REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

Monika Pawelczak: dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej
Monika Pawelczak: dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej

REKLAMA

REKLAMA

W 2021 roku będziemy kontynuować pracę zdalną oraz funkcjonować mocno w zespołach rozproszonych i komunikować się na odległość – mówi Monika Pawelczak. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Ten rok to czas, kiedy będziemy się skupiać na zwiększeniu efektywności pracy, która odbiega od standardowej, biurowej, jaką znaliśmy przed okresem pandemii. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) Pawelczak zauważa, że dziś elastyczna praca to okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej.

REKLAMA

Czym jest elastyczny tryb pracy?

Kiedyś patrzyliśmy na elastyczny tryb pracy, w ogóle na elastyczne podejście do czasu i miejsca pracy, w kategoriach benefitu. W tej chwili możemy już mówić tu o czymś, co będzie zupełnie normalne. Ta elastyczność, to nie tylko praca z domu. To może być praca z innego miejsca, np. biura, które jest zlokalizowane bliżej naszego miejsca zamieszkania. To jest okazja dla pracodawców, żeby przyjrzeć się swojej powierzchni biurowej. Czy ona odpowiada potrzebom, które aktualnie mają pracownicy? […] Myślę, że dobrym kierunkiem jest praca w systemie mieszanym, gdzie mamy możliwość wyboru: możemy pracować z domu, jeśli ktoś ma takie warunki, ale dobrze jest też pojawiać w biurze. Biuro to nie tylko cztery ściany, ale przede wszystkim: zespoły, ludzie – podkreśla Pawelczak.

Co to up-skilling?

Up-skilling to połączenie rozwoju pracowników z potrzebami organizacji. To forma doszkalania pracowników, żeby zdobywali nowe umiejętności i żeby pomóc im odnaleźć się w tej rzeczywistości, która jest niepewna. Wraz z uderzeniem pandemii, w zeszłym roku, nikt nie wiedział na czym stoimy i co będzie dalej. Wykonując określoną pracę, nagle może się okazać, że nasze stanowisko zostanie zredukowane. Żeby pomóc pracownikom funkcjonować w tej nowej rzeczywistości, możemy ich po prostu szkolić. Mieliśmy też do czynienia z redukcją etatów, w związku z czym, chcąc nie chcąc, osoby, które zostały na pokładzie, muszą nauczyć się nowych rzeczy, żeby można było zachować ciągłość funkcjonowania firmy. […] Up-skilling pozwala dobrze połączyć cel organizacji z tym, czego oczekują pracownicy, jeśli chodzi o pogłębianie swoich umiejętności.

Kim jest lider nowych czasów?

Lider nowych czasów, to przede wszystkim osoba, która ma w sobie dużo empatii i pokory. Na pewno jest to zmiana, ponieważ patrzymy na zarządzanie zespołami już nie w kategoriach delegowania zadań. Od liderów oczekiwałabym raczej wsparcia i dawania zespołowi możliwości swobodnej realizacji zadań, przy jednoczesnej jasnej komunikacji oczekiwań. W przypadku zespołów rozproszonych mamy problem, że ta praca zespołowa nam się komplikuje. Każdy siedzi przy własnym komputerze i co ma zrobić lider w takiej sytuacji? Lider nowej ery to osoba, która jest w kontakcie ze swoim zespołem. Osoba, która słucha. Osoba, która rozmawia. Wracamy do podstaw. O ile niekompetencje i braki w umiejętnościach liderów były mniej widoczne w momencie, kiedy mamy pracę z jednego miejsca, tak w przypadku pracy zdalnej – ona bezlitośnie obnaża nasze braki. Tu jest okazja dla liderów, żeby podnieść swoje kwalifikacje. To jest bardzo ważna rzecz, żeby przykład szedł z góry. Żeby liderzy byli otwarci na to, żeby się uczyć i rozmawiać ze swoim zespołem – podsumowuje Pawelczak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Monika Pawelczak - specjalista HR firmy New Work

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  2. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  3. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  4. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  5. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  6. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  7. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  8. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  9. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  10. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  11. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  12. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  13. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  14. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  15. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  16. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  17. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  18. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  19. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  20. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  21. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  22. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  23. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  24. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  25. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  26. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  27. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  28. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  29. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  30. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  31. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  32. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  33. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  34. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  35. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  36. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  37. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  38. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  39. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  40. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  41. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA