REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwa nabór do Akademii Menadżera Inwestycji

Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br.
Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br.

REKLAMA

REKLAMA

Do 21 maja br. przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji Akademii Menadżera Innowacji - projektu szkoleniowo-doradczego PARP. Sprawdź, kto może zgłosić się do projektu i jakie warunki należy spełnić.

Czym jest Akademia Menadżera Innowacji?

REKLAMA

Akademia Menadżera Innowacji (AMI) to autorski projekt szkoleniowo-doradczy realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. AMI przygotowuje właścicieli i kadrę zarządzającą do sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług w przedsiębiorstwach. Zwieńczeniem ukończenia Akademii jest plan wdrożenia zmian w przedsiębiorstwie.

REKLAMA

– To już trzecia edycja tego projektu. To oznacza, że cieszy się on coraz większą popularnością. Pomimo pandemii, menedżerowie chcą poszerzać swoje horyzonty i pogłębiać wiedzę dotyczącą wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmach, a także służącą umacnianiu ich pozycji rynkowej. Żyjemy w czasach, w których otoczenie biznesowe podlega nieustannej zmianie, a Akademia Menadżera Innowacji oferuje know-how oraz narzędzia, które w przyszłości pozwolą przedsiębiorcom nadążyć za nimi – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

Kto może zgłosić się do programu?

Adresatami programu są zarówno MŚP, jak i duże firmy, niezależnie od branży. W pierwszej edycji programu wzięło udział kilkudziesięciu pracowników z 16 firm. W drugiej edycji było to już 86 osób z 26 firm.

– Wsparcie doradcze doświadczonych praktyków biznesu we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań daje szansę na rozwój firm w nowych obszarach działalności oraz działanie w dużo większej skali. Akademia Menadżera Innowacji oferuje rynkową wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawdzony model szkoleniowy to recepta na sukces – stwierdza Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Jak wygląda plan AMI?

REKLAMA

Program Akademii to połączenie szkoleń i doradztwa z zakresu kultury innowacyjności, strategii, struktury organizacyjnej, oceny potencjału i zasobów oraz zrozumienia procesów w firmie. Sześciomiesięczny cykl zjazdów każdej edycji zakłada połączenie części szkoleniowej i praktycznej .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwsza to wykłady i warsztaty dla menadżerów i przedstawicieli firm, które odbywają się w ramach dwudniowych spotkań. Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Uczestnicy, analizując doświadczenia polskich firm, sprawdzają m.in., jak z innowacyjnością radzą sobie najlepsi. Część druga – doradcza – odbywa się pomiędzy zjazdami i polega na współpracy pracowników biorących udział w szkoleniu z przydzielonym im doradcą. Wszystkie spotkania będą miały charakter online.

– AMI powstała po to, by pomóc przedsiębiorcom w rozwijaniu umiejętności zarządzania procesem innowacyjnym, by wspierać innowacyjność pracowników oraz motywować ich do przyjmowania i wdrażania nowych koncepcji. Wyróżnia go całościowe podejście
szkoleniowo-doradcze, dzięki czemu w 100 proc. odpowiada na potrzeby przedsiębiorców – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.

Udział w AMI jest płatny, ale przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie ze środków unijnych – do 80 proc. w przypadku mikro-, małych i średnich firm oraz do 50 proc. w przypadku dużych przedsiębiorstw.

– Informacje i narzędzia jakie zostały zaprezentowane na AMI pozwoliły nam zdiagnozować braki w naszej organizacji, a także w sposób ustrukturalizowany podejść do wprowadzania niezbędnych zmian. Bardzo chwalimy sobie współpracę z doradcami, którzy w ramach szkolenia dzielą się swoją wiedzę i doświadczeniem oraz stali się cennym członkiem naszych zespołów projektowych – przyznaje uczestnik drugiej edycji AMI Łukasz Radosiński, Ph.D. Chief Technology Officer w Novasell Sp. z o.o.

Rekrutacja

Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br. i zakłada udział maksymalnie 180 osób – od 2 do 5 pracowników z jednej firmy.

W przypadku mikroprzedsiębiorstw co najmniej dwóch uczestników, a w przypadku małych, średnich i dużych firm co najmniej trzech pracowników. Pierwszy zjazd otwierający AMI został zaplanowany na drugą połowę czerwca br.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

REKLAMA

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA