Kategorie

Benefity pracownicze

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zignorowanie potencjału, jaki niosą ze sobą pracownicy, jest jednym z największych błędów przedsiębiorstw, ponieważ to właśnie od zatrudnionych osób zależy przyszłość firmy – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.
70% badanych pracowników na home office uważa, że pracodawca powinien wesprzeć ich podczas pacy zdalnej szczególnie, że z takich niespodzianek mogliby skorzystać inni członkowie rodziny. Na jakie benefity liczą pracownicy?
Ponad 50% pracowników zdalnych została pozytywnie zaskoczona przez swoją firmę na home office. Co czwarty deklaruje, że podczas pracy zdalnej otrzymał benefit od pracodawcy więcej niż raz.
Przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu, stworzenie ergonomicznego miejsca pracy, bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem, szerszy pakiet opieki medycznej to najczęściej wymieniane formy wsparcia, jakie chcieliby uzyskać pracownicy na home office od swoich pracodawców.
Pracownicy szukający zatrudnienia oprócz dobrych warunków finansowych cenią również benefity pracownicze, które skłonią ich do podjęcia pracy u danego przedsiębiorcy. Jakie benefity cieszą się największym zainteresowaniem?
Dla wielu pracowników w ostatnich miesiącach dom stał się biurem. W związku z tym część działów HR i menadżerowie decydują się na wdrożenie benefitów home office lub realizację niestandardowych akcji Employer Branding.
Home office zostanie z nami na dłużej. Dlatego wielu pracodawców zaczyna już w listopadzie szukać alternatywy dla firmowego świątecznego spotkania z pracownikami.
Pracownicy pracujący w trybie HO narzekają na brak kontaktów z innymi pracownikami i nie uczestniczą jak kiedyś w „normalnym życiu firmowym”. Jak pracodawcy mogą poprawić tę sytuację i na co zwrócić uwagę w przypadku pracy zdalnej?
Nie samą pensją człowiek żyje. Benefity pracownicze to tuż za pensją kolejny czynnik, który często decyduje o podjęciu zatrudnienia w konkretnej firmie. Jak pokazują badania, aż 78% osób uważa, że pakiet świadczeń pozapłacowych jest istotny w trakcie przeglądania ofert pracy . Jeszcze przed pandemią wielu pracodawców kusiło kandydatów różnymi propozycjami – jednak wirus zweryfikował rynek w tym obszarze. Jak więc będzie wyglądać przyszłość, oferowanych przez pracodawców, benefitów?