stanowili rodacy. Dla porównania w 2019 roku liczby te wynosiły odpowiednio: 14 mln 50 tys. przyjezdnych ogółem, z czego 10 mln 750 tys. odwiedzin przypadało na kraj, a 3 mln 300 tys. na zagranicę.

Wszyscy czekają, kiedy znów zostaną otwarte hotele, a w centrach biznesowych będą mogły odbywać się kongresy i targi. Pandemia cały czas trwa, ale już teraz myśli się także o nowej, po pandemicznej rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- Informacja o wynalezieniu szczepionki i rozpoczęciu masowych szczepień jest iskierką nadziei na to, że znów będziemy mogli podróżować, a ruch turystyczo-biznesowy stopniowo i konsekwentnie będzie się zwiększał. Myślę, że dla osób szczególnie spragnionych podróżowania, możliwość, jak najszybszego zaszczepienia się, będzie miała szczególne znaczenie, a jednocześnie spowoduje swego rodzaju psychiczne odblokowanie się i zmniejszy obawę przed wyjazdami - uważa Joanna Ostrowska.

- Chociaż większość dużych wydarzeń już teraz została przeniesionych na 2022 rok, a te, które figurują między wrześniem a listopadem, stoją pod dużym znakiem zapytania, to część naszych stałych gości indywidualnych z Wielkiej Brytanii, którzy mają zarezerwowany pobyt na wiosnę, nie odwołuje ich. “Mamy zaplanowane szczepienie na luty, tak więc mamy nadzieję, że w kwietniu będziemy mogli przyjechać” - słyszymy. Czy tak rzeczywiście będzie, jest oczywiście uzależnione od decyzji administracyjnych, przepływu lotniczego i możliwości podróżowania, przynajmniej na poziomie europejskim - opowiada Joanna Ostrowska.

- Tylko w przypadku Krakowa możemy mówić o spadku przychodów do tego z 2010 roku. Na różnego rodzaju usługi turystyczne w 2020 roku turyści wydali ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej. Ceny noclegów spadły o dwie trzecie. Tylko te liczby pokazują, jak długa czeka nas wszystkich droga, bo przecież w podobnej sytuacji jak stolica Małopolski są także inne miasta - zauważa Joanna Ostrowska.

Już teraz pewnym jest, że duże wydarzenia na pewno nie odbędą się w tym roku, ponieważ globalne marki konsekwentnie ograniczają podróże swoich pracowników do minimum i ograniczają się do komunikacji online.

Branża hotelarska wraca na rynek

Proces powrotu do ruchu turystycznego i kongresowego z okresu sprzed pandemii będzie mozolny i długofalowy.

- Mimo, że do normalności jeszcze daleka droga to trwają już działania, których celem jest przyciągnięcie do miasta ważnych, międzynarodowych wydarzeń. Proaktywne na tym polu są podmioty zgromadzone wokół Centrum Kongresowego ICE Kraków, które w ramach inicjatywy Kraków First opracowują dostosowane do nowej rzeczywistości umowy, warunki współpracy i standardy. Ważnym ich elementem jest m.in. wspólne zarządzanie ryzykiem, tak aby było ono dzielone pomiędzy klientów i dostawców - mówi Joanna Ostrowska.

To ważne, bo chodzi nie tylko o zachęcenie do powrotu turystów, ale także świata biznesu. Warto przypomnieć, że wpływ przemysłu spotkań na PKB szacowany jest na poziomie 1,5%, co jest równe około 35 miliardom złotych. Tylko ICE Kraków co roku odwiedzało 250 000 osób i odbywało się w nim ponad 200 wydarzeń.

Jak zmieni się turystyka?

Zmieni się turystyka, ale także forma biznesowych spotkań. Już teraz w ramach „transformacji globalnych wydarzeń” organizowane są one nie tylko w formie online i hybrydowej, ale i hubowej. Właśnie w tej ostatniej formule odbył się zeszłoroczny kongres ICCA, który jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży przemysłu spotkań. Wzięła w nim udział rekordowa liczba 1500 delegatów z całego świata, w tym 220 prelegentów i 200 przedstawicieli stowarzyszeń międzynarodowych.

- W celu umożliwienia członkom zlokalizowanym w ponad 100 krajach łatwiejszego dostępu oprócz Kaohsiung na Tajwanie, które było gospodarzem ICCA, wydarzenie odbyło się także w sześciu innych destynacjach (hubach) na czterech kontynentach, gdzie w wydarzeniu można było wziąć fizycznie, natomiast wszyscy uczestnicy mogli łączyć się ze sobą online - opowiada Ostrowska.

Jedną z konkluzji wydarzenie jest przekonanie, że idea more”, która powszechnie obowiązywała od zakończenia II wojny światowej i według której zarówno przedsiębiorstwa, jak i my sami dążyliśmy do tego, aby posiadać coraz więcej, już się skończyła. Teraz obowiązuje idea „better”, nie chcemy mieć już więcej dóbr, ale chcemy, żeby to, co posiadamy i robimy było „lepsze”. Będziemy również chcieli podróżować „lepiej”, a nie „więcej” i brać udział w lepszych konferencjach, a nie w większej ich liczbie.

- W słowie lepiej kryje się również bezpiecznie, bo ten czynnik będzie miał duże znaczenie o wyborze noclegu i będzie ważniejszy niż lokalizacja obiektu - podsumowuje Joanna Ostrowska.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA