REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o dietę pracownika na home office?

Subskrybuj nas na Youtube
W czym pomaga zmiana nawyków żywieniowych pracownika?
W czym pomaga zmiana nawyków żywieniowych pracownika?

REKLAMA

REKLAMA

Praca na home office, wbrew pozorom także daje szanse pracodawcom na edukację żywieniową i zachęcanie pracowników do sięgania po zdrowe produkty. Jak to zrobić? Co można zaproponować pracownikowi?

Polacy tyją podczas pandemii

REKLAMA

Pandemiczny 2020 rok, zdominowany przez pracę zdalną, odbił się nie tylko na kondycji psychicznej wielu Polaków, ale również na ich masie ciała. Według szacunków w czasie kwarantanny, przybieraliśmy średnio na wadze nawet pół kilo tygodniowo. Jak pokazały wyniki badania Dailyfruits, zrealizowanego w pierwszej połowie 2020 roku, aż 40% pracujących Polaków ma nieprawidłową masę ciała. Nie dziwi więc fakt, co potwierdzają także sondaże, że nawet połowa Polaków czyniąc postanowienia noworoczne chciałaby schudnąć. Długotrwała praca na home office i złe nawyki żywieniowe utrudniają utrzymanie właściwej masy ciała. Otyłość staje się najpowszechniejszym problemem zdrowotnym wśród polskich pracowników, co ma także coraz większe konsekwencje dla pracodawców.

REKLAMA

Otyłość jest wymieniana wśród głównych chorób cywilizacyjnych XXI wieku. Od lat nadmierna masa ciała jest problemem rangi światowej, z którym zmaga się wiele krajów. Badanie Poznańskiego Uniwersytetu Medycznego wykazało, że bez względu na stopień problemów zdrowotnych uległo one pogorszeniu w okresie kwarantanny narodowej. Zasadne wydaje się być zatem przypuszczenie, że wraz z utrzymaniem zdalnego trybu pracy pogłębianie się nadwagi i otyłości trwało przez kolejne miesiące i trwa do teraz – w marcu minie rok.

Coraz większe stają się koszty osobiste, ekonomiczne i społeczne z powodu licznych powikłań, generowanych przez otyłość. Osoby z nadmierną masą ciała są narażone na wyższe ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych i niepełnosprawności, a nawet przedwczesną śmierć. Kraje szukają różnych sposobów na walkę z otyłością - czy jednym z nich okaże się podatek cukrowy, który wchodzi w życie w Polsce w 2021 roku? Jego wprowadzenie według informacji, ma na celu ograniczenie dużego spożycia cukru w naszym kraju, promocję prozdrowotnych wyborów konsumentów i walkę z negatywnymi konsekwencjami zdrowotnymi, związanymi m.in. z otyłością.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Jakie popełniamy błędy żywieniowe?

Jak pokazały wyniki badania „Nawyki żywieniowe pracujących Polaków” firmy Dailyfruits, popełniamy wiele błędów żywieniowych zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Ich konsekwencją jest zmniejszona odporność, większa skłonność do absencji oraz obniżona efektywność biznesowa firm. Dieta uboga w warzywa i owoce - 50% pracujących Polaków nie je codziennie owoców, 40% warzyw, niezdrowe podjadanie i nadużywanie słodyczy - 86% zapytanych Polaków pracując podjada między posiłkami, często sięgając po słodycze – to niezdrowe nawyki, zwiększające ryzyko otyłości i innych chorób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zadbać o dietę pracownika, szczególnie na home office?

REKLAMA

W interesie pracodawcy, o co apeluje m.in. WHO jest uświadamianie pracowników, jak ważna jest zmiana nawyków żywieniowych dla ich zdrowia. Zgodnie z rekomendacją WHO warto wdrażać programy prozdrowotne w miejscu pracy, bez względu czy jest ona realizowana w biurze czy zdalnie. Ich fundamentem powinno być budowanie w organizacji nawyków żywieniowych w różnych formach, jak na przykład: newslettery, piramidy żywieniowe, mailingi, czy webinaria i indywidualna współpraca ze specjalistami z zakresu dietetyki. Duże znaczenie ma także stwarzanie w ciągu dnia pracy dobrej okazji pracownikom do wybierania zdrowszych produktów. Praca na home office, wbrew pozorom także daje szanse pracodawcom na edukację żywieniową i zachęcanie pracowników do sięgania po zdrowe produkty.

Złe nawyki żywieniowe, zwiększona ekspozycja na stres, przekładają się na spadek odporności, zmęczenie a w konsekwencji również obniżenie efektywności pracy i działalności firmy. Dlatego coraz więcej pracodawców zauważa potrzebę zadbania o zdrowie swoich pracowników i zaczyna oferować benefity na home office. Mają one nie tylko pokazać, że zdrowie jest ważnym aspektem pracy, ale także zbudować więź pomiędzy firmą a pracownikami w czasie pracy zdalnej. Przykładem takich działań może być wysyłka pracownikom paczek ze zdrowymi produktami lub realizowana zamian owocowych czwartków w biurze na cykliczne owocowe dostawy na home office. – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Regularne dostawy świeżych owoców i warzyw do domu czy biura wspierają właściwe odżywianie pracowników, ale nie są wystarczające, aby zmienić styl życia na zdrowszy. Do tego, zarówno jak do efektywnej pracy, potrzebna jest odpowiednia motywacja.

W weryfikacji postępów przydatne mogą okazać się bezpłatne aplikacje i narzędzia sprawiające, że łatwiej jest zadbać o właściwą dietę i aktywność fizyczną. Przykładem jest przygotowany na 2021 rok planer Dailymotywacja, który można rozesłać do pracowników wewnątrz organizacji. Duże znaczenie w tym w procesie odgrywa także pracodawca, który świadomy korzyści płynących z budowania zdrowych nawyków żywieniowych u pracowników, może być inicjatorem firmowego programu prozdrowotnego. – dodaje Magdalena Kartasińska.

W czym pomaga zmiana nawyków żywieniowych?

Zmiana nawyków żywieniowych pracowników przekłada się na poprawę funkcjonowania całej firmy, przynosząc wymierne korzyści pracodawcy. Świadomi pracodawcy zaczynają więc inwestować w programy prozdrowotne. Jednym z jego elementów mogą być na przykład grupowe lub indywidualne spotkania online z dietetykiem, poruszające kwestie związane z budowaniem nawyków, żywieniowym wsparciem odporności oraz realizacją dietetycznych celów pracowników. Można rozpocząć działania edukacyjne w trybie zdalnym, a w razie powrotu do biur kontynuować je hybrydowo lub stacjonarnie.

Nowy Rok stwarza dobrą szansę na realizację zdrowej diety i utratę nadmiernej masy ciała w ramach postanowień noworocznych, bez względu czy pracujemy na home office czy w biurze. Pracodawca może nas w tym efektywnie wesprzeć, realizując programy prozdrowotne, promujące zdrowe żywienie i aktywność fizyczną. Jest to także w jego interesie, gdyż nigdy jeszcze odporność psychiczna i fizyczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie pandemii.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA