REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w firmie?
Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w firmie?

REKLAMA

REKLAMA

Ciągłość pracy i bezpieczeństwo w firmie to klucz do zachowania płynności finansowej. Należy pamiętać jednak nie tylko o kwestiach ochrony zdrowia pracowników. Jakie 4 obszary warto także brać pod uwagę?

Jak chronić dane osobowe?

W dzisiejszych czasach, gdy firmy i konsumenci coraz częściej prowadzą działalność w chmurze, zabezpieczanie danych wirtualnych stało się równie istotne, co zabezpieczanie urządzeń fizycznych i dokumentów w biurze. Jak pokazują badania - aż 85% polskich przedsiębiorców sądzi, że zabezpieczenie danych informatycznych jest bardzo ważne, a 38,7% uważa, że na cyberataki są szczególnie narażone małe firmy. Z drugiej strony - 61,1% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z usług specjalistów od bezpieczeństwa, a 38% przyznaje, że poziom zabezpieczenia sieci w ich firmie jest niewystarczający. Na koniec warto dodać, że codziennie wykrywanych jest ok. 11700 rodzajów złośliwego oprogramowania. A jakie są skutki ataku hakerskiego na firmę? Dla 70% firm największym zagrożeniem związanym z atakiem hakerskim jest przerwa w działalności i utrata zysku. Należy jednak pamiętać także o utracie ważnych informacji, czy po prostu kryzysie wizerunkowym. Właśnie dlatego instalacja oprogramowania jest tak istotna.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 2021

Edukuj swój personel

Możesz pomyśleć, że każdy wie, jak wygląda wiadomość phishingowa. Faktem jednak jest, że chociaż wszyscy dobrze wiemy, jak wygląda słaba próba wyłudzenia firmowy danych, hakerzy stosują bardziej wyrafinowane sposoby. Właśnie dlatego warto przeszkolić zespół z zakresu rozpoznawania phisingu. Podczas szkolenia należy omówić, jakie kroki należy podjąć przed udostępnieniem poufnych informacji lub wprowadzeniem danych logowania. Co istotne - szkolenie nie powinno być jednorazowe. Regularne odświeżanie wiedzy może pomóc uniknąć wielu kłopotów i straty pieniędzy, zwłaszcza gdy pracownicy pracują w domu i korzystają z prywatnego sprzętu do sprawdzania służbowej skrzynki e-mailowej.

Jak dbać o sprzęt firmowy?

Do marca 2020 roku praca zdalna należała do jednych z benefitów. Obecnie stała się nową normą, która obowiązuje w wielu firmach (w ten sposób pracuje 71% pracowników). Duże grono z nich otrzymało do pracy służbowy sprzęt - laptop, czy telefon. Jak wiadomo jednak, że praca w domu rządzi się innymi prawami, niż praca w biurze. Właśnie dlatego istnieje ryzyko, iż sprzęt ulegnie awarii np. poprzez zalanie, czy zbyt intensywne użytkowanie. Jak się okazuje, nie musi to oznaczać przerwy w pracy. - Awarie sprzętu firmowego często stają się przeszkodą w dalszym funkcjonowaniu firmy, czy wykonaniu obowiązków przez jej pracowników. Najwięcej czasu zajmuje ustalenie, do kogo należy zgłosić się z zepsutym sprzętem, a potem czekanie na naprawę - mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową QUADRA-NET, oferującą różnorodny portfel usług serwisowych dla firm. - Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalnym serwisantem, który zapewni kompleksową obsługę. Przydzielony opiekun zajmie się organizacją usługi serwisowej niezależnie od tego, jaki sprzęt uległ uszkodzeniu. A jeżeli będzie taka konieczność na czas naprawy dostarczy sprzęt zastępczy lub gdy dojdzie do usunięcia ważnych danych pomoże w ich odzyskaniu - dodaje ekspert z Quadra-Net.

REKLAMA

W efekcie pracownik mimo awarii będzie mógł wykonywać swoje obowiązki, co nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deleguj zadania na zewnątrz

Jak pokazują analizy, obecny kryzys nie zatrzymał rozwoju branży outsourcingowej, gdyż firmy chcąc skoncentrować się na ochronie i rozwoju swojej pozycji rynkowej, delegują coraz więcej usług wspierających biznes. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość zapewnienia ciągłości działania firmy. Outsourcing może jednak pomóc także obniżyć koszty operacyjne o 20% -30% (co jest w szczególności istotne aktualnie dla wielu przedsiębiorców). Nie trzeba bowiem martwić się o wydatki, takie jak wynajem biura, media. Jest to również szczególnie istotne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, w których brakuje miejsca lub środków na pracę dla wewnętrznych działów pomocniczych, takich jak finanse i płace.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA