REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Mieć wpływ na sukces innych to piękna satysfakcja”

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Beata Drzazga znana jako Kobieta Inspiracja opowiada, jak odnosić sukcesy i dawać innym energię do pracy na ich sukces. Przekonuje do ciągłej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami nad doświadczaniem porażek i wyciąganiem z nich lekcji.

Jako prelegentka różnych kongresów, tak w Polsce jak i na świecie, dużo mówi pani o tym, że w osiąganiu sukcesu bardzo pomaga ludzka twarz przedsiębiorcy. To nie jest raczej typowe podejście biznesowe?

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno przeczytałam kolejną książkę Briana Tracy, który mówi, że ludzie, którzy odnoszą sukcesy to ci, którzy szukają okazji, by też pomagać innym. Zgadzam się z tym absolutnie, bo sama jestem przykładem przedsiębiorcy, który zbudował firmę ale też pomagam i inspiruje innych przedsiębiorców. Rozmawiając z nimi lub z osobami, które dopiero zaczynają swój biznes, podkreślam, że oprócz tego, by firmy była stabilna i prężna, rozwijała się i miała zyski, należy również zwracać uwagę na jej pracowników. Pracownicy są ogromnym potencjałem i wartością w firmie. Dlatego też prócz uwagi na finanse i inne strony biznesu, powinniśmy mieć dużo energii dla ludzi z którymi pracujemy. To w nas musi być siła do umiejętnego pociągnięcia ludzi za sobą, aby z energią i pasją wykonywali swoje zadania i realizowali projekty. Oczywiście w osiąganiu sukcesu pomaga też, jeśli to co robimy zawodowo odzwierciedla naszą pasję. Pasja motywuje najbardziej i podnosi energię do działania, do wiary w nasze przedsięwzięcie, nawet gdy spotykamy komplikacje, lub ktoś próbuje podciąć nam skrzydła. W trudnych sytuacjach, jako przedsiębiorcy musimy również pokazać się przed pracownikami, że my również mamy ludzką twarz, mamy chwilę zatrzymania się i zamyślenia, bo jesteśmy tylko ludźmi, a nie robotami. Też miewamy swoje wątpliwości, ale jako przywódcy biorac pod uwagę opinie swoich menagerów podejmujemy ostateczną decyzje i to my za nią bierzemy pełną odpowiedzialność. Dużym błędem właścicieli firm jest, to że nie potrafią przyznać się, że czasem też czegoś nie wiedzą i muszą się and tym zastanowić. Nikt przecież nie jest alfą i omegą. Jednocześnie warto jest dać szansę wykazania się pracownikom swoimi nowymi pomysłami. To że ktoś może przekazać swoje pomysły, podzielić się opinią, daje ludziom poczucie, że są potrzebni, że mogą się wykazać, że są twórcami elementów dołączanych do strategii firmy, a nie tylko biernymi wykonawcami poleceń. Pokazując właśnie ludzką twarz, nie musimy się bać, że pracownicy stracą do nas respekt i szacunek, a wręcz przeciwnie. Będziemy dla nich bardziej autentyczni i wiarygodni.

Moja natura buntownika zawsze mi pomaga i mobilizuje do działania, gdy tylko ktoś mówi, że czegoś się nie da lub jest niemożliwe. Ta cecha pomaga mi też w sytuacjach, gdy napotykam trudności, wtedy podrywam się do boju i z pracownikami walczymy o swoje. Wierzę, że jeśli wiemy, czego chcemy to potrafimy wyznaczyć do tego celu właściwą drogę. Przydają się tu cechy wytrwałości i odpowiedzialności. Nad samodyscypliną musimy pracować całe życie, bo ona pomaga utrzymać siebie i firmę na odpowiednim poziomie. Zaangażowanie i silna motywacja są kolejnymi czynnikiem osiągania sukcesów. Nie wystarczy być zdecydowanym, by coś osiągnąć. Musimy być ukierunkowani, bo tylko taki stan umysłu pozwoli nam być wytrwałym i nie zrażać się porażkami, które przecież zawsze się pojawiają pod drodze do celu. A wracając do pytania, to jeżdżąc po świecie coraz częściej widzę właśnie takie podejście przedsiębiorców. Wierzę, że firmy stają się lepsze pod kątem zarządzania wierzę, że żyjemy w czasach, w których ludzie coraz bardziej stają się świadomi tego jak ważny jest wzajemny szacunek, serdeczność, sprawiedliwość. Jestem optymistką i zgadzam się z Brianem Tracym, że przyszłość naszej cywilizacji może być lepsza wtedy, gdy my staniemy się lepsi, a empatia wejdzie na stałe do czołówki wartości.

Czy ma pani jakieś sprawdzone sposoby by ludzie, których zatrudniamy w naszych firmach byli stale zaangażowani w nasze przedsięwzięcia?

I tu znowu muszę powtórzyć – być blisko ludzi, których zatrudniamy. Osobiście chcę uczestniczyć w rekrutacji moich pracowników, bo chcę poczuć, czy jest między nami pozytywna energia. Mam dobrą intuicję do ludzi i po paru zdaniach wiem z kim mam do czynienia. Szukam w nich tego błysku w oku, który pokazuje, że jest to osoba, która będzie chciała rozwijać się wraz z firmą. Szukam również energii z jaką ta osoba mówi, bo ta energia zdradza czy będzie chciała się zaangażować się z chęcią, czy będzie tylko odsiadywać godziny. Jest mnóstwo ludzi, którzy mają do pracy takie podejście jak ja, niezależnie od pełnionej funkcji - nie chcą nigdy spoczywać na laurach. Chcą być dobrzy w tym co robią, bo to daje im wewnętrzną satysfakcję i motywacje do pracy i rozwoju. Ale oczywiście, przykład powinien iść od nas, pracodawców. Powinniśmy pokazywać swoje zaangażowanie, swoje zainteresowanie nimi, ich problemami i ich sukcesami. W BetaMed SA zatrudniam ponad 3250 osób i z każdą, z którą jest to tylko możliwe, znam się osobiście i staram się być uważna na jej potrzeby. Bardzo pilnuje tego, by moi ludzie byli należycie gratyfikowani za swoje zaangażowanie. Moim sukcesem jest to, gdy pracownik z radością wstaje rano by przyjść do pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na pani BIO widać kilka dyplomów, a niektóre całkiem świeże, czy kobieta, która odniosła taki sukces chce się jeszcze czegoś uczyć?

Uważam, że warto jest stale rozwijać się i uczyć, szczególnie jeśli ma się do tego chęć i sprawia nam to satysfakcję. Uczenie się poszerza nasze horyzonty i spojrzenie, na zarządzanie i firmę, z różnej perspektywy. Świat stale idzie do przodu i pojawiają się nowości, które warto znać. Nigdy nie jesteśmy tak mądrzy, by nie móc nauczyć się czegoś więcej. Zdobywanie nowych kompetencji, umiejętności tak twardych jak i miękkich stało się w zasadzie moim przyjemnym nawykiem. Mądrość to wielka siła. Ale tę mądrość zdobywamy nie tylko na uczelniach czy kursach. Jest też mądrość, którą zdobywamy wraz z doświadczeniem, a prowadząc firmę przez lata doświadczysz wszystkiego. Być przygotowanym na popełnianie błędów i pamiętać, że najlepsze lekcje to te, kiedy musimy wstawać z kolan. Nie boje się popełniać błędów, bo wiem, że tylko ten co nie pracuje ich nie popełnia.

Czy ma pani jakąś radę jak znosić porażki?

Zawsze powtarzam, że na pewne sprawy nie mamy wpływu i nie jesteśmy też w stanie ich przewidzieć. To na co mamy wpływ to nasze podejście do tego co nam się przydarza i jak reagujemy. Mamy wpływ na siebie samych i albo możemy się załamać i poddać, albo możemy powiedzieć sobie, że damy radę i że wszystko jest po coś, ale z pewnością wyjdzie nam to na dobre. Jestem optymistką zawsze. Oczywiście przeżyłam nie jeden trudny moment, bo takie jest życie, ale wiem, że największą porażką byłoby gdybyśmy działali pod wpływem paniki. Dlatego przedsiębiorca musi nauczyć się bycia wyważonym. Przez lata uczymy się dystansu do problemów i odpowiedniej na nie reakcji. Bardzo ważne jest, by zatrudnić w koło siebie takich ludzi, którzy mają różny charakter i temperament. To pomaga nam właściwie zarządzić napiętą atmosferą i podjąć dobrą decyzję.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA