REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małgorzata Ławnik: oszczędność na pracownikach to pierwszy krok do strat w biznesie

Subskrybuj nas na Youtube
Małgorzata Ławnik: oszczędność na pracownikach to pierwszy krok do strat w biznesie
Małgorzata Ławnik: oszczędność na pracownikach to pierwszy krok do strat w biznesie

REKLAMA

REKLAMA

Zignorowanie potencjału, jaki niosą ze sobą pracownicy, jest jednym z największych błędów przedsiębiorstw, ponieważ to właśnie od zatrudnionych osób zależy przyszłość firmy – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Sukces firmy a pracownicy

REKLAMA

Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa są pracownicy. Mimo tej powszechnej świadomości firmy rzadko dbają o ich rozwój. Z badań przeprowadzonych w 2010 roku wynika, że aż 56,7% przedsiębiorstw nie było zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji swoich pracowników[1]. Teraz, po niemal 11 latach, sytuacja wcale nie jest lepsza – raport opublikowany w grudniu 2020 roku pokazuje, że pracodawcy w trakcie pandemii w pierwszej kolejności ograniczają szkolenia. Natomiast to właśnie ten benefit aż 59% respondentów wskazuje jako jeden z najatrakcyjniejszych[2]. Czy warto więc oszczędzać na pracownikach? Jak twierdzi Małgorzata Ławnik, ekspert w dziedzinie HR „oszczędność na pracownikach to pierwszy krok do strat w biznesie”.

REKLAMA

- Zignorowanie potencjału, jaki niosą ze sobą pracownicy, jest jednym z największych błędów przedsiębiorstw, ponieważ to właśnie od zatrudnionych osób zależy przyszłość firmy – tempo jej rozwoju, budowanie relacji z klientem czy bieżące funkcjonowanie. Brak inwestycji w pracownika to strata dla przedsiębiorstwa – komentuje Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Chcesz odnieść sukces – musisz szkolić

REKLAMA

Z badania przeprowadzonego w Polsce na przełomie listopada i grudnia 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii, wynika, że najczęstszym powodem zmiany pracy była chęć rozwoju zawodowego[3]. Pandemia trochę zmieniła priorytety, jednak jak się okazuje, nie aż tak znacząco. Badania z grudnia 2020 roku pokazują, że do zmiany pracy najczęściej motywowało nas wyższe wynagrodzenie u nowego pracodawcy, na drugim miejscu znalazła się potrzeba wynikająca z utraty pracy, natomiast na trzecim miejscu ze spadkiem sześciu punktów procentowych nadal była potrzeba rozwoju zawodowego[4].

- Rozwój pracowników przynosi korzyści nie tylko im samym, ale w konsekwencji także firmie. Proces zarządzania ich potencjałem powinien pozwalać wyłonić tych najbardziej utalentowanych, którzy w bliższej lub dalszej perspektywie mają szansę objąć stanowiska kierownicze. Na podstawie mojego doświadczenia zawodowego mogę powiedzieć, że osoby, które taką ścieżkę przeszły są najlepszym dowodem na to, jaki efekt daje połączenie talentu, ciężkiej pracy i odpowiednich programów rozwojowych. Tworząc program rozwojowy dla pracowników, powinniśmy więc dopasować go indywidualnie do każdej osoby, koncentrując się zarówno na umiejętnościach miękkich, jak i fachowych. Pandemia również nie powinna spowalniać tych procesów – mówi Małgorzata Ławnik.

Przyszłością firmy są pracownicy

Szkolenia i rozwój kompetencji to bardzo ważny aspekt. Nie można jednak zapominać o zapewnieniu pracownikom konkurencyjnych warunków. Mowa tutaj zarówno o wynagrodzeniu, jak i benefitach pozapłacowych. Pierwszą reakcją przedsiębiorstw na pandemię i lockdown była zmiana strategii firmowej z rozwoju na przetrwanie. Teraz wiemy, że sytuacja nie jest chwilowa, a konkurencyjne będą tylko firmy, które nie staną w miejscu. Bardzo ważna jest więc elastyczność i umiejętność dostosowania swojej oferty do panujących warunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Oferta benefitów, która była atrakcyjna dla pracowników jeszcze dwa lata temu, obecnie traci na znaczeniu. Obserwujemy mniejsze zainteresowanie kartami sportowymi na rzecz prywatnej opieki medycznej czy ubezpieczenia na życie. Warto więc swoją ofertę dostosować do potrzeb zatrudnionych osób. Niezwykle korzystny jest tutaj system kafeteryjny, który sprawdza się szczególnie w dużych firmach o rozproszonej strukturze. Kolejnym ważnym aspektem, o którym wielu pracodawców zapomina, jest bieżące aktualizowanie wynagrodzeń – są organizacje, w których pracownicy mają identyczną pensję jak kilka lat wcześniej. Takie podejście to pierwszy krok do utraty ludzi, którzy stoją za sukcesem przedsiębiorstwa − podsumowuje Małgorzata Ławnik.

Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska. Doświadczony menedżer wysokiego szczebla, od 20 lat związana z firmą Kaufland, w której odpowiada za politykę personalną w całej sieci w Polsce. Pasjonatka biegania, czytania oraz dalekich i bliskich podróży.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Wykształcenie pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010

[2] Rynek pracy, edukacja, kompetencje, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Grudzień 2020

[3] Monitor rynku pracy. Wyniki 38. edycji badania, Instytut badawczy Randstad, styczeń 2020 r.

[4] Monitor rynku pracy. Wyniki 42. edycji badania, Instytut badawczy Randstad, styczeń 2021 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA