REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwa nabór do programu „Dostępny Design. Projektowanie bez barier”

Subskrybuj nas na Youtube
O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny
O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dostępny Design to program dla firm. W projekcie mogą wziąć udział firmy niemal ze wszystkich branż. Do programu można zgłosić równocześnie nawet 16 osób. Sprawdź warunki i terminy.

Dostępny Design. Projektowanie bez barier

Celem jest przeszkolenie przedsiębiorstw z zasad projektowania uniwersalnego, które usuwa różnego rodzaju bariery w dostępności do produktów lub usług. W projekcie mogą wziąć udział firmy niemal ze wszystkich branż.

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy zapewniają, że trenerzy, m.in. z teleinformatyki, architektury, designu czy psychologii, będą każdorazowo dobierani do profilu działalności zgłaszającego się podmiotu. Uczestnikowi zostanie przyznany bezpłatny pakiet kilkudziesięciu godzin szkoleń oraz indywidualnego doradztwa. Do programu można zgłosić równocześnie nawet 16 osób.

Kto może wziąć udział w programie?

Przedsiębiorcy z woj. dolnośląskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego mogą tworzyć produkty i usługi adresowane do szerszego niż dotychczas grona odbiorców. Taką szansę stwarza program „Dostępny Design. Projektowanie bez barier”, realizowany przez firmę doradczą DGA S.A. oraz centrum designu i kreatywności Concordia Design.

Celem jest przeszkolenie właścicieli i pracowników firm z zasad projektowania uniwersalnego. Pozwala ono tworzyć produkty i oferować usługi dostępne dla osób z różnego rodzaju ograniczeniami trwałymi lub czasowymi, dotyczącymi m.in. percepcji czy mobilności.

REKLAMA

Branża nie ma znaczenia

Rodzaj bariery, którą chce znieść przedsiębiorca, nie ma znaczenia. Trzeba tylko umieć ją wskazać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Mogą zgłaszać się do nas różne branże. W ramach programu prowadzone będą szkolenia i indywidualne sesje doradcze np. z teleinformatyki, aplikacji mobilnych, architektury czy designu. Zespół 7-8 ekspertów z poszczególnych dziedzin każdorazowo jest dobierany do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Natomiast we wszystkich przypadkach kluczowe jest zauważenie wszelkich utrudnień w dostępie do oferowanych produktów lub usług – informuje Łukasz Klimek, koordynator programu w DGA S.A.

Według rządowych szacunków, nawet 30% społeczeństwa może mieć tego typu ograniczenia. W tej grupie są osoby poruszające się przy pomocy sprzętu wspomagającego, m.in. kul, lasek, balkoników, protez lub wózków inwalidzkich. Są to też ludzie słabsi fizycznie, a także mający uszkodzony narząd słuchu bądź wzroku, trudności manualne czy poznawcze. Ponadto wiele utrudnień mobilnych dotyczy zdrowych i pełnosprawnych Polaków, m.in. kobiet w ciąży, rodziców z wózkami dziecięcymi i podróżnych z bagażami.

– W tym wypadku cele biznesowe wprost łączą się z kwestiami społecznymi. Konieczne jest, by nowe usługi czy produkty były dostępne dla jak najszerszego kręgu osób. Działając w tym duchu jako przedsiębiorcy, zdecydowanie poszerzamy grupę klientów i swój potencjał rozwojowy – mówi Anna Szymańska, wiceprezes DGA S.A.

Grupa docelowa tzw. rozwiązań uniwersalnych, stosowanych zarówno offline, jak i online, jest naprawdę duża. Dostosowując do niej swoje produkty lub usługi, przedsiębiorcy mogą znacznie poszerzyć liczbę klientów i realnie podnosić obroty, a także zapewnić swoim biznesom konkurencyjność na przyszłe lata. Zgodnie z danymi GUS-u, w 2030 roku w naszym kraju będziemy mieli ponad 2 mln ludzi po 80. roku życia. Dlatego warto już teraz dostosowywać swoje oferty do potrzeb seniorów.  

– Nie zawsze zastanawiamy się nad tym, kto może być wykluczony z korzystania z naszych produktów czy usług. Tymczasem pogłębiając swoją wrażliwość, zyskując nową wiedzę i umiejętności, możemy wypracować przewagę konkurencyjną i nade wszystko odmienić komuś życie – stwierdza Ewa Voelkel-Krokowicz, właścicielka Concordia Design.

Bezpłatne szkolenia

O projektowaniu uniwersalnym mogą myśleć m.in. przedsiębiorcy działający w obszarze e-commerce i telemedycyny, ale też np. producenci oświetlenia, mebli, tekstyliów czy elektroniki użytkowej. Tego typu rozwiązania mogą też zainteresować właścicieli salonów urody, gabinetów medycznych, hoteli, pensjonatów czy restauracji, a także operatorów telefonicznych. W każdej działającej na rynku branży mogą znaleźć się chętni.

– Szkolenia w ramach programu są bezpłatne i prowadzone całkowicie online. Obejmują 33 godziny, tj. 7 spotkań. Po ich ukończeniu firmy mogą dodatkowo skorzystać z 15 godzin doradztwa indywidualnego w zakresie projektowania, designu i zrozumienia potrzeb klientów wykazujących różnego rodzaju ograniczenia. Udział w programie może trwać łącznie 2 miesiące. Rynkowa wartość szkolenia jednego uczestnika wynosi średnio 2 tys. zł – podsumowuje Łukasz Klimek.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA