REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończyła się II edycja Akademii Menadżera Innowacji

Subskrybuj nas na Youtube
II edycja Akademii Menadżera Innowacji dobiegła końca
II edycja Akademii Menadżera Innowacji dobiegła końca
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Akademia Menadżera Innowacji dobiegła końca. 86 osób z 26 firm wzięło udział w zakończonej drugiej edycji Akademii Menadżera Innowacji. W poprzedniej edycji uczestniczyło 48 osób z 16 przedsiębiorstw.

Co to jest Akademia Menadżera Innowacji?

Akademia Menadżera Innowacji to autorski program szkoleniowo-doradczy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, który będzie realizowany cyklicznie do połowy 2023 r.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Dla kogo jest Akademia Menadżera Innowacji?

Akademia Menadżera Innowacji skierowana jest do przedsiębiorstw bez względu na wielkość i branżę. Projekt to szansa dla kadry zarządzającej, a w przypadku małych przedsiębiorstw także właścicieli firm na podniesienie swoich kwalifikacji w zakresie sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług wewnątrz organizacji.

Co zawiera program Akademii Menadżera?

Program obejmuje sześć obszarów tematycznych: kultura innowacyjności, zrozumienie biznesu, strategia, struktura organizacyjna, potencjał i zasoby oraz procesy.

REKLAMA

Celem Akademii Menadżera Innowacji jest rozwój kadry polskich przedsiębiorstw, wyposażenie menadżerów i pracowników przedsiębiorstw w kompetencje niezbędne do zarządzania procesem zmian, który prowadzi do wdrażania innowacji, tj. od etapu powstawania nowych pomysłów i ich weryfikacji, przez sprzedaż, udoskonalenie, aż do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań – mówi Jarosław Gowin, wiceprezes Rady Ministrów, minister rozwoju, pracy i technologii. – Kilka miesięcy szkoleń i spotkań z doradcami przyniosło wymierne efekty w postaci nabytej wiedzy i umiejętności z zakresu wdrażania rozwiązań innowacyjnych oraz opracowanych planów wdrożenia zmian – dodaje wicepremier.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ośmiomiesięczny cykl zjazdów każdej edycji zakłada połączenie części praktycznej i szkoleniowej. Pierwsza to wykłady i warsztaty dla menadżerów i przedstawicieli firm, które odbywają się w ramach dwudniowych spotkań. Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Uczestnicy, analizując doświadczenia polskich firm, sprawdzają m.in., jak z innowacyjnością radzą sobie najlepsi. Część druga – doradcza – odbywa się pomiędzy zjazdami i polega na współpracy pracowników biorących udział w szkoleniu z przydzielonym im doradcą.

Kończąc Akademię, Absolwenci mają gotowy projekt wdrożeniowy, który odpowiada na potrzeby zdiagnozowane w ich przedsiębiorstwie dotyczące innowacyjności. Chodzi między innymi o tworzenie czy doskonalenie produktów, a także zarządzanie talentami. Ponieważ tegoroczna edycja rozpoczęła się w czasie pandemii, znaczna część zjazdów została zrealizowana w formie zdalnej.

– Kryzys wywołany pandemią pokazuje, jak ważna na rynku pracy jest umiejętność dostosowania się do błyskawicznie i nieprzewidywalnie zmieniających się warunków. Coraz częściej pracownicy muszę wykazywać się elastycznością i kreatywnością. Takiego podejścia na szczęście można się nauczyć. Pomaga w tym Akademii Menadżera Innowacji, podczas której uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale i skutecznie przekuwają ją w efekty w wymiarze praktycznym – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Ile kosztuje Akademia Menadżera Innowacji?

W programie przewidziano do 50 godzin doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw oraz do 120 godz. dla firm z sektora MŚP i dużych. Dofinansowanie ze środków unijnych na udział w szkoleniu wynosi 80 proc. dla mikro-, małych i średnich firm oraz 50 proc. dla dużych. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, a jego całkowity budżet na lata 2018–2023 to blisko 30 mln zł.

Ponad 80 proc. uczestników pierwszej edycji zdecydowanie pozytywnie oceniło dostosowanie programu do oczekiwań i potrzeb zawodowych. Nie powinno więc dziwić, że zakończona właśnie druga edycja cieszyła się jeszcze większą popularnością i mam nadzieję, że to rosnące zainteresowanie AMI uda się utrzymać także w przyszłości. Tym bardziej, że niepewność gospodarcza w związku z epidemią koronawirusa dobitnie pokazała, jak istotna dla skutecznej walki o pozycję rynkową jest innowacyjność rozwiązań, pozwalająca na kreowanie przewag konkurencyjnych i dostosowanie się do zmieniającego się otoczenia biznesowego – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Co zyskuje uczestnik Akademii?

Model szkoleniowy zastosowany w ramach Akademii Menadżera Innowacji PARP opracowała wspólnie z najlepszymi praktykami biznesu, ekspertami w dziedzinie nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz wdrażania innowacji. Przyjęte podejście zakłada promowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacjom w firmie, zbudowanie społeczności menadżerów innowacji i skuteczne przygotowanie biznesu do tworzenia środowiska pracy stymulującego innowacje. Każdy uczestnik programu nie tylko zyskuje dostęp do bazy wiedzy i materiałów merytorycznych wykorzystywanych podczas zajęć, ale po ich zakończeniu staje się członkiem Klubu Alumnów AMI. Pozwala to na utrzymanie relacji i zacieśnianie współpracy z poznanymi przedsiębiorcami, ale też na rozwijanie nowych kontaktów ważnych dla rozwoju firmy.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

REKLAMA