REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwa nabór do Akademii Menadżera Inwestycji

Subskrybuj nas na Youtube
Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br.
Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br.

REKLAMA

REKLAMA

Do 21 maja br. przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji Akademii Menadżera Innowacji - projektu szkoleniowo-doradczego PARP. Sprawdź, kto może zgłosić się do projektu i jakie warunki należy spełnić.

Czym jest Akademia Menadżera Innowacji?

REKLAMA

Akademia Menadżera Innowacji (AMI) to autorski projekt szkoleniowo-doradczy realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. AMI przygotowuje właścicieli i kadrę zarządzającą do sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług w przedsiębiorstwach. Zwieńczeniem ukończenia Akademii jest plan wdrożenia zmian w przedsiębiorstwie.

REKLAMA

– To już trzecia edycja tego projektu. To oznacza, że cieszy się on coraz większą popularnością. Pomimo pandemii, menedżerowie chcą poszerzać swoje horyzonty i pogłębiać wiedzę dotyczącą wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmach, a także służącą umacnianiu ich pozycji rynkowej. Żyjemy w czasach, w których otoczenie biznesowe podlega nieustannej zmianie, a Akademia Menadżera Innowacji oferuje know-how oraz narzędzia, które w przyszłości pozwolą przedsiębiorcom nadążyć za nimi – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

Kto może zgłosić się do programu?

Adresatami programu są zarówno MŚP, jak i duże firmy, niezależnie od branży. W pierwszej edycji programu wzięło udział kilkudziesięciu pracowników z 16 firm. W drugiej edycji było to już 86 osób z 26 firm.

– Wsparcie doradcze doświadczonych praktyków biznesu we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań daje szansę na rozwój firm w nowych obszarach działalności oraz działanie w dużo większej skali. Akademia Menadżera Innowacji oferuje rynkową wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawdzony model szkoleniowy to recepta na sukces – stwierdza Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Jak wygląda plan AMI?

REKLAMA

Program Akademii to połączenie szkoleń i doradztwa z zakresu kultury innowacyjności, strategii, struktury organizacyjnej, oceny potencjału i zasobów oraz zrozumienia procesów w firmie. Sześciomiesięczny cykl zjazdów każdej edycji zakłada połączenie części szkoleniowej i praktycznej .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwsza to wykłady i warsztaty dla menadżerów i przedstawicieli firm, które odbywają się w ramach dwudniowych spotkań. Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Uczestnicy, analizując doświadczenia polskich firm, sprawdzają m.in., jak z innowacyjnością radzą sobie najlepsi. Część druga – doradcza – odbywa się pomiędzy zjazdami i polega na współpracy pracowników biorących udział w szkoleniu z przydzielonym im doradcą. Wszystkie spotkania będą miały charakter online.

– AMI powstała po to, by pomóc przedsiębiorcom w rozwijaniu umiejętności zarządzania procesem innowacyjnym, by wspierać innowacyjność pracowników oraz motywować ich do przyjmowania i wdrażania nowych koncepcji. Wyróżnia go całościowe podejście
szkoleniowo-doradcze, dzięki czemu w 100 proc. odpowiada na potrzeby przedsiębiorców – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.

Udział w AMI jest płatny, ale przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie ze środków unijnych – do 80 proc. w przypadku mikro-, małych i średnich firm oraz do 50 proc. w przypadku dużych przedsiębiorstw.

– Informacje i narzędzia jakie zostały zaprezentowane na AMI pozwoliły nam zdiagnozować braki w naszej organizacji, a także w sposób ustrukturalizowany podejść do wprowadzania niezbędnych zmian. Bardzo chwalimy sobie współpracę z doradcami, którzy w ramach szkolenia dzielą się swoją wiedzę i doświadczeniem oraz stali się cennym członkiem naszych zespołów projektowych – przyznaje uczestnik drugiej edycji AMI Łukasz Radosiński, Ph.D. Chief Technology Officer w Novasell Sp. z o.o.

Rekrutacja

Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br. i zakłada udział maksymalnie 180 osób – od 2 do 5 pracowników z jednej firmy.

W przypadku mikroprzedsiębiorstw co najmniej dwóch uczestników, a w przypadku małych, średnich i dużych firm co najmniej trzech pracowników. Pierwszy zjazd otwierający AMI został zaplanowany na drugą połowę czerwca br.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA