REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończyła się II edycja Akademii Menadżera Innowacji

II edycja Akademii Menadżera Innowacji dobiegła końca
II edycja Akademii Menadżera Innowacji dobiegła końca
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Akademia Menadżera Innowacji dobiegła końca. 86 osób z 26 firm wzięło udział w zakończonej drugiej edycji Akademii Menadżera Innowacji. W poprzedniej edycji uczestniczyło 48 osób z 16 przedsiębiorstw.

Co to jest Akademia Menadżera Innowacji?

Akademia Menadżera Innowacji to autorski program szkoleniowo-doradczy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, który będzie realizowany cyklicznie do połowy 2023 r.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Dla kogo jest Akademia Menadżera Innowacji?

Akademia Menadżera Innowacji skierowana jest do przedsiębiorstw bez względu na wielkość i branżę. Projekt to szansa dla kadry zarządzającej, a w przypadku małych przedsiębiorstw także właścicieli firm na podniesienie swoich kwalifikacji w zakresie sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług wewnątrz organizacji.

Co zawiera program Akademii Menadżera?

Program obejmuje sześć obszarów tematycznych: kultura innowacyjności, zrozumienie biznesu, strategia, struktura organizacyjna, potencjał i zasoby oraz procesy.

REKLAMA

Celem Akademii Menadżera Innowacji jest rozwój kadry polskich przedsiębiorstw, wyposażenie menadżerów i pracowników przedsiębiorstw w kompetencje niezbędne do zarządzania procesem zmian, który prowadzi do wdrażania innowacji, tj. od etapu powstawania nowych pomysłów i ich weryfikacji, przez sprzedaż, udoskonalenie, aż do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań – mówi Jarosław Gowin, wiceprezes Rady Ministrów, minister rozwoju, pracy i technologii. – Kilka miesięcy szkoleń i spotkań z doradcami przyniosło wymierne efekty w postaci nabytej wiedzy i umiejętności z zakresu wdrażania rozwiązań innowacyjnych oraz opracowanych planów wdrożenia zmian – dodaje wicepremier.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ośmiomiesięczny cykl zjazdów każdej edycji zakłada połączenie części praktycznej i szkoleniowej. Pierwsza to wykłady i warsztaty dla menadżerów i przedstawicieli firm, które odbywają się w ramach dwudniowych spotkań. Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Uczestnicy, analizując doświadczenia polskich firm, sprawdzają m.in., jak z innowacyjnością radzą sobie najlepsi. Część druga – doradcza – odbywa się pomiędzy zjazdami i polega na współpracy pracowników biorących udział w szkoleniu z przydzielonym im doradcą.

Kończąc Akademię, Absolwenci mają gotowy projekt wdrożeniowy, który odpowiada na potrzeby zdiagnozowane w ich przedsiębiorstwie dotyczące innowacyjności. Chodzi między innymi o tworzenie czy doskonalenie produktów, a także zarządzanie talentami. Ponieważ tegoroczna edycja rozpoczęła się w czasie pandemii, znaczna część zjazdów została zrealizowana w formie zdalnej.

– Kryzys wywołany pandemią pokazuje, jak ważna na rynku pracy jest umiejętność dostosowania się do błyskawicznie i nieprzewidywalnie zmieniających się warunków. Coraz częściej pracownicy muszę wykazywać się elastycznością i kreatywnością. Takiego podejścia na szczęście można się nauczyć. Pomaga w tym Akademii Menadżera Innowacji, podczas której uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale i skutecznie przekuwają ją w efekty w wymiarze praktycznym – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Ile kosztuje Akademia Menadżera Innowacji?

REKLAMA

W programie przewidziano do 50 godzin doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw oraz do 120 godz. dla firm z sektora MŚP i dużych. Dofinansowanie ze środków unijnych na udział w szkoleniu wynosi 80 proc. dla mikro-, małych i średnich firm oraz 50 proc. dla dużych. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, a jego całkowity budżet na lata 2018–2023 to blisko 30 mln zł.

Ponad 80 proc. uczestników pierwszej edycji zdecydowanie pozytywnie oceniło dostosowanie programu do oczekiwań i potrzeb zawodowych. Nie powinno więc dziwić, że zakończona właśnie druga edycja cieszyła się jeszcze większą popularnością i mam nadzieję, że to rosnące zainteresowanie AMI uda się utrzymać także w przyszłości. Tym bardziej, że niepewność gospodarcza w związku z epidemią koronawirusa dobitnie pokazała, jak istotna dla skutecznej walki o pozycję rynkową jest innowacyjność rozwiązań, pozwalająca na kreowanie przewag konkurencyjnych i dostosowanie się do zmieniającego się otoczenia biznesowego – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Co zyskuje uczestnik Akademii?

Model szkoleniowy zastosowany w ramach Akademii Menadżera Innowacji PARP opracowała wspólnie z najlepszymi praktykami biznesu, ekspertami w dziedzinie nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz wdrażania innowacji. Przyjęte podejście zakłada promowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacjom w firmie, zbudowanie społeczności menadżerów innowacji i skuteczne przygotowanie biznesu do tworzenia środowiska pracy stymulującego innowacje. Każdy uczestnik programu nie tylko zyskuje dostęp do bazy wiedzy i materiałów merytorycznych wykorzystywanych podczas zajęć, ale po ich zakończeniu staje się członkiem Klubu Alumnów AMI. Pozwala to na utrzymanie relacji i zacieśnianie współpracy z poznanymi przedsiębiorcami, ale też na rozwijanie nowych kontaktów ważnych dla rozwoju firmy.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA