REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwa nabór do programu „Dostępny Design. Projektowanie bez barier”

Subskrybuj nas na Youtube
O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny
O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dostępny Design to program dla firm. W projekcie mogą wziąć udział firmy niemal ze wszystkich branż. Do programu można zgłosić równocześnie nawet 16 osób. Sprawdź warunki i terminy.

Dostępny Design. Projektowanie bez barier

Celem jest przeszkolenie przedsiębiorstw z zasad projektowania uniwersalnego, które usuwa różnego rodzaju bariery w dostępności do produktów lub usług. W projekcie mogą wziąć udział firmy niemal ze wszystkich branż.

REKLAMA

Organizatorzy zapewniają, że trenerzy, m.in. z teleinformatyki, architektury, designu czy psychologii, będą każdorazowo dobierani do profilu działalności zgłaszającego się podmiotu. Uczestnikowi zostanie przyznany bezpłatny pakiet kilkudziesięciu godzin szkoleń oraz indywidualnego doradztwa. Do programu można zgłosić równocześnie nawet 16 osób.

Kto może wziąć udział w programie?

REKLAMA

Przedsiębiorcy z woj. dolnośląskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego mogą tworzyć produkty i usługi adresowane do szerszego niż dotychczas grona odbiorców. Taką szansę stwarza program „Dostępny Design. Projektowanie bez barier”, realizowany przez firmę doradczą DGA S.A. oraz centrum designu i kreatywności Concordia Design.

Celem jest przeszkolenie właścicieli i pracowników firm z zasad projektowania uniwersalnego. Pozwala ono tworzyć produkty i oferować usługi dostępne dla osób z różnego rodzaju ograniczeniami trwałymi lub czasowymi, dotyczącymi m.in. percepcji czy mobilności.

Branża nie ma znaczenia

Rodzaj bariery, którą chce znieść przedsiębiorca, nie ma znaczenia. Trzeba tylko umieć ją wskazać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Mogą zgłaszać się do nas różne branże. W ramach programu prowadzone będą szkolenia i indywidualne sesje doradcze np. z teleinformatyki, aplikacji mobilnych, architektury czy designu. Zespół 7-8 ekspertów z poszczególnych dziedzin każdorazowo jest dobierany do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Natomiast we wszystkich przypadkach kluczowe jest zauważenie wszelkich utrudnień w dostępie do oferowanych produktów lub usług – informuje Łukasz Klimek, koordynator programu w DGA S.A.

Według rządowych szacunków, nawet 30% społeczeństwa może mieć tego typu ograniczenia. W tej grupie są osoby poruszające się przy pomocy sprzętu wspomagającego, m.in. kul, lasek, balkoników, protez lub wózków inwalidzkich. Są to też ludzie słabsi fizycznie, a także mający uszkodzony narząd słuchu bądź wzroku, trudności manualne czy poznawcze. Ponadto wiele utrudnień mobilnych dotyczy zdrowych i pełnosprawnych Polaków, m.in. kobiet w ciąży, rodziców z wózkami dziecięcymi i podróżnych z bagażami.

– W tym wypadku cele biznesowe wprost łączą się z kwestiami społecznymi. Konieczne jest, by nowe usługi czy produkty były dostępne dla jak najszerszego kręgu osób. Działając w tym duchu jako przedsiębiorcy, zdecydowanie poszerzamy grupę klientów i swój potencjał rozwojowy – mówi Anna Szymańska, wiceprezes DGA S.A.

Grupa docelowa tzw. rozwiązań uniwersalnych, stosowanych zarówno offline, jak i online, jest naprawdę duża. Dostosowując do niej swoje produkty lub usługi, przedsiębiorcy mogą znacznie poszerzyć liczbę klientów i realnie podnosić obroty, a także zapewnić swoim biznesom konkurencyjność na przyszłe lata. Zgodnie z danymi GUS-u, w 2030 roku w naszym kraju będziemy mieli ponad 2 mln ludzi po 80. roku życia. Dlatego warto już teraz dostosowywać swoje oferty do potrzeb seniorów.  

– Nie zawsze zastanawiamy się nad tym, kto może być wykluczony z korzystania z naszych produktów czy usług. Tymczasem pogłębiając swoją wrażliwość, zyskując nową wiedzę i umiejętności, możemy wypracować przewagę konkurencyjną i nade wszystko odmienić komuś życie – stwierdza Ewa Voelkel-Krokowicz, właścicielka Concordia Design.

Bezpłatne szkolenia

O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny, ale też np. producenci oświetlenia, mebli, tekstyliów czy elektroniki użytkowej. Tego typu rozwiązania mogą też zainteresować właścicieli salonów urody, gabinetów medycznych, hoteli, pensjonatów czy restauracji, a także operatorów telefonicznych. W każdej działającej na rynku branży mogą znaleźć się chętni.

– Szkolenia w ramach programu są bezpłatne i prowadzone całkowicie online. Obejmują 33 godziny, tj. 7 spotkań. Po ich ukończeniu firmy mogą dodatkowo skorzystać z 15 godzin doradztwa indywidualnego w zakresie projektowania, designu i zrozumienia potrzeb klientów wykazujących różnego rodzaju ograniczenia. Udział w programie może trwać łącznie 2 miesiące. Rynkowa wartość szkolenia jednego uczestnika wynosi średnio 2 tys. zł – podsumowuje Łukasz Klimek.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA