REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Home office ratuje medycynę estetyczną [WYWIAD]

Pandemia wymusiła reorganizację pracy klinik medycyny estetycznej.
Pandemia wymusiła reorganizację pracy klinik medycyny estetycznej.

REKLAMA

REKLAMA

Medycyna estetyczna opiera się pandemii. Gdy większość firm pracuje zdalnie, to nie musimy rezygnować z pracy na rzecz rekonwalescencji - zauważa podkreśla dr Adam Gumkowski.

Podstawą jakiejkolwiek relacji jest zaufanie. Tak też podchodzimy do naszych pacjentów i pacjentek. Stawiamy na współpracę, a nie “wymianę dóbr” - podkreśla dr Adam Gumkowski z AGKlinik.

Pomimo niesłabnącej popularności medycyny estetycznej, nadal pokutuje pewne uprzedzenie. Z nieco większą rezerwą będziemy rozpatrywali korektę nosa niż często inwazyjne leczenie stomatologiczne. Czy słusznie?

REKLAMA

Oczywiście, że nie. Dla jasności żadna gałąź medycyny nie powinna być obarczona stereotypami, a przede wszystkim dystansem do samych lekarzy. Jesteśmy przedstawicielami zawodu ogromnego zaufania społecznego. Podstawą jakiejkolwiek relacji jest zaufanie. Tak też podchodzimy do naszych pacjentów i pacjentek. Stawiamy na współpracę, a nie “wymianę dóbr”. Powiem więcej, praktykę lekarską traktuję jako misję.

Skąd więc tak dużo kontrowersji wokół medycyny estetycznej?

Prawdopodobnie chodzi o niedługi “staż” medycyny estetycznej na rynku. Jest to stosunkowo młoda dziedzina. Początki współczesnej praktyki datowane są na lata 70. XX wieku. Dla porównania stomatologia cieszy się tradycją sięgającą czasów starożytnych i doby renesansu. Nie oznacza to jednak, że obie dziedziny są wobec siebie konkurencyjne — w żadnym wypadku. Współcześnie medycyna rozwija się najdynamiczniej w historii. Na tym mogą zyskać wszystkie gałęzie, lecz przede wszystkim — sami pacjenci.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Główną przyczyną jest więc niewiedza?

Na pewno brak pewnej świadomości. Dużo rozmawiam ze swoimi pacjentami i pacjentkami. Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby wszystkich chętnych na wszelkiego rodzaju korekty. Zależy nam, aby rozwiać najgłębsze wątpliwości, ale nie naciskamy. Chcemy, żeby każdy czuł się komfortowo zarówno przed, w trakcie, jak i po zabiegu. Tak jak wspominałem, stawiamy na współpracę. Jako zespół pracujemy na rzecz piękna i lepszego życia naszych klientów i klientek.

Dużym ciosem dla biznesu był wiosenny lockdown. Czy widmo koronawirusa ominęło kliniki medycyny estetycznej?

I tak i nie. Od kwietnia m.in. kliniki nie mogły prowadzić standardowej działalności. Niektórzy jeszcze przed rozporządzeniem zawiesili usługi na rzecz teleporad, a część specjalistów zdecydowała się dorabiać poprzez szkolenia, webinary czy inne formy dzielenia się wiedzą. Wtedy faktycznie nastąpił krótki okres stagnacji, ale nie regresu. W maju z kolei mogliśmy wznowić pracę i wtedy pomimo początkowych obaw — klientów przybywało.

Praca z domu sprzyja rekonwalescencji.

Dokładnie. Przed pandemią wśród pacjentów dominowała jedna obawa — jak wrócić po zabiegu do biura? Jakiś czas po korekcie będą widoczne, chociażby zaczerwienienia, co jest naturalne. Część klientów nie chce, a czasami wstydzi się powrotu do swoich obowiązków nawet z nieznacznymi śladami zabiegu. Gdy większość firm pracuje zdalnie, takich obaw jest o wiele mniej i nie musimy rezygnować z pracy na rzecz rekonwalescencji.

Czy to jedyny czynnik wpływający na wzrost zainteresowania zabiegami?

Dochodzi jeszcze kwestia finansów. Osoby, które nie miały problemów z utrzymaniem etatu i wcześniej odłożyły część pieniędzy na wakacje i tak nie mogły wydać oszczędności ze względu na zamknięcie granic. Środki pierwotnie przeznaczone na urlopy część wydawała na kursy językowe, część na nowy telewizor, a niektórzy mówili sobie “teraz, albo nigdy” i decydowała się na korekty.

Czy obostrzenia sanitarne wymusiły reorganizację Państwa pracy już po powrocie do wykonywania zabiegów?

Oczywiście musieliśmy kontrolować, aby pacjenci przychodzili na wyznaczone godziny i nie mieli kontaktu z następną osobą w poczekalni. Nie była to jednak diametralna zmiana. Jeśli chodzi o środki sanitarne, ten aspekt był dla nas wyjątkowo istotny jeszcze przed pandemią — tego wymaga nasz zawód.

Czy w tej branży w ogóle można spocząć na laurach?

REKLAMA

Nie. Medycyna jest w szczytowym momencie swojej historii, a kolejne wyzwania współczesnego świata będą tylko przyspieszać rozwój naszego środowiska. Zawsze należy podchodzić do swojej wiedzy i umiejętności ze zdrową dawką pokory. Lekarz nigdy nie będzie mistrzem w swoim fachu, bo poszczególne dziedziny rozwijają się często szybciej, niż sam zainteresowany. Medycyna to ciągły wyścig z osiągnięciami świata nauki. Bez chęci ciągłego samokształcenia, nie ma dobrego lekarza.

Dr Adam Gumkowski – specjalista II stopnia chirurgii ogólnej; członek International Board of Cosmetic Surgery, European Academy of Cosmetic Surgery,  International Fereration for AdiposeTerapeutics and Science i innych. Od 1992 roku zajmuje się chirurgią estetyczną. Specjalista w zakresie zabiegów małoinwazyjnych. Założyciel AGKlinik — Kliniki Sztuk Pięknych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA