REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ludzka twarz przedsiębiorcy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
LIDIA SKUZA
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Beata Drzazga, znana jako Kobieta Inspiracja, dzieli się swoimi refleksjami na temat osiągania sukcesów i inspiruje innych do działania w kierunku własnego sukcesu. Opowiada o znaczeniu nieustannej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat doświadczania porażek i wyciągania z nich cennych lekcji.

Jakie jest pani zdanie na temat roli ludzkiej twarzy przedsiębiorcy w osiąganiu sukcesu, biorąc pod uwagę, że może to być nietypowe podejście w kontekście biznesowym?

REKLAMA

REKLAMA

Jako prelegentka na różnych kongresach, zarówno w Polsce, jak i na świecie, często mówię o tym, że pomaganie innym i wspieranie ich w osiąganiu sukcesu jest niezwykle satysfakcjonujące. Jestem przykładem przedsiębiorcy, który nie tylko buduje własną firmę, ale również inspiruje i motywuje innych przedsiębiorców. Podczas rozmów zarówno z doświadczonymi przedsiębiorcami, jak i osobami, które dopiero zaczynają swoją drogę, podkreślam, że oprócz stawiania na rozwój i rentowność firmy, należy również zwrócić uwagę na ludzi wewnątrz niej. Pracownicy są ogromnym potencjałem i wartością dla firmy. Dlatego ważne jest inwestowanie energii w budowanie relacji z nimi. Przekonuję, że oprócz aspektów finansowych i innych czynników biznesowych, istotne jest angażowanie się w rozwój pracowników, motywowanie ich do wykonywania z pasją swoich zadań oraz udzielanie wsparcia. Często podkreślam, że w trudnych sytuacjach, jako przedsiębiorcy, powinniśmy pokazać naszą ludzką stronę, aby pracownicy widzieli, że mamy wątpliwości, ale podejmujemy odpowiedzialne decyzje. Dlatego staram się tworzyć otoczenie, w którym pracownicy mogą dzielić się pomysłami i brać udział w kształtowaniu strategii firmy. To daje im poczucie bycia ważnymi twórcami, a nie tylko biernymi wykonawcami. Moja natura buntowniczki zawsze mobilizuje mnie do działania, szczególnie wtedy, gdy ktoś mówi, że coś jest niemożliwe. Ta cecha pomaga mi również w pokonywaniu trudności i walce o swoje cele razem z pracownikami. Wierzę, że mając jasno określoną misje, cele i pasję do tego, co robimy, możemy znaleźć właściwą drogę do sukcesu. Samodyscyplina, zaangażowanie, wytrwałość i silna motywacja są kluczowymi czynnikami osiągania sukcesów. Pokazywanie naszej ludzkiej twarzy jako liderów nie obniża szacunku pracowników, ale buduje autentyczność i więź. Jestem optymistką i wierzę, że świat staje się coraz bardziej świadomy znaczenia wzajemnego szacunku, serdeczności i sprawiedliwości. Wierzę, że gdy stajemy się lepsi jako ludzie, przyczyniamy się do lepszej przyszłości naszej cywilizacji.

Jakie sprawdzone metody pani stosuje, aby utrzymać stałe zaangażowanie pracowników zatrudnionych w firmach?

Ponownie chciałabym podkreślić, jak istotne jest być blisko ludzi, których zatrudniamy. Osobiście uczestniczę w procesie rekrutacji moich pracowników, ponieważ zależy mi na tym, aby poczuć pozytywną energię między nami. Posiadam dobrą intuicję do ludzi i już po kilku zdaniach potrafię odczuć, z kim mam do czynienia. Poszukuję w nich iskierki w oku, która świadczy o ich chęci rozwoju wraz z firmą. Obserwuję również ich energię podczas rozmowy, ponieważ to właśnie ona zdradza, czy dana osoba jest gotowa do zaangażowania czy tylko będzie odsiadywać godziny. Spotykam wielu ludzi, którzy podchodzą do pracy w taki sam sposób jak ja, niezależnie od pełnionej roli - zawsze dążą do doskonałości. Chcą być dobrzy w tym, co robią, ponieważ to przynosi im wewnętrzną satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju. Jednak oczywiście jako pracodawcy, musimy dawać przykład. Powinniśmy okazywać zaangażowanie, zainteresowanie pracownikami, ich problemami i osiągnięciami. W  BetaMed SA, zatrudniałam ponad 3250 osób i starałam się osobiście znać każdą z nich, o ile to możliwe, oraz dbać o ich potrzeby. Bardzo dbam również o to, aby należycie doceniać zaangażowanie moich pracowników. Moim sukcesem jest widzieć, jak pracownik radośnie wstaje rano, gotowy do pracy.

REKLAMA

Czy, mimo osiągnięcia tak wielu sukcesów, nadal odczuwa Pani potrzebę ciągłego uczenia się?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uważam, że dążenie do ciągłego rozwoju i nauki jest niezwykle istotne, szczególnie jeśli jesteśmy zmotywowani i czerpiemy satysfakcję z poszerzania swojej wiedzy. Kontynuowanie procesu uczenia się pozwala nam rozszerzać nasze horyzonty i perspektywy dotyczące zarządzania i prowadzenia firmy. W dzisiejszym dynamicznym świecie, który stale się rozwija, pojawiają się nowe trendy i innowacje, które warto poznać. Nawet jeśli osiągnęliśmy już pewien sukces, nigdy nie jesteśmy wystarczająco mądrzy, by powiedzieć, że nie ma już dla nas czegoś nowego do nauki. Dążenie do zdobywania nowych kompetencji, zarówno twardych, jak i miękkich, stało się dla mnie przyjemnym nawykiem. Uważam, że mądrość jest niezwykle potężną siłą. Jednak zdobywamy ją nie tylko poprzez formalne edukacje, takie jak studia czy kursy. Równie cenna jest mądrość, którą zdobywamy poprzez doświadczenia życiowe. Prowadząc firmę przez wiele lat, doświadczamy różnych sytuacji. Ważne jest, aby być przygotowanym na popełnianie błędów i pamiętać, że najlepsze lekcje wynikają z momentów, kiedy musimy podnieść się po upadku. Osobiście nie boję się popełniać błędów, ponieważ wiem, że to naturalna część procesu rozwoju i nauki.

Jaka jest Pani rada dotycząca radzenia sobie z porażkami i przeciwnościami?

Zawsze podkreślam, że nie zawsze mamy kontrolę nad tym, co się dzieje, ani nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich sytuacji. To, na co mamy wpływ, to nasze podejście i reakcja. Możemy się załamać lub postanowić, że damy radę i że sytuacja ma jakiś głębszy sens. Osobiście jestem optymistką i choć spotkałam wiele trudności, wiem, że panika i załamanie nie pomogą. Ważne jest, aby zachować spokój i umiejętność zarządzania emocjami. W biznesie warto otaczać się różnymi ludźmi, którzy mają różne perspektywy i umiejętności. To pomaga nam radzić sobie z trudnymi sytuacjami i podejmować mądre decyzje.

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

REKLAMA