REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Śniadania online na home office coraz popularniejsze

Subskrybuj nas na Youtube
Śniadania odgrywają ważną rolę w utrzymaniu efektywności w pracy.
Śniadania odgrywają ważną rolę w utrzymaniu efektywności w pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy na home office nie lubią samotnych posiłków. 46% pracowników z powodu zbyt późnego jedzenia już od rana pracuje mniej efektywnie, a 6% nie spożywa drugiego śniadania wcale.

Jak zintegrować zespół przy śniadaniu?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Wonderful Pistachios w Wielkiej Brytanii, co druga osoba przed pandemią jadała śniadania i obiady za biurkiem, a co 10. spożywała tam trzy posiłki. Sytuacja w Polsce wyglądała zapewne podobnie. A zatem miliony pracowników biurowych każdego dnia jadały w pracy śniadania, obiady, a czasem nawet kolację. W okresie pandemii na pewno się to nasiliło. Dlatego pracodawcy dostrzegli potencjał w budowaniu relacji firmowych właśnie podczas wspólnych posiłków, kiedy pracownicy odczuwają coraz większą potrzebę integracji.

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z raportu Activy „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” aż 71,1% pracowników uważa, że podczas pandemii w firmie zmniejszyła się integracja pracowników, a wśród nich 59,4% deklaruje, że potrzebuje integracji z innymi pracownikami w nowej rzeczywistości.

Zauważyliśmy, że pracodawcy poszukują obecnie sposobów, aby zintegrować zespół, któremu coraz mocniej doskwiera samotność. W nowych czasach alternatywą do wspólnych posiłków firmowych czy wyjść integracyjnych mogą być właśnie firmowe śniadania na home office. Widzimy, że takie propozycje to skuteczne rozwiązania, które stwarzają poczucie wspólnoty i mogą poprawić nastrój. Wspólne posiłki cementują więzi międzyludzkie, jak żadna inna aktywność. - mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Jedzenie a kondycja pracownika

Śniadania odgrywają również ważną rolę w utrzymaniu efektywności w pracy. Pozwalają osiągnąć optymalny poziom energii do efektywnej pracy mózgu. Zaplanowane, dobrze skomponowane śniadanie zapobiega niekontrolowanemu podjadaniu słodyczy i słonych przekąsek, które poprzez wahania poziomu stężenia glukozy we krwi zaburzają koncentrację. Jak pokazują wyniki badania „Nawyki żywieniowe pracujących Polaków” firmy Dailyfruits, tylko 3% pracowników miało zapewnione śniadanie od pracodawcy. W pracy stacjonarnej Polacy najczęściej odżywiali się dość monotonnie , podczas pandemii, ze względu na pracę w domu potencjał o zadbanie o zdrowie i zróżnicowane posiłki znacznie się zwiększył.

REKLAMA

Zła kompozycja posiłków i nieregularne ich spożywanie, nadużywanie słodyczy to obszary, w których poprawie pracodawca mógł wesprzeć pracowników dając szansę na dokonywanie lepszych wyborów żywieniowych. Coraz częstszą praktyką było na przykład zastępowanie automatów ze słodyczami na zdrowe przekąski typu owoce, warzywa i orzechy. Obecnie oprócz tego, że pracodawca może również wysyłać skrzynki ze zdrowymi produktami na home office coraz częściej organizuje również pracownikom śniadania online, aby zadbać w naturalny sposób o ich integrację między zespołami i poprawić kondycję psychiczną podczas izolacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wspólne śniadania online mogą zastąpić namiastkę przerwy na kawę w pracy. Takie rozpoczęcie dnia w postaci nieformalnego spotkania towarzyskiego, podczas którego prowadzi się niezobowiązujące rozmowy powoduje, że jesteśmy bardziej zadowoleni i zrelaksowani, mamy lepsze pomysły i szybciej rozwiązujemy problemy. Warto z nich korzystać i spędzać ten czas razem, na rozmowie i integracji, której obecnie wszyscy potrzebujemy. Badania pokazują, że wspólne spożywanie posiłku wzmacnia więzi międzyludzkie i buduje wzajemne zaufanie w pracy.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

*Brytyjskie badanie przeprowadzone przez firmę Wonderful Pistachios

*Activy. Raport 2020 „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych”

*Badanie „Żywieniowe nawyki pracujących Polaków” zostało zrealizowane w formie ankiety przez firmę Dailyfruits na próbie 1055 pracujących respondentów w wieku od 18 do 65 lat

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA