reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

W 2021 roku będziemy kontynuować pracę zdalną oraz funkcjonować mocno w zespołach rozproszonych i komunikować się na odległość – mówi Monika Pawelczak. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Ten rok to czas, kiedy będziemy się skupiać na zwiększeniu efektywności pracy, która odbiega od standardowej, biurowej, jaką znaliśmy przed okresem pandemii. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) Pawelczak zauważa, że dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej.

Czym jest elastyczny tryb pracy?

Kiedyś patrzyliśmy na elastyczny tryb pracy, w ogóle na elastyczne podejście do czasu i miejsca pracy, w kategoriach benefitu. W tej chwili możemy już mówić tu o czymś, co będzie zupełnie normalne. Ta elastyczność, to nie tylko praca z domu. To może być praca z innego miejsca, np. biura, które jest zlokalizowane bliżej naszego miejsca zamieszkania. To jest okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej. Czy ona odpowiada potrzebom, które aktualnie mają pracownicy? […] Myślę, że dobrym kierunkiem jest praca w systemie mieszanym, gdzie mamy możliwość wyboru: możemy pracować z domu, jeśli ktoś ma takie warunki, ale dobrze jest też pojawiać w biurze. Biuro to nie tylko cztery ściany, ale przede wszystkim: zespoły, ludzie – podkreśla Pawelczak.

Co to up-skilling?

Up-skilling to połączenie rozwoju pracowników z potrzebami organizacji. To forma doszkalania pracowników, żeby zdobywali nowe umiejętności i żeby pomóc im odnaleźć się w tej rzeczywistości, która jest niepewna. Wraz z uderzeniem pandemii, w zeszłym roku, nikt nie wiedział na czym stoimy i co będzie dalej. Wykonując określoną pracę, nagle może się okazać, że nasze stanowisko zostanie zredukowane. Żeby pomóc pracownikom funkcjonować w tej nowej rzeczywistości, możemy ich po prostu szkolić. Mieliśmy też do czynienia z redukcją etatów, w związku z czym, chcąc nie chcąc, osoby, które zostały na pokładzie, muszą nauczyć się nowych rzeczy, żeby można było zachować ciągłość funkcjonowania firmy. […] Up-skilling pozwala dobrze połączyć cel organizacji z tym, czego oczekują pracownicy, jeśli chodzi o pogłębianie swoich umiejętności.

Kim jest lider nowych czasów?

Lider nowych czasów, to przede wszystkim osoba, która ma w sobie dużo empatii i pokory. Na pewno jest to zmiana, ponieważ patrzymy na zarządzanie zespołami już nie w kategoriach delegowania zadań. Od liderów oczekiwałabym raczej wsparcia i dawania zespołowi możliwości swobodnej realizacji zadań, przy jednoczesnej jasnej komunikacji oczekiwań. W przypadku zespołów rozproszonych mamy problem, że ta praca zespołowa nam się komplikuje. Każdy siedzi przy własnym komputerze i co ma zrobić lider w takiej sytuacji? Lider nowej ery to osoba, która jest w kontakcie ze swoim zespołem. Osoba, która słucha. Osoba, która rozmawia. Wracamy do podstaw. O ile niekompetencje i braki w umiejętnościach liderów były mniej widoczne w momencie, kiedy mamy pracę z jednego miejsca, tak w przypadku pracy zdalnej – ona bezlitośnie obnaża nasze braki. Tu jest okazja dla liderów, żeby podnieść swoje kwalifikacje. To jest bardzo ważna rzecz, żeby przykład szedł z góry. Żeby liderzy byli otwarci na to, żeby się uczyć i rozmawiać ze swoim zespołem – podsumowuje Pawelczak.

Monika Pawelczak - specjalista HR firmy New Work

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  2. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  3. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  4. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  5. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  6. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  7. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  8. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  9. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  10. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  11. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  12. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  13. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  14. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  15. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  16. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  17. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  18. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  19. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  20. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  21. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  22. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  23. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  24. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  25. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  26. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  27. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  28. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  29. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  30. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  31. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  32. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  33. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  34. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  35. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  36. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  37. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  38. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  39. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  40. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  41. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Milena Wilczak

Właścicielka biura rachunkowego Account Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama