REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Mieć wpływ na sukces innych to piękna satysfakcja”

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Beata Drzazga znana jako Kobieta Inspiracja opowiada, jak odnosić sukcesy i dawać innym energię do pracy na ich sukces. Przekonuje do ciągłej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami nad doświadczaniem porażek i wyciąganiem z nich lekcji.

Jako prelegentka różnych kongresów, tak w Polsce jak i na świecie, dużo mówi pani o tym, że w osiąganiu sukcesu bardzo pomaga ludzka twarz przedsiębiorcy. To nie jest raczej typowe podejście biznesowe?

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno przeczytałam kolejną książkę Briana Tracy, który mówi, że ludzie, którzy odnoszą sukcesy to ci, którzy szukają okazji, by też pomagać innym. Zgadzam się z tym absolutnie, bo sama jestem przykładem przedsiębiorcy, który zbudował firmę ale też pomagam i inspiruje innych przedsiębiorców. Rozmawiając z nimi lub z osobami, które dopiero zaczynają swój biznes, podkreślam, że oprócz tego, by firmy była stabilna i prężna, rozwijała się i miała zyski, należy również zwracać uwagę na jej pracowników. Pracownicy są ogromnym potencjałem i wartością w firmie. Dlatego też prócz uwagi na finanse i inne strony biznesu, powinniśmy mieć dużo energii dla ludzi z którymi pracujemy. To w nas musi być siła do umiejętnego pociągnięcia ludzi za sobą, aby z energią i pasją wykonywali swoje zadania i realizowali projekty. Oczywiście w osiąganiu sukcesu pomaga też, jeśli to co robimy zawodowo odzwierciedla naszą pasję. Pasja motywuje najbardziej i podnosi energię do działania, do wiary w nasze przedsięwzięcie, nawet gdy spotykamy komplikacje, lub ktoś próbuje podciąć nam skrzydła. W trudnych sytuacjach, jako przedsiębiorcy musimy również pokazać się przed pracownikami, że my również mamy ludzką twarz, mamy chwilę zatrzymania się i zamyślenia, bo jesteśmy tylko ludźmi, a nie robotami. Też miewamy swoje wątpliwości, ale jako przywódcy biorac pod uwagę opinie swoich menagerów podejmujemy ostateczną decyzje i to my za nią bierzemy pełną odpowiedzialność. Dużym błędem właścicieli firm jest, to że nie potrafią przyznać się, że czasem też czegoś nie wiedzą i muszą się and tym zastanowić. Nikt przecież nie jest alfą i omegą. Jednocześnie warto jest dać szansę wykazania się pracownikom swoimi nowymi pomysłami. To że ktoś może przekazać swoje pomysły, podzielić się opinią, daje ludziom poczucie, że są potrzebni, że mogą się wykazać, że są twórcami elementów dołączanych do strategii firmy, a nie tylko biernymi wykonawcami poleceń. Pokazując właśnie ludzką twarz, nie musimy się bać, że pracownicy stracą do nas respekt i szacunek, a wręcz przeciwnie. Będziemy dla nich bardziej autentyczni i wiarygodni.

Moja natura buntownika zawsze mi pomaga i mobilizuje do działania, gdy tylko ktoś mówi, że czegoś się nie da lub jest niemożliwe. Ta cecha pomaga mi też w sytuacjach, gdy napotykam trudności, wtedy podrywam się do boju i z pracownikami walczymy o swoje. Wierzę, że jeśli wiemy, czego chcemy to potrafimy wyznaczyć do tego celu właściwą drogę. Przydają się tu cechy wytrwałości i odpowiedzialności. Nad samodyscypliną musimy pracować całe życie, bo ona pomaga utrzymać siebie i firmę na odpowiednim poziomie. Zaangażowanie i silna motywacja są kolejnymi czynnikiem osiągania sukcesów. Nie wystarczy być zdecydowanym, by coś osiągnąć. Musimy być ukierunkowani, bo tylko taki stan umysłu pozwoli nam być wytrwałym i nie zrażać się porażkami, które przecież zawsze się pojawiają pod drodze do celu. A wracając do pytania, to jeżdżąc po świecie coraz częściej widzę właśnie takie podejście przedsiębiorców. Wierzę, że firmy stają się lepsze pod kątem zarządzania wierzę, że żyjemy w czasach, w których ludzie coraz bardziej stają się świadomi tego jak ważny jest wzajemny szacunek, serdeczność, sprawiedliwość. Jestem optymistką i zgadzam się z Brianem Tracym, że przyszłość naszej cywilizacji może być lepsza wtedy, gdy my staniemy się lepsi, a empatia wejdzie na stałe do czołówki wartości.

Czy ma pani jakieś sprawdzone sposoby by ludzie, których zatrudniamy w naszych firmach byli stale zaangażowani w nasze przedsięwzięcia?

REKLAMA

I tu znowu muszę powtórzyć – być blisko ludzi, których zatrudniamy. Osobiście chcę uczestniczyć w rekrutacji moich pracowników, bo chcę poczuć, czy jest między nami pozytywna energia. Mam dobrą intuicję do ludzi i po paru zdaniach wiem z kim mam do czynienia. Szukam w nich tego błysku w oku, który pokazuje, że jest to osoba, która będzie chciała rozwijać się wraz z firmą. Szukam również energii z jaką ta osoba mówi, bo ta energia zdradza czy będzie chciała się zaangażować się z chęcią, czy będzie tylko odsiadywać godziny. Jest mnóstwo ludzi, którzy mają do pracy takie podejście jak ja, niezależnie od pełnionej funkcji - nie chcą nigdy spoczywać na laurach. Chcą być dobrzy w tym co robią, bo to daje im wewnętrzną satysfakcję i motywacje do pracy i rozwoju. Ale oczywiście, przykład powinien iść od nas, pracodawców. Powinniśmy pokazywać swoje zaangażowanie, swoje zainteresowanie nimi, ich problemami i ich sukcesami. W BetaMed SA zatrudniam ponad 3250 osób i z każdą, z którą jest to tylko możliwe, znam się osobiście i staram się być uważna na jej potrzeby. Bardzo pilnuje tego, by moi ludzie byli należycie gratyfikowani za swoje zaangażowanie. Moim sukcesem jest to, gdy pracownik z radością wstaje rano by przyjść do pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na pani BIO widać kilka dyplomów, a niektóre całkiem świeże, czy kobieta, która odniosła taki sukces chce się jeszcze czegoś uczyć?

Uważam, że warto jest stale rozwijać się i uczyć, szczególnie jeśli ma się do tego chęć i sprawia nam to satysfakcję. Uczenie się poszerza nasze horyzonty i spojrzenie, na zarządzanie i firmę, z różnej perspektywy. Świat stale idzie do przodu i pojawiają się nowości, które warto znać. Nigdy nie jesteśmy tak mądrzy, by nie móc nauczyć się czegoś więcej. Zdobywanie nowych kompetencji, umiejętności tak twardych jak i miękkich stało się w zasadzie moim przyjemnym nawykiem. Mądrość to wielka siła. Ale tę mądrość zdobywamy nie tylko na uczelniach czy kursach. Jest też mądrość, którą zdobywamy wraz z doświadczeniem, a prowadząc firmę przez lata doświadczysz wszystkiego. Być przygotowanym na popełnianie błędów i pamiętać, że najlepsze lekcje to te, kiedy musimy wstawać z kolan. Nie boje się popełniać błędów, bo wiem, że tylko ten co nie pracuje ich nie popełnia.

Czy ma pani jakąś radę jak znosić porażki?

Zawsze powtarzam, że na pewne sprawy nie mamy wpływu i nie jesteśmy też w stanie ich przewidzieć. To na co mamy wpływ to nasze podejście do tego co nam się przydarza i jak reagujemy. Mamy wpływ na siebie samych i albo możemy się załamać i poddać, albo możemy powiedzieć sobie, że damy radę i że wszystko jest po coś, ale z pewnością wyjdzie nam to na dobre. Jestem optymistką zawsze. Oczywiście przeżyłam nie jeden trudny moment, bo takie jest życie, ale wiem, że największą porażką byłoby gdybyśmy działali pod wpływem paniki. Dlatego przedsiębiorca musi nauczyć się bycia wyważonym. Przez lata uczymy się dystansu do problemów i odpowiedniej na nie reakcji. Bardzo ważne jest, by zatrudnić w koło siebie takich ludzi, którzy mają różny charakter i temperament. To pomaga nam właściwie zarządzić napiętą atmosferą i podjąć dobrą decyzję.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA