REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są przyczyny awarii sprzetów firmowych na home office?

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy w dobie home office, podczas którego wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?

Jakie sprzęty firmowe psują się najbardziej?

Na podium firmowych urządzeń, które ulegają awariom, znajdują się: laptop, telefon oraz tablet. A jak podają dane zebrane przez IDG już co 10 służbowy laptop lub tablet psuje się podczas pierwszego roku użytkowania. Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy? 

REKLAMA

Przyczyny awarii sprzętów firmowych – TOP 3

Wśród wielkiej trójki najczęstszych przyczyn usterek sprzętów firmowych znajdują się:

  1. Nieprawidłowe użytkowanie sprzętu.

Nie chodzi tu jednak o to, czy pracownik potrafi korzystać z urządzeń typu laptop, tablet, ale o to, w jaki sposób z nich korzysta. Bardzo często zdarza się bowiem, że głównym powodem awarii staje się złośliwe oprogramowanie, które zostaje pobrane podczas przeglądania i ściągania różnorodnych plików z Internetu. W efekcie istnieje ryzyko utraty ważnych dokumentów przechowywanych na komputerze lub wypłynięcie poufnych danych na temat firmy lub jej klientów.

  1. Brak fachowego serwisowania

REKLAMA

Zdarza się, że pracownicy, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji, zaczynają samodzielnie aktualizować oprogramowanie lub w momencie wystąpienia drobnej usterki decydują się naprawiać ją na własną rękę. W efekcie sprzęt jest w dużo gorszym stanie.

– Sprawdzony serwis urządzeń firmowych nie tylko rzetelnie zdiagnozuje źródło problemów, ale także wykorzysta pozyskaną wiedzę, doświadczenie oraz profesjonalne narzędzia do naprawy sprzętu – mówi Monika Książek, z Sieci Serwisowej Quadra-Net.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotną kwestią jest także możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy.

- Z doświadczenia wiemy, że czasem stanowi to o „być albo nie być” firmy na rynku i wywiązania się z zawartych kontraktów - dodaje Książek.

  1. Problemy z siecią elektryczną.

W wielu przypadkach sprzęt, który poprawnie działał w przestrzeni biurowej, przestaje funkcjonować w ten sam sposób w warunkach domowych. Jest to spowodowane skokami napięcia, które negatywnie wpływają na podzespoły np. komputera.

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez IDG wskazało, że najbardziej podatny na uszkodzenia jest wyświetlacz (niezależnie od rodzaju urządzenia). Aż w 70% przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Równie często tablety, laptopy, czy telefony firmowe zostają zalane lub coś na nie spada. Z kolei co 4 laptop psuje się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu. A w jakich branżach sprzęt firmowy najczęściej ulega awariom? Okazuje się, że największy odsetek notuje się wśród służb mundurowych np. w policji lub w wojsku. Na drugim miejscu znajdują się firmy telekomunikacyjne i dostawcy mediów. Podium zamyka branża transportowa.

Awaria sprzętu firmowego nie musi jednak zakłócać prawidłowego funkcjonowania firmy. Słowem klucz jest prewencja. Dzięki niej jeszcze przed wystąpieniem awarii będziemy mogli zarówno odpowiednio przygotować się na taką okoliczność (np. korzystając ze wsparcia sieci serwisowych), jak i stworzyć zasady korzystania ze sprzętu firmowego, które obowiązywać będą każdego pracownika.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA