REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są przyczyny awarii sprzetów firmowych na home office?

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy w dobie home office, podczas którego wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?

Jakie sprzęty firmowe psują się najbardziej?

Na podium firmowych urządzeń, które ulegają awariom, znajdują się: laptop, telefon oraz tablet. A jak podają dane zebrane przez IDG już co 10 służbowy laptop lub tablet psuje się podczas pierwszego roku użytkowania. Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy? 

REKLAMA

Przyczyny awarii sprzętów firmowych – TOP 3

Wśród wielkiej trójki najczęstszych przyczyn usterek sprzętów firmowych znajdują się:

  1. Nieprawidłowe użytkowanie sprzętu.

Nie chodzi tu jednak o to, czy pracownik potrafi korzystać z urządzeń typu laptop, tablet, ale o to, w jaki sposób z nich korzysta. Bardzo często zdarza się bowiem, że głównym powodem awarii staje się złośliwe oprogramowanie, które zostaje pobrane podczas przeglądania i ściągania różnorodnych plików z Internetu. W efekcie istnieje ryzyko utraty ważnych dokumentów przechowywanych na komputerze lub wypłynięcie poufnych danych na temat firmy lub jej klientów.

  1. Brak fachowego serwisowania

REKLAMA

Zdarza się, że pracownicy, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji, zaczynają samodzielnie aktualizować oprogramowanie lub w momencie wystąpienia drobnej usterki decydują się naprawiać ją na własną rękę. W efekcie sprzęt jest w dużo gorszym stanie.

– Sprawdzony serwis urządzeń firmowych nie tylko rzetelnie zdiagnozuje źródło problemów, ale także wykorzysta pozyskaną wiedzę, doświadczenie oraz profesjonalne narzędzia do naprawy sprzętu – mówi Monika Książek, z Sieci Serwisowej Quadra-Net.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotną kwestią jest także możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy.

- Z doświadczenia wiemy, że czasem stanowi to o „być albo nie być” firmy na rynku i wywiązania się z zawartych kontraktów - dodaje Książek.

  1. Problemy z siecią elektryczną.

W wielu przypadkach sprzęt, który poprawnie działał w przestrzeni biurowej, przestaje funkcjonować w ten sam sposób w warunkach domowych. Jest to spowodowane skokami napięcia, które negatywnie wpływają na podzespoły np. komputera.

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez IDG wskazało, że najbardziej podatny na uszkodzenia jest wyświetlacz (niezależnie od rodzaju urządzenia). Aż w 70% przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Równie często tablety, laptopy, czy telefony firmowe zostają zalane lub coś na nie spada. Z kolei co 4 laptop psuje się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu. A w jakich branżach sprzęt firmowy najczęściej ulega awariom? Okazuje się, że największy odsetek notuje się wśród służb mundurowych np. w policji lub w wojsku. Na drugim miejscu znajdują się firmy telekomunikacyjne i dostawcy mediów. Podium zamyka branża transportowa.

Awaria sprzętu firmowego nie musi jednak zakłócać prawidłowego funkcjonowania firmy. Słowem klucz jest prewencja. Dzięki niej jeszcze przed wystąpieniem awarii będziemy mogli zarówno odpowiednio przygotować się na taką okoliczność (np. korzystając ze wsparcia sieci serwisowych), jak i stworzyć zasady korzystania ze sprzętu firmowego, które obowiązywać będą każdego pracownika.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA