REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakiego wsparcia od pracodawcy oczekuje pracownik na home office?

Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?
Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu, stworzenie ergonomicznego miejsca pracy, bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem, szerszy pakiet opieki medycznej to najczęściej wymieniane formy wsparcia, jakie chcieliby uzyskać pracownicy na home office od swoich pracodawców.

Czego najbardziej brakuje pracownikom na home office?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy postrzeganie pracy zdalnej jako modelu świadczenia pracy ewaluowało od pożądanego benefitu do konieczności, budzącej frustrację i zniechęcenie pracowników. Wyniki badania "Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków" zrealizowanego przez Dailyfruits potwierdziły, że osoby pracujące poza biurem zaczęły otwarcie sygnalizować, czego brakuje im na home office i jakiego wsparcia oczekują od pracodawców.

REKLAMA

REKLAMA

Przygnębienie i frustracja – 21% odpowiedzi, samotność – 19% wskazań oraz stres – 11% odpowiedzi to negatywne emocje, jakie wywołuje z perspektywy ostatnich miesięcy home office u Polaków. Oznacza to, że co drugi respondent, biorący udział w badaniu Dailyfruits [1] odczuwa psychiczne skutki przedłużającej się pracy zdalnej. Co trzeci ankietowany przyznaje, że zmniejszyła się jego efektywność, a 31% deklaruje, że częściej niż wcześniej zajada stres.

Przeniesienie się z biura do domu na długi czas sprawiło, że pracownikom zaczęło brakować wielu elementów z codziennej, biurowej pracy jak: bezpośrednie kontakty z współpracownikami – 85%, spotkań przy kawie – 78%, atmosfery biura – 68%, ergonomicznego miejsca pracy – 58%, sprzętu biurowego, jak skaner czy drukarka – 52% odpowiedzi.

Co trzeci respondent wskazał na dostęp do świeżych warzyw i owoców oraz innych produktów żywieniowych. Realizowane przez pracodawców działania na rzecz pracowników, powinny uwzględniać największe i bieżące potrzeby pracowników, związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Jak pokazał raport Activy [2] w nowej rzeczywistości są to m.in.: regularna aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41% . Pracownicy sygnalizują również potrzebę firmowej integracji - aż 71% pracowników twierdzi, że ilość takich działań w firmie zmniejszyła się w czasie pandemii, a wśród nich 59% deklaruje, że ich potrzebuje.

Dane z raportu pokazują także, że wielu pracodawców musi się zmierzyć z kolejnym wyzwaniem, jakim jest team building członków, pracujących zdalnie w rozproszonych zespołach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakiego wsparcia oczekują pracownicy od pracodawcy?

REKLAMA

Przejście na tryb pracy zdalnej pociągnęło za sobą nowe wyzwania dla pracodawców, gdyż pracownicy z czasem nauczyli się korzystać z narzędzi do współpracy na odległość, ale zaczęli odczuwać deficyty emocjonalne wynikające z izolacji. Home office stał się dla wielu pracowników przymusową formą funkcjonowania zawodowego z rosnącym poczuciem osamotnienia.

- Z perspektywy ostatniego roku obserwujemy, że coraz więcej pracodawców zauważa potrzebę budowania więzi z pracownikami na odległość. Próbuje zaskoczyć ich pozytywnie, decydując się na różne akcje, np. wysłanie pracownikom na home office paczek z owocami, warzywami i innymi zdrowymi produktami czy udział w nietypowych wydarzeniach firmowych jak np. live cooking online. Bazując na zdrowej żywności i rozwiązaniach umożliwiających realizację zdalnych działań team building, związanych z gotowaniem online czy realizacją firmowych śniadań po przesłaniu do pracowników produktów na ich przygotowanie, można reagować na bieżące potrzeby pracowników w obszarze integracji i emocjonalnego wsparcia. – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Na pytanie postawione respondentom badania Dailyfruits – które z wymienionych działań pracodawcy byłoby dla Ciebie największym wsparciem podczas pracy na home office? – pracownicy najczęściej wskazywali na:

  • przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu – 47% odpowiedzi,
  • stworzenie ergonomicznego miejsca pracy – 23% wskazań,
  • bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem – 19% odpowiedzi,
  • szerszy pakiet opieki medycznej – 10% wskazań.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Badanie Dailyfruits „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków”, 2021

[2] Raport Activy „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych”, 2020

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA