REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes w pandemii - jakie są nowe sposoby działania firm?

Subskrybuj nas na Youtube
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
Biznes w pandemii - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Biznes w pandemii to nowe tempo zmian zachodzących w firmach. COVID-19 wymógł stosowanie na co dzień metod wcześniej uznawanych za innowacyjne i planowanych do wdrożenie w perspektywie czasu. O wpływie koronawirusa na działanie różnych sektorów rynku rozmawiano w trakcie panelu dyskusyjnego „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania”, który odbył się w trakcie Made in Wroclaw 2020.

Biznes w pandemii, czyli Made in Wrocław 2020

I dzień konferencji biznesowej Made in Wrocław poświęcony był gospodarce od nowa, czyli temu, jak pandemia koronawirusa zmieniła nasz sposób postrzegania biznesu. Jej częścią był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział eksperci ze świata biznesu i nauki: Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler Global Services Europe, Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group, prof. dr hab. Marcin Drąg, Wydział Chemiczny, Politechnika Wrocławska, Krzysztof Jarzyna, Managing Director w Industrias Alegre. Moderatorem rozmowy był dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający firmy doradczej JP Weber.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czego nauczył nas pierwszy lockdown?

REKLAMA

Jednym z tematów, o którym rozmawiali eksperci, było przygotowanie firm na drugą falę pandemii, bazujące na doświadczeniach z początku 2020 roku. Podkreślono, że po wiosennym lockdownie firmy miały kilka miesięcy na przygotowanie się na kolejną falę pandemii – wiele z nich poprawiło swoje systemy zarządzania kryzysowego, wprowadziło modele pracy hybrydowej i zadbało o odpowiednie wyposażenie pracowników. Wypracowano też sposoby rekrutacji nowych pracowników w sposób zdalny.

Wśród panelistów pojawiła się opinia, że pandemia zmieniła przede wszystkim tempo zmian zachodzących w biznesie. Zmiany, które do tej pory były planowane przez firmy w perspektywie kilku lat, są obecnie wdrażane w czasie kilku tygodni, a proces ten będzie nieodwracalny. Wprowadzono do biznesu nową dynamikę rozwoju, która staje się podstawą jego nowej rzeczywistości.

Komunikacja on line w biznesie

REKLAMA

Zaznaczono też, że choć nie wszędzie praca czy rekrutacja zdalna się sprawdzają, to podejście do komunikacji online, która okazała się bezpieczna i efektowna, zmieni się już na stałe. Będzie ona zdecydowanie częściej wykorzystywana, zastępując różnego typu spotkania, choć oczywiście nie zawsze, bo są aktywności, które wymagają zebrania się np. pracowników w jednym miejscu. Ma to też znaczenie w kontekście budowania poczucia przywiązania i wspólnoty. Pandemia jednak zdecydowanie rozszerzyła rynek pracy – nie ogranicza już nas miejsce zamieszkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia koronawirusa to również wypracowanie nowych metod pracy, nowej kultury pracy oraz zmiana stylu zarządzania i przywództwa. Biznes w tym zakresie musi uczyć się na nowo. Musi zmierzyć się z takimi sytuacjami jak budowanie zaangażowania zespołu, praca kreatywna, czy dokształcanie osób na stanowiskach juniorskich. Wcześniej mogli oni zasięgnąć porady od kolegi czy koleżanki z biurka obok, którzy dziś, szczególnie gdy nowi pracownicy zdalnie dołączają do zespołu firmy, są dla nich anonimowymi osobami na komunikatorze. Podkreślono, że dzisiejsza codzienność jest niezwykle dynamiczna, a by się do niej dostosować konieczne jest wdrażanie innowacji w codziennej pracy.

Pełen panel dyskusyjny można obejrzeć pod tym linkiem: https://youtu.be/2GnxiL-UMdk?t=5082

Made in Wrocław zostało zorganizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wroclaw 2020 są 3M, FANUC Polska, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK Wrocław, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays Poland, CBRE, mBank private banking oraz firma doradcza JP Weber. Partnerami Made in Wroclaw 2020 są Hala Stulecia, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław, SmartCity, Stadion Wrocław, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy Wrocław, Space Wizzard i HOOF. Patronaty honorowe: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce i Uniwersytet Wrocławski.

Portal INFOR.PL objął to wydarzenie patronatem medialnym.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA