REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes w pandemii - jakie są nowe sposoby działania firm?

Subskrybuj nas na Youtube
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Biznes w pandemii to nowe tempo zmian zachodzących w firmach. COVID-19 wymógł stosowanie na co dzień metod wcześniej uznawanych za innowacyjne i planowanych do wdrożenie w perspektywie czasu. O wpływie koronawirusa na działanie różnych sektorów rynku rozmawiano w trakcie panelu dyskusyjnego „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania”, który odbył się w trakcie Made in Wroclaw 2020.

Biznes w pandemii, czyli Made in Wrocław 2020

I dzień konferencji biznesowej Made in Wrocław poświęcony był gospodarce od nowa, czyli temu, jak pandemia koronawirusa zmieniła nasz sposób postrzegania biznesu. Jej częścią był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział eksperci ze świata biznesu i nauki: Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler Global Services Europe, Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group, prof. dr hab. Marcin Drąg, Wydział Chemiczny, Politechnika Wrocławska, Krzysztof Jarzyna, Managing Director w Industrias Alegre. Moderatorem rozmowy był dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający firmy doradczej JP Weber.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czego nauczył nas pierwszy lockdown?

REKLAMA

Jednym z tematów, o którym rozmawiali eksperci, było przygotowanie firm na drugą falę pandemii, bazujące na doświadczeniach z początku 2020 roku. Podkreślono, że po wiosennym lockdownie firmy miały kilka miesięcy na przygotowanie się na kolejną falę pandemii – wiele z nich poprawiło swoje systemy zarządzania kryzysowego, wprowadziło modele pracy hybrydowej i zadbało o odpowiednie wyposażenie pracowników. Wypracowano też sposoby rekrutacji nowych pracowników w sposób zdalny.

Wśród panelistów pojawiła się opinia, że pandemia zmieniła przede wszystkim tempo zmian zachodzących w biznesie. Zmiany, które do tej pory były planowane przez firmy w perspektywie kilku lat, są obecnie wdrażane w czasie kilku tygodni, a proces ten będzie nieodwracalny. Wprowadzono do biznesu nową dynamikę rozwoju, która staje się podstawą jego nowej rzeczywistości.

Komunikacja on line w biznesie

REKLAMA

Zaznaczono też, że choć nie wszędzie praca czy rekrutacja zdalna się sprawdzają, to podejście do komunikacji online, która okazała się bezpieczna i efektowna, zmieni się już na stałe. Będzie ona zdecydowanie częściej wykorzystywana, zastępując różnego typu spotkania, choć oczywiście nie zawsze, bo są aktywności, które wymagają zebrania się np. pracowników w jednym miejscu. Ma to też znaczenie w kontekście budowania poczucia przywiązania i wspólnoty. Pandemia jednak zdecydowanie rozszerzyła rynek pracy – nie ogranicza już nas miejsce zamieszkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia koronawirusa to również wypracowanie nowych metod pracy, nowej kultury pracy oraz zmiana stylu zarządzania i przywództwa. Biznes w tym zakresie musi uczyć się na nowo. Musi zmierzyć się z takimi sytuacjami jak budowanie zaangażowania zespołu, praca kreatywna, czy dokształcanie osób na stanowiskach juniorskich. Wcześniej mogli oni zasięgnąć porady od kolegi czy koleżanki z biurka obok, którzy dziś, szczególnie gdy nowi pracownicy zdalnie dołączają do zespołu firmy, są dla nich anonimowymi osobami na komunikatorze. Podkreślono, że dzisiejsza codzienność jest niezwykle dynamiczna, a by się do niej dostosować konieczne jest wdrażanie innowacji w codziennej pracy.

Pełen panel dyskusyjny można obejrzeć pod tym linkiem: https://youtu.be/2GnxiL-UMdk?t=5082

Made in Wrocław zostało zorganizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wroclaw 2020 są 3M, FANUC Polska, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK Wrocław, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays Poland, CBRE, mBank private banking oraz firma doradcza JP Weber. Partnerami Made in Wroclaw 2020 są Hala Stulecia, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław, SmartCity, Stadion Wrocław, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy Wrocław, Space Wizzard i HOOF. Patronaty honorowe: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce i Uniwersytet Wrocławski.

Portal INFOR.PL objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA