REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są przyczyny awarii sprzetów firmowych na home office?

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy w dobie home office, podczas którego wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?

Jakie sprzęty firmowe psują się najbardziej?

Na podium firmowych urządzeń, które ulegają awariom, znajdują się: laptop, telefon oraz tablet. A jak podają dane zebrane przez IDG już co 10 służbowy laptop lub tablet psuje się podczas pierwszego roku użytkowania. Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy? 

REKLAMA

Przyczyny awarii sprzętów firmowych – TOP 3

Wśród wielkiej trójki najczęstszych przyczyn usterek sprzętów firmowych znajdują się:

  1. Nieprawidłowe użytkowanie sprzętu.

Nie chodzi tu jednak o to, czy pracownik potrafi korzystać z urządzeń typu laptop, tablet, ale o to, w jaki sposób z nich korzysta. Bardzo często zdarza się bowiem, że głównym powodem awarii staje się złośliwe oprogramowanie, które zostaje pobrane podczas przeglądania i ściągania różnorodnych plików z Internetu. W efekcie istnieje ryzyko utraty ważnych dokumentów przechowywanych na komputerze lub wypłynięcie poufnych danych na temat firmy lub jej klientów.

  1. Brak fachowego serwisowania

REKLAMA

Zdarza się, że pracownicy, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji, zaczynają samodzielnie aktualizować oprogramowanie lub w momencie wystąpienia drobnej usterki decydują się naprawiać ją na własną rękę. W efekcie sprzęt jest w dużo gorszym stanie.

– Sprawdzony serwis urządzeń firmowych nie tylko rzetelnie zdiagnozuje źródło problemów, ale także wykorzysta pozyskaną wiedzę, doświadczenie oraz profesjonalne narzędzia do naprawy sprzętu – mówi Monika Książek, z Sieci Serwisowej Quadra-Net.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotną kwestią jest także możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy.

- Z doświadczenia wiemy, że czasem stanowi to o „być albo nie być” firmy na rynku i wywiązania się z zawartych kontraktów - dodaje Książek.

  1. Problemy z siecią elektryczną.

W wielu przypadkach sprzęt, który poprawnie działał w przestrzeni biurowej, przestaje funkcjonować w ten sam sposób w warunkach domowych. Jest to spowodowane skokami napięcia, które negatywnie wpływają na podzespoły np. komputera.

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez IDG wskazało, że najbardziej podatny na uszkodzenia jest wyświetlacz (niezależnie od rodzaju urządzenia). Aż w 70% przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Równie często tablety, laptopy, czy telefony firmowe zostają zalane lub coś na nie spada. Z kolei co 4 laptop psuje się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu. A w jakich branżach sprzęt firmowy najczęściej ulega awariom? Okazuje się, że największy odsetek notuje się wśród służb mundurowych np. w policji lub w wojsku. Na drugim miejscu znajdują się firmy telekomunikacyjne i dostawcy mediów. Podium zamyka branża transportowa.

Awaria sprzętu firmowego nie musi jednak zakłócać prawidłowego funkcjonowania firmy. Słowem klucz jest prewencja. Dzięki niej jeszcze przed wystąpieniem awarii będziemy mogli zarówno odpowiednio przygotować się na taką okoliczność (np. korzystając ze wsparcia sieci serwisowych), jak i stworzyć zasady korzystania ze sprzętu firmowego, które obowiązywać będą każdego pracownika.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

Cyfryzacja dwóch prędkości. Jak się digitalizują polskie firmy?

Analizy rynkowe wskazują na istnienie wśród polskich przedsiębiorstw zjawiska „cyfryzacji dwóch prędkości”. Implementacja elementarnych cyfrowych narzędzi, jak podpis elektroniczny czy cyfrowa pieczęć, może stać się pierwszym krokiem w kierunku zniwelowania różnic względem liderów.

REKLAMA