REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakiego wsparcia od pracodawcy oczekuje pracownik na home office?

Subskrybuj nas na Youtube
Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?
Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu, stworzenie ergonomicznego miejsca pracy, bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem, szerszy pakiet opieki medycznej to najczęściej wymieniane formy wsparcia, jakie chcieliby uzyskać pracownicy na home office od swoich pracodawców.

Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy postrzeganie pracy zdalnej jako modelu świadczenia pracy ewaluowało od pożądanego benefitu do konieczności, budzącej frustrację i zniechęcenie pracowników. Wyniki badania "Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków" zrealizowanego przez Dailyfruits potwierdziły, że osoby pracujące poza biurem zaczęły otwarcie sygnalizować, czego brakuje im na home office i jakiego wsparcia oczekują od pracodawców.

REKLAMA

REKLAMA

Przygnębienie i frustracja – 21% odpowiedzi, samotność – 19% wskazań oraz stres – 11% odpowiedzi to negatywne emocje, jakie wywołuje z perspektywy ostatnich miesięcy home office u Polaków. Oznacza to, że co drugi respondent, biorący udział w badaniu Dailyfruits [1] odczuwa psychiczne skutki przedłużającej się pracy zdalnej. Co trzeci ankietowany przyznaje, że zmniejszyła się jego efektywność, a 31% deklaruje, że częściej niż wcześniej zajada stres.

Przeniesienie się z biura do domu na długi czas sprawiło, że pracownikom zaczęło brakować wielu elementów z codziennej, biurowej pracy jak: bezpośrednie kontakty z współpracownikami – 85%, spotkań przy kawie – 78%, atmosfery biura – 68%, ergonomicznego miejsca pracy – 58%, sprzętu biurowego, jak skaner czy drukarka – 52% odpowiedzi.

Co trzeci respondent wskazał na dostęp do świeżych warzyw i owoców oraz innych produktów żywieniowych. Realizowane przez pracodawców działania na rzecz pracowników, powinny uwzględniać największe i bieżące potrzeby pracowników, związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Jak pokazał raport Activy [2] w nowej rzeczywistości są to m.in.: regularna aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41% . Pracownicy sygnalizują również potrzebę firmowej integracji - aż 71% pracowników twierdzi, że ilość takich działań w firmie zmniejszyła się w czasie pandemii, a wśród nich 59% deklaruje, że ich potrzebuje.

REKLAMA

Dane z raportu pokazują także, że wielu pracodawców musi się zmierzyć z kolejnym wyzwaniem, jakim jest team building członków, pracujących zdalnie w rozproszonych zespołach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakiego wsparcia oczekują pracownicy od pracodawcy?

Przejście na tryb pracy zdalnej pociągnęło za sobą nowe wyzwania dla pracodawców, gdyż pracownicy z czasem nauczyli się korzystać z narzędzi do współpracy na odległość, ale zaczęli odczuwać deficyty emocjonalne wynikające z izolacji. Home office stał się dla wielu pracowników przymusową formą funkcjonowania zawodowego z rosnącym poczuciem osamotnienia.

- Z perspektywy ostatniego roku obserwujemy, że coraz więcej pracodawców zauważa potrzebę budowania więzi z pracownikami na odległość. Próbuje zaskoczyć ich pozytywnie, decydując się na różne akcje, np. wysłanie pracownikom na home office paczek z owocami, warzywami i innymi zdrowymi produktami czy udział w nietypowych wydarzeniach firmowych jak np. live cooking online. Bazując na zdrowej żywności i rozwiązaniach umożliwiających realizację zdalnych działań team building, związanych z gotowaniem online czy realizacją firmowych śniadań po przesłaniu do pracowników produktów na ich przygotowanie, można reagować na bieżące potrzeby pracowników w obszarze integracji i emocjonalnego wsparcia. – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Na pytanie postawione respondentom badania Dailyfruits – które z wymienionych działań pracodawcy byłoby dla Ciebie największym wsparciem podczas pracy na home office? – pracownicy najczęściej wskazywali na:

  • przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu – 47% odpowiedzi,
  • stworzenie ergonomicznego miejsca pracy – 23% wskazań,
  • bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem – 19% odpowiedzi,
  • szerszy pakiet opieki medycznej – 10% wskazań.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Badanie Dailyfruits „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków”, 2021

[2] Raport Activy „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych”, 2020

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA