REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca zdalna sprzyja samotności pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Ciemna strona pracy zdalnej a wsparcie pracodawcy
Ciemna strona pracy zdalnej a wsparcie pracodawcy
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca zdalna oprócz wielu zalet ma również wiele wad. Dla coraz większej liczby osób, działających na home office jest przymusową formą izolacji społecznej. Dlatego dużego znaczenia nabiera rola pracodawcy w zadbaniu o dobrostan pracowników, mający wpływ na kondycję firmy.

Praca zdalna jest koniecznością

REKLAMA

Home office był obecny na polskim rynku pracy długo przed pandemią i głównie funkcjonował w środowisku korporacji i start-upów. Pandemia jednak zmusiła większość firm do przeorganizowania modelu pracy i wdrożenia home office jako zdalnej formy świadczenia obowiązków służbowych dla większości pracowników. Możliwość pracy zdalnej, która przedtem była postrzegana jako benefit dla wybranych, pozwalający na lepsze zachowanie work-life balance, stała się powszechną formą pracy w pandemicznej rzeczywistości. Pracownicy funkcjonujący już od kliku miesięcy na home office, coraz częściej skarżą się jednak na osamotnienie i brak kontaktów nieformalnych z innymi pracownikami, mniej także identyfikują się z pracodawcą.

REKLAMA

Z raportu "Polski biznes w sytuacji pandemii" przygotowanego przez specjalistów od zarządzania z Akademii Leona Koźmińskiego [1] wynika, że praca zdalna jest często oceniana jako demotywująca i nudna. Organizacje tworzące wcześniej społeczny byt, w realiach pracy zdalnej zaczynają się dehumanizować. Pracodawcom na odległość zdecydowanie trudniej jest budować atmosferę i kulturę organizacji oraz utrzymać kontakt z pracownikami.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Jak motywować pracownika na pracy zdalnej?

REKLAMA

Coraz więcej pracodawców dostrzega, że praca zdalna obniża morale pracowników i ich energię do pracy. W związku z tym część firm, mając na uwadze dobrostan pracowników, chce zasygnalizować swoje wsparcie i decyduje się na realizację dla nich spontanicznych akcji na home office. Jedną z nich jest na przykład jednorazowa wysyłka pracownikom paczek ze zdrowymi produktami lub realizowana zamiana owocowych czwartków w biurze na cykliczne owocowe dostawy na home office.

Od początku pandemii wysłaliśmy już na zlecenie pracodawców tysiące paczek ze zdrowymi produktami dla pracowników na home office. Widzimy jak ważne jest obecnie wspieranie osób pracujących zdalnie dla organizacji, aby czuły zainteresowanie z jej strony i przynależność do rozproszonego zespołu. Otrzymujemy od pracodawców, jak i pracowników pozytywny feedback po wdrożeniu rozwiązania dedykowanego pracownikom na home office. Okazuje się, że owocowy benefit, wspierający zdrowy tryb życia, może zyskiwać na znaczeniu mimo pandemii.– mówi Jacek Kwiecień, CEO z firmy Dailyfruits.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benefity na pracy zdalnej

Benefity pozapłacowe mają duże znaczenie dla polskich pracowników. Według szacunków korzysta z nich blisko 9,5 miliona osób. Jak wynika z raportu „Potrzeby pracowników 2020” [2] niestety w trakcie pandemii aż 2/3 pracowników zgłaszało, że miało problemy ze skorzystaniem z przysługujących im benefitów. Praca w nowych realiach, diametralnie zmieniła potrzeby pracowników, którzy z dnia na dzień przestali korzystać z karnetów na zajęcia sportowe czy dofinansowania do posiłków w pracy. Pojawiły się jednak nowe rozwiązania, proponowane przez pracodawców w obszarze poprawy dobrostanu pracowników, jak na przykład webinaria z dietetykami, terapeutami czy wideo sesje jogi z certyfikowanymi trenerami. Pandemia, jak potwierdziły odpowiedzi ankietowanych w raporcie „Potrzeby pracowników 2020”, wpłynęła na postrzeganie wartości benefitów. Według 42% respondentów idealny benefit pracowniczy powinien wspierać zdrowy styl życia.

Obniżona efektywność i gorsza kondycja pracowników wynika nie tylko ze zmęczenia samą formą pracy zdalnej, ale także z popełnianych przez z nich błędów żywieniowych. To jeden z wniosków z badania, zrealizowanego przez firmę Dailyfruits [3], w którym wzięło udział 1055 Polaków aktywnych zawodowo. Mimo że aż 62% respondentów jest przekonanych, że zdrowo się odżywia, to w rzeczywistości dieta większości z nich jest uboga pod kątem odżywczym.  Złe nawyki żywieniowe, zwiększona w trakcie pandemii ekspozycja na stres, przekładają się wprost na problemy ze zdrowiem, a w konsekwencji na większą skłonność do absencji oraz obniżanie efektywności firmy.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

* źródła: [1] raport "Polski biznes w sytuacji pandemii" , Akademia Leona Koźmińskiego, 2020 r.

[2] raport „Potrzeby pracowników 2020”, PBS dla Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, 2020 r.

[3] badanie "Żywieniowe nawyki pracujących Polaków” , Dailyfruits, 2020 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA