REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co z firmowymi wigiliami w tym roku?

Subskrybuj nas na Youtube
Co z firmowymi wigiliami w tym roku?
Co z firmowymi wigiliami w tym roku?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Home office zostanie z nami na dłużej. Dlatego wielu pracodawców zaczyna już w listopadzie szukać alternatywy dla firmowego świątecznego spotkania z pracownikami.

Wigilia firmowa

Tradycja świątecznych spotkań dotyczy przede wszystkim sfery życia prywatnego, ale od kilkunastu lat jest również coraz mocniej obecna w życiu zawodowym Polaków. Wielu pracodawców korzystając z okazji grudniowych świąt organizowała dotychczas firmowe spotkania w restauracjach czy w swoich siedzibach. Były to spotkania mniej formalne, sprzyjające integracji, wprowadzające do organizacji świąteczną atmosferę, ale także służące podsumowaniom roku i prezentacji planów na nowy okres.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Wigilia firmowa online

Firmy działające od kilku miesięcy w pandemicznej rzeczywistości przestawiły się w miarę możliwości na model pracy zdalnej i maksymalne wykorzystanie dostępnych  na rynku narzędzi online. Pojawiają się coraz więcej wyników badań prezentujących nie tylko efekty adaptacji polskich firm do kryzysu wywołanego COVID-19, jak pokazuje na przykład raport  „Polski biznes w sytuacji pandemii" przygotowany przez specjalistów z zakresu zarządzania z Akademii Leona Koźmińskiego, ale także prezentujących opinie Polaków na temat pracy zdalnej. Wyniki badań i sond realizowanych w ostatnich miesiącach potwierdzają, że praca zdalna w dłuższej perspektywie nam nie służy. Pracownicy coraz częściej oceniają swoją pracę jako nudną i demotywującą, ale przede wszystkim wielu z nich jest zmęczona zbyt dużą ilością spotkań online, realizowanych na poziomie zespołów, działów czy wydarzeń ogólnofirmowych. W związku z tym zanim dział HR podejmie decyzję o organizacji spotkania świąteczne online warto, aby zadał sobie pytanie czy jest to wydarzenie, które warto organizować w takiej formie? Na rynku jest już dostępnych coraz więcej ofert na realizację eventów wigilijnych online z wykorzystaniem dedykowanych platform. W ramach takiego wydarzenia można zrealizować transmisję na żywo, wynająć konferansjera, zrealizować transmisję wybranych występów czy poprowadzić tematyczne warsztaty online. Pytanie - czy przyniesie to pracodawcom pożądany efekt? Czy zbuduje pozory „firmowej nowej normalności”? Ilu pracowników po wielu godzinach pracy przed ekranem komputera, będą chciało uczestniczyć w Wigilii online?

Realny, świąteczny upominek dla pracownika

Ostatnie miesiące wprowadziły duże zmiany na rynku benefitów pracowniczych. Część z nich została zlikwidowana ze względów ekonomicznych, podyktowanych pandemią, część z nich została przeniesiona się do świata wirtualnego. Masaże biurowe online, w trakcie których pracownik się sam masuje pod okiem masażysty, którego widzi na laptopie, sesje jogi online realizowane przez instruktorów – przykłady te pokazują, że wiele rzeczy można zrobić online, tylko czy należy?

REKLAMA

Zdrowe paczki

W gąszczu benefitów online dobrze jest dać pracownikowi coś namacalnego, szczególnie w perspektywie grudniowych świąt, a przy okazji zdrowego w czasach pandemii. Funkcjonując od kilku miesięcy intensywnie w wirtualnej rzeczywistości, coraz większa jest potrzeba zetknięcia z rzeczami materialnymi, które można dotknąć, powąchać, ugryźć. Jeśli chcemy podarować naszym pracownikom świąteczny, realny i praktyczny upominek, zamiast kolejnego benefitu online, możemy wysłać im na przykład zdrową paczkę pełną owoców warzyw, bakalii, przypraw. Do takiej paczki oprócz świątecznych życzeń, można dodać maseczki, płyn do dezynfekcji, firmowy gadżet, a nawet przepisy na zdrowe posiłki do przygotowania z produktów, które znajdują się w pudełku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Widzimy od początku drugiej fali pandemii rosnące zainteresowanie pracodawców „zdrowymi paczkami dla pracowników”, które mogą wysłać im na home office. W ciągu 10 lat poznaliśmy dobrze pracodawców i wiedzieliśmy, że wielu z nich będzie poszukiwać alternatywy dla dostaw owoców do biur, aby nie rezygnować z wdrożonego benefitu i pokazać pracownikom, że dba się w firmie o ich zdrowie i docenia zaangażowanie, szczególnie w trudnych dla biznesu czasach. Wdrożyliśmy słuchając potrzeb pracodawców rozwiązanie, w którym pracownik danej firmy może sam zamówić sobie paczkę z owocami czy innymi zdrowymi przekąskami pod wskazany przez siebie adres. Umożliwia to pracodawcom realizację akcji wysyłek zdrowych paczek pracownikom, na przykład z okazji grudniowych świąt, bez konieczności przekazywania danych osobowych pracowników i bez naruszania przepisów RODO. – komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits, która od kilku tygodni dostaje coraz więcej zapytań o możliwość wysłania świątecznych paczek pracownikom na home office.

Skrzynka pełna owoców i warzyw lub innych zdrowych produktów na home office to prosty, ale bardzo czytelny gest, który szczególnie w czasie pandemii, zyskuje w oczach pracowników. W grudniu może być realnym i praktycznym upominkiem od pracodawcy, który stanie się dodatkiem do eventu wigilijnego online lub jego alternatywą.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

REKLAMA

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

REKLAMA