REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes w pandemii - jakie są nowe sposoby działania firm?

Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Biznes w pandemii to nowe tempo zmian zachodzących w firmach. COVID-19 wymógł stosowanie na co dzień metod wcześniej uznawanych za innowacyjne i planowanych do wdrożenie w perspektywie czasu. O wpływie koronawirusa na działanie różnych sektorów rynku rozmawiano w trakcie panelu dyskusyjnego „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania”, który odbył się w trakcie Made in Wroclaw 2020.

Biznes w pandemii, czyli Made in Wrocław 2020

I dzień konferencji biznesowej Made in Wrocław poświęcony był gospodarce od nowa, czyli temu, jak pandemia koronawirusa zmieniła nasz sposób postrzegania biznesu. Jej częścią był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział eksperci ze świata biznesu i nauki: Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler Global Services Europe, Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group, prof. dr hab. Marcin Drąg, Wydział Chemiczny, Politechnika Wrocławska, Krzysztof Jarzyna, Managing Director w Industrias Alegre. Moderatorem rozmowy był dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający firmy doradczej JP Weber.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czego nauczył nas pierwszy lockdown?

REKLAMA

Jednym z tematów, o którym rozmawiali eksperci, było przygotowanie firm na drugą falę pandemii, bazujące na doświadczeniach z początku 2020 roku. Podkreślono, że po wiosennym lockdownie firmy miały kilka miesięcy na przygotowanie się na kolejną falę pandemii – wiele z nich poprawiło swoje systemy zarządzania kryzysowego, wprowadziło modele pracy hybrydowej i zadbało o odpowiednie wyposażenie pracowników. Wypracowano też sposoby rekrutacji nowych pracowników w sposób zdalny.

Wśród panelistów pojawiła się opinia, że pandemia zmieniła przede wszystkim tempo zmian zachodzących w biznesie. Zmiany, które do tej pory były planowane przez firmy w perspektywie kilku lat, są obecnie wdrażane w czasie kilku tygodni, a proces ten będzie nieodwracalny. Wprowadzono do biznesu nową dynamikę rozwoju, która staje się podstawą jego nowej rzeczywistości.

Komunikacja on line w biznesie

REKLAMA

Zaznaczono też, że choć nie wszędzie praca czy rekrutacja zdalna się sprawdzają, to podejście do komunikacji online, która okazała się bezpieczna i efektowna, zmieni się już na stałe. Będzie ona zdecydowanie częściej wykorzystywana, zastępując różnego typu spotkania, choć oczywiście nie zawsze, bo są aktywności, które wymagają zebrania się np. pracowników w jednym miejscu. Ma to też znaczenie w kontekście budowania poczucia przywiązania i wspólnoty. Pandemia jednak zdecydowanie rozszerzyła rynek pracy – nie ogranicza już nas miejsce zamieszkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia koronawirusa to również wypracowanie nowych metod pracy, nowej kultury pracy oraz zmiana stylu zarządzania i przywództwa. Biznes w tym zakresie musi uczyć się na nowo. Musi zmierzyć się z takimi sytuacjami jak budowanie zaangażowania zespołu, praca kreatywna, czy dokształcanie osób na stanowiskach juniorskich. Wcześniej mogli oni zasięgnąć porady od kolegi czy koleżanki z biurka obok, którzy dziś, szczególnie gdy nowi pracownicy zdalnie dołączają do zespołu firmy, są dla nich anonimowymi osobami na komunikatorze. Podkreślono, że dzisiejsza codzienność jest niezwykle dynamiczna, a by się do niej dostosować konieczne jest wdrażanie innowacji w codziennej pracy.

Pełen panel dyskusyjny można obejrzeć pod tym linkiem: https://youtu.be/2GnxiL-UMdk?t=5082

Made in Wrocław zostało zorganizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wroclaw 2020 są 3M, FANUC Polska, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK Wrocław, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays Poland, CBRE, mBank private banking oraz firma doradcza JP Weber. Partnerami Made in Wroclaw 2020 są Hala Stulecia, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław, SmartCity, Stadion Wrocław, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy Wrocław, Space Wizzard i HOOF. Patronaty honorowe: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce i Uniwersytet Wrocławski.

Portal INFOR.PL objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

REKLAMA

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

REKLAMA

Jak ulga na ekspansję wspiera przedsiębiorców w zdobywaniu nowych rynków?

Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

REKLAMA