REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pracownicy oceniają wsparcie pracodawców na home office? [SONDA]

Jak pracownicy oceniają wsparcie pracodawców na home office z perspektywy roku?
Jak pracownicy oceniają wsparcie pracodawców na home office z perspektywy roku?

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 50% pracowników zdalnych została pozytywnie zaskoczona przez swoją firmę na home office. Co czwarty deklaruje, że podczas pracy zdalnej otrzymał benefit od pracodawcy więcej niż raz.

Jakie benefity na home office?

Wyniki sondy Dailyfruits „Pracodawca wsparciem pracowników na home office” pokazały, że aż 70% zapytanych pracowników uważa, firmy powinny zapewniać pracownikom benefity na home office. Respondenci wskazali także, które z benefitów są ich zdaniem najbardziej atrakcyjne podczas pracy zdalnej. Na pierwszym miejscu mimo faktu, że minął już rok od wybuchu pandemii znalazła się dopłata do wyposażenia stanowiska pracy na home office – 55% wskazań. Zdaniem 41% byłaby to świąteczna, okolicznościowa paczka. Co trzeci pracownik otrzymałby chętnie do domu przesyłkę ze zdrową żywnością, a 26% skorzystałoby z porad online specjalistów, na przykład dietetyka, psychologa czy trenera. Na kolejnych pozycjach znalazły się: produkty służące kreatywnemu spędzaniu czasu i relaksowi, wsparcie aktywności fizycznej np. przyrządy do ćwiczeń, integracja pracowników online oraz organizacja czasu wolnego.

REKLAMA

Najczęściej paczka okolicznościowa

Pandemia sprawiła, że jak nigdy dotąd pracownicy zaczęli cenić benefity, związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym oraz realnie odpowiadające im potrzebom. Benefity spełniające jedynie funkcje wizerunkowe straciły swoją użyteczność, ustępując miejsca prostszym rozwiązaniom, jak na przykład paczki na home office z produktami, wspierającymi zdrowie i odporność.

Co drugi spośród respondentów sondy został miło zaskoczony przez pracodawcę w okresie pracy zdalnej upominkiem, dofinansowanie lub innym benefitem.

Najczęściej była to:

  • okolicznościowa paczka – 48% odpowiedzi,
  • możliwość skorzystania z porad specjalistów online – 35% wskazań,
  • niespodzianki związane z organizacją czasu wolnego np. gry planszowe, dopłata do wyposażenia stanowiska pracy -19%,
  • wsparcie aktywności fizycznej w różnej formie -16%,
  • przesyłka ze świeżą żywnością do domu – 12% odpowiedzi.

Z otrzymanych benefitów i różnych form wsparcia pracodawcy na home office w 60% przypadków korzystał też partner/partnerka, dzieci a nawet cała rodzina.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A może integracja online?

REKLAMA

Blisko połowa, zapytanych przez Dailyfruits pracowników zdalnych brała udział w  zorganizowanych przez pracodawcę różnych formach integracji online. Zdaniem 57% respondentów sondy „Pracodawca wsparciem pracowników na home office” w najbliższej przyszłości w firmach powinny być organizowane takie działania. Ich przykładem jest wspólne gotowanie na żywo, gry konkursy czy nieformalne spotkania okolicznościowe.

Wykorzystując dostępne narzędzia do wirtualnych spotkań i wysyłając pracownikom na home office zestawy produktów, można zorganizować wspólny posiłek online dla pracowników czy nawet life cooking online z mistrzem kuchni. Ostatnie miesiące pokazały, że integracja, szczególnie w okresie pandemii, gdy rośnie zmęczenia pracą zdalną niesie za sobą szereg korzyści. Rozmowy w luźniejszej atmosferze, wzmacnianie przynależności do zespołu czy poczucia bezpieczeństwa to równie ważne elementy pracy, co benefity na home office.

Perspektywa ostatniego roku pokazała i uświadomiła wielu organizacjom, że coraz istotniejsze jest zadbanie nie tylko o wyniki finansowe firm, ale również o społeczny aspekt pracy.

benefity

Jakie benefity cieszą się największym zainteresowaniem wśród pracowników?

Ankiety sondażowa „Pracodawca wsparciem pracowników na home office” Dailyfruits została przeprowadzona wśród pracowników wykonujących pracę zdalną przez minimum 30 dni ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzięło w niej udział 374 respondentów. Sondaż przeprowadzono w dniach 23.04.2021 - 3.05.2021.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA