REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes w pandemii - jakie są nowe sposoby działania firm?

Subskrybuj nas na Youtube
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Biznes w pandemii to nowe tempo zmian zachodzących w firmach. COVID-19 wymógł stosowanie na co dzień metod wcześniej uznawanych za innowacyjne i planowanych do wdrożenie w perspektywie czasu. O wpływie koronawirusa na działanie różnych sektorów rynku rozmawiano w trakcie panelu dyskusyjnego „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania”, który odbył się w trakcie Made in Wroclaw 2020.

Biznes w pandemii, czyli Made in Wrocław 2020

I dzień konferencji biznesowej Made in Wrocław poświęcony był gospodarce od nowa, czyli temu, jak pandemia koronawirusa zmieniła nasz sposób postrzegania biznesu. Jej częścią był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział eksperci ze świata biznesu i nauki: Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler Global Services Europe, Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group, prof. dr hab. Marcin Drąg, Wydział Chemiczny, Politechnika Wrocławska, Krzysztof Jarzyna, Managing Director w Industrias Alegre. Moderatorem rozmowy był dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający firmy doradczej JP Weber.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czego nauczył nas pierwszy lockdown?

Jednym z tematów, o którym rozmawiali eksperci, było przygotowanie firm na drugą falę pandemii, bazujące na doświadczeniach z początku 2020 roku. Podkreślono, że po wiosennym lockdownie firmy miały kilka miesięcy na przygotowanie się na kolejną falę pandemii – wiele z nich poprawiło swoje systemy zarządzania kryzysowego, wprowadziło modele pracy hybrydowej i zadbało o odpowiednie wyposażenie pracowników. Wypracowano też sposoby rekrutacji nowych pracowników w sposób zdalny.

Wśród panelistów pojawiła się opinia, że pandemia zmieniła przede wszystkim tempo zmian zachodzących w biznesie. Zmiany, które do tej pory były planowane przez firmy w perspektywie kilku lat, są obecnie wdrażane w czasie kilku tygodni, a proces ten będzie nieodwracalny. Wprowadzono do biznesu nową dynamikę rozwoju, która staje się podstawą jego nowej rzeczywistości.

REKLAMA

Komunikacja on line w biznesie

Zaznaczono też, że choć nie wszędzie praca czy rekrutacja zdalna się sprawdzają, to podejście do komunikacji online, która okazała się bezpieczna i efektowna, zmieni się już na stałe. Będzie ona zdecydowanie częściej wykorzystywana, zastępując różnego typu spotkania, choć oczywiście nie zawsze, bo są aktywności, które wymagają zebrania się np. pracowników w jednym miejscu. Ma to też znaczenie w kontekście budowania poczucia przywiązania i wspólnoty. Pandemia jednak zdecydowanie rozszerzyła rynek pracy – nie ogranicza już nas miejsce zamieszkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia koronawirusa to również wypracowanie nowych metod pracy, nowej kultury pracy oraz zmiana stylu zarządzania i przywództwa. Biznes w tym zakresie musi uczyć się na nowo. Musi zmierzyć się z takimi sytuacjami jak budowanie zaangażowania zespołu, praca kreatywna, czy dokształcanie osób na stanowiskach juniorskich. Wcześniej mogli oni zasięgnąć porady od kolegi czy koleżanki z biurka obok, którzy dziś, szczególnie gdy nowi pracownicy zdalnie dołączają do zespołu firmy, są dla nich anonimowymi osobami na komunikatorze. Podkreślono, że dzisiejsza codzienność jest niezwykle dynamiczna, a by się do niej dostosować konieczne jest wdrażanie innowacji w codziennej pracy.

Pełen panel dyskusyjny można obejrzeć pod tym linkiem: https://youtu.be/2GnxiL-UMdk?t=5082

Made in Wrocław zostało zorganizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wroclaw 2020 są 3M, FANUC Polska, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK Wrocław, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays Poland, CBRE, mBank private banking oraz firma doradcza JP Weber. Partnerami Made in Wroclaw 2020 są Hala Stulecia, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław, SmartCity, Stadion Wrocław, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy Wrocław, Space Wizzard i HOOF. Patronaty honorowe: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce i Uniwersytet Wrocławski.

Portal INFOR.PL objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

REKLAMA

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA