REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?
Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Teraz, gdy wszyscy znajdujemy się w trudnej sytuacji, musimy poszukiwać nowych możliwości i próbować wszystkiego, co może uratować nasze firmy – radzi Robert Lipiński. Jeśli jednak zdarzyło się tak, że straciliśmy pracę, też warto spróbować spojrzeć na to jak na szansę – być może przyszedł czas na realizację marzeń o przejściu na własne i zawalczenie o swoją niezależność?

Handlowcy w starciu z koronawirusem

Ten rok mocno daje się we znaki polskim przedsiębiorcom, zmuszając ich do zastosowania nowych narzędzi, które pomogą na nowo odnaleźć się w trudnym otoczeniu. Umiejętne zarządzanie sytuacją kryzysową jest kluczowe, by zawalczyć o przetrwanie. O swój los martwią się wszyscy – a jedną z zagrożonych grup są handlowcy, którzy muszą stawić czoło wyzwaniom jakie niesie za sobą pandemia.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Praca zdalna a handel

REKLAMA

Wiele firm notuje zatrzymanie biznesu. Sytuacja z miesiąca na miesiąc się pogarsza, na co muszą reagować zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Ci, którzy utrzymali swoje stanowiska pracy, pracują ze zdwojoną siłą, by po pierwsze zarobić na swoje utrzymanie przy zmniejszonych budżetach, a po drugie wyróżnić się na tyle, by zapobiec nieuchronnym zwolnieniom.

Pandemia wywraca świat gospodarki do góry nogami i wpływa na biznesy większości moich klientów – mówi Robert Lipiński z BGE Consulting, który na co dzień realizuje projekty mające na celu zwiększanie efektywności sprzedaży B2B oraz codziennej pracy handlowców. Z jednej strony można dziś zaobserwować upadające biznesy, a z drugiej duże firmy, które siłą wcześniejszego rozpędu dostają więcej zamówień, co też rodzi napięcia i problemy. Do tego większość pracowników pracuje teraz w trybie zdalnym, co w przypadku sprzedawców i osób zarządzających działami handlowymi wywołuje wiele obaw i wątpliwości, choćby, jak efektywnie poukładać sobie dzień pracy.

REKLAMA

W dzisiejszym świecie maksymalnie przyspieszają procesy przechodzenia różnorakiej działalności do świata online. Zmierzyć się z tym muszą wszyscy – od nauczycieli po sprzedawców. Ci ostatni, którzy do tej pory jeździli ze spotkania na spotkania, musieli błyskawicznie zmienić swoje podejście a do tego tak ułożyć sobie relacje ze swoimi potencjalnymi klientami, by pomimo trudności, pojawiały się nowe tematy a negocjowane wcześniej umowy były podpisywane – tak aby działy sprzedaży generowały przychody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Procesy sprzedaży np. narzędzi IT do wspierania przedsiębiorstw zawsze były skomplikowane, a w aktualnej sytuacji wydają się jeszcze bardziej niemożliwe do osiągnięcia – mówi Lipiński. Stąd mój pomysł, by powołać do życia nowy, autorski „projekt” – aplikację spinme, której zadaniem jest wsparcie sprzedawców w wykonywaniu ich codziennych, czasem żmudnych aktywności. Sprzedawcy, w zdalnym koronawirusowym świecie mają ich paradoksalnie więcej a zapanowanie nad nimi bez pomocy odpowiedniego narzędzia jest niezmiernie trudne. Takie wsparcie, które zapewnia spinme, wraz z odpowiednim nastawieniem, tzw. „mindsetem”, pomaga handlowcom zwiększać efektywność codziennej pracy, a co za tym idzie, poprawia także ich skuteczność sprzedażową. 

Skuteczny menadżer

Efektywność – oto konieczna cecha do osiągnięcia sukcesu w każdym biznesie. Skutecznyi efektywny sprzedawca będzie żyłą złota dla swojego pracodawcy, a jeśli jednocześnie zaangażuje się w procesy sprzedażowe jakby były one jego własnym biznesem, w rezultacie przestanie być sprzedawcą a stanie zaufanym doradcą biznesowym, odpowiedzialnym liderem swoich projektów, traktowanym po partnersku przez potencjalnych klientów.

Skuteczni managerowie i handlowcy są w stanie spojrzeć na czas pandemii jak na wyzwanie a nie na katastrofę – jest przekonany Robert Lipiński. Zdają sobie sprawę, że muszą podejmować szybkie decyzje, np. odnośnie wdrożenia nowych modeli biznesowych na czas kryzysu. Patrzą perspektywicznie i wiedzą, że jeśli zrezygnują z elastycznego podejścia oraz podejmowania działań adekwatnych do sytuacji, będzie się to wiązać niestety z pozostaniem w tyle. To kwestia otwartości i elastyczności umysłu.

Chińskie słowo „kryzys” składa się z dwóch wyrazów: 危機 (Wei Ji), które oznaczają niebezpieczeństwo i szansę. Z jednej strony sytuacja kryzysowa wzbudza więc lęk, a z drugiej podnosi poziom adrenaliny przez nieoczekiwane zwroty akcji i może wpłynąć na rozwój zaniedbanych wcześniej dziedzin. Ci, którzy chcą utrzymać się przy życiu, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości – stwierdza Lipiński. W drapieżnym świecie sprzedaży nie jest to nic nowego – tutaj zawsze wygrywali ci, którzy potrafili płynąć pod prąd – ci, których ja nazywam pstrągami. Inni, płynący z nurtem (tzw. karpie) będą mieć kłopot i szybko powinni zmienić nastawienie albo zmienić zawód. 

Zdaniem eksperta, kluczem do tego, by zachować spokój i móc operacyjnie przygotować się do tego, co nas czeka, jest tzw. hybrydowe postrzeganie biznesu – działanie zarówno tak, jak do tej pory w połączeniu z nowym podejściem – np. przenosząc kluczowe aktywności do świata online. Na pewno zamiast wpadać w marazm, warto skoncentrować się na znalezieniu rozwiązań.

Teraz, gdy wszyscy znajdujemy się w trudnej sytuacji, musimy poszukiwać nowych możliwości i próbować wszystkiego, co może uratować nasze firmy – radzi Lipiński. Jeśli jednak zdarzyło się tak, że straciliśmy pracę, też warto spróbować spojrzeć na to jak na szansę –  być może przyszedł czas na realizację marzeń o przejściu na własne i zawalczenie o swoją niezależność?

Bycie niezależnym w sytuacjach kryzysowych sprawia, że łatwiej jest dokonać zwrotu. Sam to kiedyś przeżyłem i dzięki temu mogę wyciągnąć wnioski, spojrzeć na kryzys trochę z lotu ptaka i podzielić się swoim doświadczeniem. To właśnie dzięki kryzysowi zrodziła się moja firma consultingowa, pomysł na prowadzenie warsztatów zwiększających efektywność sprzedaży czy wreszcie mój autorski projekt spinme.

Robert Lipińskinie trener sprzedaży  raczej twardo stąpający po ziemi pragmatyk i sprawdzony w boju rzemieślnik. Entuzjasta efektywnej sprzedaży opartej na budowaniu wartości i zaufania oraz produktywności osobistej. Coach utrwalania dobrych nawyków sprzedażowych, mentor, konsultant, sapringpartner biznesowy. Twórca narzędzia spinme wspierającego efektywną sprzedaż w codziennej pracy sprzedawców i menadżerów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA