REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Monika Pawelczak: dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej
Monika Pawelczak: dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej

REKLAMA

REKLAMA

W 2021 roku będziemy kontynuować pracę zdalną oraz funkcjonować mocno w zespołach rozproszonych i komunikować się na odległość – mówi Monika Pawelczak. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Ten rok to czas, kiedy będziemy się skupiać na zwiększeniu efektywności pracy, która odbiega od standardowej, biurowej, jaką znaliśmy przed okresem pandemii. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) Pawelczak zauważa, że dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej.

REKLAMA

REKLAMA

Czym jest elastyczny tryb pracy?

Kiedyś patrzyliśmy na elastyczny tryb pracy, w ogóle na elastyczne podejście do czasu i miejsca pracy, w kategoriach benefitu. W tej chwili możemy już mówić tu o czymś, co będzie zupełnie normalne. Ta elastyczność, to nie tylko praca z domu. To może być praca z innego miejsca, np. biura, które jest zlokalizowane bliżej naszego miejsca zamieszkania. To jest okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej. Czy ona odpowiada potrzebom, które aktualnie mają pracownicy? […] Myślę, że dobrym kierunkiem jest praca w systemie mieszanym, gdzie mamy możliwość wyboru: możemy pracować z domu, jeśli ktoś ma takie warunki, ale dobrze jest też pojawiać w biurze. Biuro to nie tylko cztery ściany, ale przede wszystkim: zespoły, ludzie – podkreśla Pawelczak.

Co to up-skilling?

Up-skilling to połączenie rozwoju pracowników z potrzebami organizacji. To forma doszkalania pracowników, żeby zdobywali nowe umiejętności i żeby pomóc im odnaleźć się w tej rzeczywistości, która jest niepewna. Wraz z uderzeniem pandemii, w zeszłym roku, nikt nie wiedział na czym stoimy i co będzie dalej. Wykonując określoną pracę, nagle może się okazać, że nasze stanowisko zostanie zredukowane. Żeby pomóc pracownikom funkcjonować w tej nowej rzeczywistości, możemy ich po prostu szkolić. Mieliśmy też do czynienia z redukcją etatów, w związku z czym, chcąc nie chcąc, osoby, które zostały na pokładzie, muszą nauczyć się nowych rzeczy, żeby można było zachować ciągłość funkcjonowania firmy. […] Up-skilling pozwala dobrze połączyć cel organizacji z tym, czego oczekują pracownicy, jeśli chodzi o pogłębianie swoich umiejętności.

Kim jest lider nowych czasów?

Lider nowych czasów, to przede wszystkim osoba, która ma w sobie dużo empatii i pokory. Na pewno jest to zmiana, ponieważ patrzymy na zarządzanie zespołami już nie w kategoriach delegowania zadań. Od liderów oczekiwałabym raczej wsparcia i dawania zespołowi możliwości swobodnej realizacji zadań, przy jednoczesnej jasnej komunikacji oczekiwań. W przypadku zespołów rozproszonych mamy problem, że ta praca zespołowa nam się komplikuje. Każdy siedzi przy własnym komputerze i co ma zrobić lider w takiej sytuacji? Lider nowej ery to osoba, która jest w kontakcie ze swoim zespołem. Osoba, która słucha. Osoba, która rozmawia. Wracamy do podstaw. O ile niekompetencje i braki w umiejętnościach liderów były mniej widoczne w momencie, kiedy mamy pracę z jednego miejsca, tak w przypadku pracy zdalnej – ona bezlitośnie obnaża nasze braki. Tu jest okazja dla liderów, żeby podnieść swoje kwalifikacje. To jest bardzo ważna rzecz, żeby przykład szedł z góry. Żeby liderzy byli otwarci na to, żeby się uczyć i rozmawiać ze swoim zespołem – podsumowuje Pawelczak.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Monika Pawelczak - specjalista HR firmy New Work

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  2. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  3. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  4. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  5. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  6. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  7. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  8. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  9. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  10. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  11. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  12. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  13. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  14. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  15. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  16. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  17. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  18. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  19. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  20. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  21. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  22. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  23. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  24. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  25. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  26. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  27. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  28. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  29. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  30. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  31. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  32. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  33. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  34. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  35. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  36. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  37. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  38. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  39. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  40. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  41. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

REKLAMA

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

REKLAMA